Pagina's

zaterdag 17 december 2011

Men neme:

Een christelijke familie, woonachtig in Walnut Grove (Minnesota, Amerika).
Bestaande uit een dappere vader, een heilige moeder en 3 zusjes met lange haren en holly hobby-jurken.
Meng daar de plaatselijke dominee, dokter, kruidenier en schooljuf doorheen en er ontstaat een heerlijk recept om ouderwets lekker bij te janken.

*snif*
Geen cent heeft de familie Ingalls te makken en het ene drama na het andere overkomt ze. Maar het geloof helpt hun steevast door alle ellende heen. 
familie Ingalls

Niet iedere dag, maar af en toe kijk ik – samen met oudste – nog wel eens naar een aflevering van deze Amerikaanse dramaserie, waarvan de eerste aflevering werd uitgezonden in 1974. Als meisje van 8 keek ik toen naar deze serie, waarin de familie Ingalls werkelijk de meest hartverscheurende drama’s overkwam. En het lukt de acteurs van Little House On The Prairie na 37 jaar nog steeds; ook ten heden dage zit ik na zo’n aflevering snuffend op de bank.

In het seizoen 1982-1983 kreeg de serie de naam Het kleine huis: een nieuw begin, een spin-off van de oorspronkelijke serie. In Nederland werd de serie uitgezonden door de Evangelische Omroep. SBS6 begon begin 2007 met het uitzenden van de serie tot en met het derde seizoen en in 2009/2010 werden de vervolgseries (tot en met seizoen 9) uitgezonden. In 2011 startte het weer van vooraf aan met seizoen 1.
 
En ik weet het zeker. Straks, als ik een oud omaatje van 88 ben, zit ik samen met mijn achterkleinkind(eren) een heerlijk potje te grienen op de bank omdat vader Charles zijn dochter Mary voor de dertigste keer meedeelt dat ze voor altijd blind zal zijn ... *snif* 

7 opmerkingen:

  1. Ach ja, het blijft een schattige serie. Lekker moralistisch maar o zo liefdevol allemaal. En die vader, little Joe uit Bonanza, blijft op deze manier ook forever young (and alive..).
    Ik keek er vroeger altijd naar als ik op mijn nichtjes paste, dat was in de jaren '70 dus dat klopt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad veel gekeken toen we nog jong waren!was ik 10 jaar?.
    Overigens was de vader minder heilig dan gedacht, maar dat is een ander verhaal!.
    Tsja, wie weet oit oma en opa ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik ben ook fan! Van de boeken en de serie. Laatst overwoog ik om de boeken maar weer eens bij de biep te halen en ze te lezen. Gewoon vanwege het knusse gevoel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik keek vroeger ook, maar trek het nu niet meer hahaha vond die vader wel altijd eh, zeer aangenaam om naar te kijken ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook ik heb vele afleveringen gezien, en ook al is de serie nu misschien wat oubollig, ik zou me naast je zetten sniffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is lang geleden. Beetje confronterend. ;-) Maar wat een heerlijke serie was dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hé, ik wist niet dat dit nog bestond, zalig!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen