Pagina's

woensdag 7 december 2011

Sinterklaas en wat nog komen gaat

Zo, de Sinterklaaspret is weer voorbij. Iedereen bij ons thuis was dik tevreden met de cadeautjes.
Wij hadden met z’n viertjes lootjes getrokken en afgelopen zondagmiddag lazen we de gedichten voor en pakten we om de beurt - met de dobbelsteen gooien net zolang tot je zes gooit - de cadeautjes uit. Van oudste kreeg ik de DVD van Gooische Vrouwen, twee chocoladeletters en een grote Sinterklaas van chocola. Ook de anderen kregen chocola en marsepein, dus de voorraadkast puilt nu uit van de calorieën.
De kids moeten nu nog een paar weken naar school en dan hebben ze eindelijk kerstvakantie.
Ze zijn er zó aan toe want ze zijn druk bezig geweest met de studie.
Bij jongste zit er weliswaar een stijgende lijn in de behaalde cijfers, maar het houdt niet over.
Het blijft nog even afwachten wat er verder staat te gebeuren.
Oudste gaat daarentegen als een speer, hij moet en zal die havo halen. Een echte doorzetter is het en eist op dat gebied veel van zichzelf. Hoe verschillend kunnen broertjes zijn …

In de laatste week van de kerstvakantie gaan we met z’n viertjes lekker 3 dagen naar de kust, naar Bergen aan Zee. Heerlijk overnachten in het Bloominghotel, we hebben er zo vreselijk veel zin in! Het vooruitzicht op een heerlijk uitgebreid ontbijt ’s morgens en dat 2 ochtenden achter elkaar, joepie!
En natuurlijk heerlijk wandelen aan zee en tripjes maken in de omgeving. Verder heeft het hotel een zwembad en saunafaciliteiten, dus vermaken doen we ons heus wel.
De kerstdagen zijn sowieso dagen van gezelligheid, eten en van familiebezoek. Sommigen hebben er alles voor over om met de kerst bij elkaar te zijn …

Een man in Amsterdam belt zijn zoon in Parijs daags voor Kerstavond en zegt: ‘ik vind het vreselijk om je dag te verpesten, maar ik moet je vertellen dat je moeder en ik gaan scheiden, vijfenveertig jaar ellende is genoeg’.
‘Waar heb je het over’ schreeuwt de zoon.
‘We kunnen elkaar niet meer luchten of zien’ zegt de vader, ‘wij worden ziek van elkaar, het maakt me al beroerd om erover te praten, dus vertel jij het je zuster in Londen maar’.
De zoon belt als de bliksem zijn zus die zowat explodeert aan de telefoon.
‘Er wordt om de sodemieter niet gescheiden’, schreeuwt ze, ‘ik regel dit wel!’
Ze belt naar Amsterdam en gilt tegen haar vader: ‘er wordt NIET gescheiden, je doet helemaal niks voordat ik er ben! Ik bel mijn broer terug en samen komen wij morgen en voor die tijd doe je helemaal niks, versta je?‘
De vader hangt de telefoon op. Grijnst tegen zijn vrouw en zegt: ‘Zo, da's geregeld. Ze zijn met Kerst hier en ze betalen zelf de reis’.

8 opmerkingen:

  1. Leuke mop van die scheiding!.
    En helemaal op stand naar Bergen aan zee.Mooie omgeving en ren er wel eens naar toe vanuit Heemskerk.
    En Bergen en schoorl zelf is ook leuk met Alkmaar in de buurt!.
    Veel plezier alvast met de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi! Een gezellige kerstvakantie gaan jullie tegemoet. En dan lekker in beweging, dan komt het met die calorieën ook wel goed (zei zij terwijl ze nog een hapje van haar chocoladeletter nam..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha die mop is geweldig!
    Zo kun je het ook regelen.. :-)

    Tsja iedereen is verschillend wat dat betreft! Misschien pakt de jongste het wel op van de oudste, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahahahaha geweldig! ^^
    en alvast veel plezier op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je hebt dus weer iets leuks om naar uit te kijken, Desire!
    Die "mop" heb je toch niet nodig, mag ik hopen?

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, broers hoeven niet op elkaar te lijken, ik weet er alles van. Behalve dan dat die van mij allebei lui zijn :( Begin me nu ook heel schuldig te voelen en ben bang dat ze het van mij hebben, haha. Terwijl ik in werkelijkheid helemaal niet lui ben, maar zo voel ik me meteen.
    Leuk dat jullie met de kerst een paar dagen weggaan. Dat hotel ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha van die mop kon ik weer 5 minuten aan het zuurstof, ik bleef er bijna in. Lachen ging weer over in een vreselijke hoestbui. Leuk dat Sinterklaas zo gezellig was, hier was het ook top. De gedichten waren een groot succes :-)
    DVD van Gooische vrouwen in zó leuk!!!!

    groeten inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha van die mop kon ik weer 5 minuten aan het zuurstof, ik bleef er bijna in. Lachen ging weer over in een vreselijke hoestbui. Leuk dat Sinterklaas zo gezellig was, hier was het ook top. De gedichten waren een groot succes :-)
    DVD van Gooische vrouwen in zó leuk!!!!

    groeten inge

    BeantwoordenVerwijderen