Pagina's

zaterdag 19 november 2011

Hart- en vaatziekten verlagen door bier

Bier heeft een positief effect op het hart en de bloedvaten wanneer het met mate gedronken wordt, net als wijn, aldus Italiaanse onderzoekers van Fondazione di Ricerca e Cura. In totaal vergeleken de onderzoekers de drinkgewoontes van 200.000 mensen met elkaar. Ze vonden dat een matige consumptie van bier, ongeveer twee glazen per dag voor mannen en een voor vrouwen, het risico op hart- en vaatziekten kan verlagen. Het risico van bierdrinkers is soms zelfs 31 procent lager dan dat van geheelonthouders.
“Wijn en bier zijn onderdeel van iemands levensstijl. Mensen die zich beperken tot één glas, eten waarschijnlijk ook gezond, op tijd en wellicht samen met familie of vrienden”, zegt Augusto Di Castelnuovo, hoofd van de statistiekafdeling. Mogelijk is het gezondheidseffect te verklaren door polyphenolen die in bier en wijn zitten.

Bron: ourlipsaresealed.skynetblogs.be

Oké, eentje dan ...

















Proost!

8 opmerkingen:

  1. ik heb hoop op een langer leven dan...

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I zou zeggen proost en een biertje kan best!.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1 zo'n biertje doet je vast goed, dus ik zeg! PROOST!!! hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alcohol verdunt het bloed en dat is handig natuurlijk als je vernauwde aderen of propjes hebt. Zelf ben ik geen bierliefhebber (alleen als ik héél erg dorstig ben in de zomer soms) maar een wijntje gaat er wel in of een Portje. Bijna dagelijks één glas. En op feestjes ietsje meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het altijd geweten. Er wacht mij een mooie toekomst als oudste man van België als ik zo doorga.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar zeg je wat. Desiré. Mijn manlief heeft net een hartoperatie achter de rug en ik denk dat ik vanavond een pintje bij het eten zet.

    Een wijntje (rode) schijnt ook heel goed te werken overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dan is het weer goed en dan weer niet. en nu weer wel dus. nou, dan moet ik er maar weer eentje nemen zo #hahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen