Pagina's

woensdag 23 november 2011

De mist in

‘k Weet niet hoe het met jullie is, maar ik ben die dikke mist meer dan zat! Al dagen geen straaltje zonneschijn meer gezien, deprimerend is het. Bijna iedereen loopt te chagrijnen en te kleumen van de (water)kou. Het vervelende van dit weertype is dat het ook in mijn hoofd meteen één wazige brij is. Idem bij miezerige motregen. En als er sneeuw dreigt te vallen, dan kan ik net zo goed meteen de hele dag - gezellig met aspirines naast me - in bed blijven liggen. Hoe zoiets nou ontstaat? Even op het www gekeken en schijnt dat het te maken heeft met dalende luchtdruk en/of ijle lucht.
Gevolg: een drukkende hoofdpijn. Alsof er een ondeugende muis tegen de binnenkant van mijn oogbollen staat te klikken.
who?me?
Tel daar ook de loopneus bij op en de misère is compleet.
Zouden die gorilla's in the mist daarom de hele dag bezig zijn met neuzen leeg baggeren?



9 opmerkingen:

  1. Ja die mist dat was wat. Ik smste naar mijn mannetje: ben op werk aangekomen, althans dat denk ik want ik hoor of zie geen vliegtuig (ik werk op Schiphol)
    Die hoofdpijn en die loopneus zijn vervelend, sterkte er mee!

    groeten Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. woeha, heb me gesmeten :-)
    sorry, niet met u maar met dat verbaasd muizeke :-)
    veel sterkte, en diep onder de sjarzekes als je die luxe van tijd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach dan peuter je toch ook maar even extra in je neus! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is altijd vervelend als je neus aan atletiek doet. (lopen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dan mogen wij ons gelukkig prijzen dat de zon al vaak door de mist heen brak... ;-)

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De mist is opgetrokken intussen! Hopelijk zijn je hoofd en neus ook weer vochtvrij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het altijd heerlijk om in de mist buiten te lopen en het gevoel te hebben dat ik in een soort deken of wolk of zelfs in een gedicht rondloop. Maar het duurt dit keer wel erg lang en je bent ook nog verkouden. Ik hoop daarom voor jou dat de mist gauw optrekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me ook niet herinneren dat we eerder zo lang mist achter elkaar hebben gehad. Op een gegeven moment was ik het ook behoorlijk zat. Maar goed, mist is alweer gone. Vanmorgen regende het (bij mij althans) en ik hoop op lekker weer voor morgen! Ben je alweer een beetje beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nou, zelfs zonder mist hoest ik me hier al dagen een slag in de rondte en de longen bekant uit m'n lijf, ik heb koorts en slaap slecht, ik ben het meer dan zat en wil stiekem gewoon ZOMER!!!

    BeantwoordenVerwijderen