Pagina's

woensdag 11 januari 2012

De harde waarheid








Net voordat de wekker afgaat schiet ik wakker.
Met stramme spieren stap ik uit bed uit trek de rolgordijnen omhoog.
Ik blik naar buiten alwaar een waterig zonnetje schijnt, ziet er veelbelovend uit.
Ik hijs mezelf in sporttenue en doe mijn haar in een staart.
Contactlenzen in, loopschoenen pakken en een beschuitje met jam eten.
In de huiskamer doe ik mijn dagelijkse buikspier- en beenoefeningen, op de achtergrond klinkt Jessie J’s Nobody’s Perfect ;-)
Labello op mijn lippen, handschoenen aan en hoofdband om. Want er staat een gure wind.
In de keuken trek ik mijn loopschoenen aan en neem een Dextrootje.
Buiten nog even rekken en strekken.
Door de ramen tuur ik naar de keukenklok. Mooi, ik hoef niet te wachten voor de dichte spoorbomen, de trein is al vertrokken.
Langzaam loop ik richting de kerk. Na enige passen zet ik de vaart erin en jog naar de spoorwegovergang.
Onderweg passeer ik de marktkooplui die bezig zijn met het opbouwen van de kramen.
’Zo’ zegt er eentje, ‘die ziet er goed uit!’

YES!!

‘Voor haar leeftijd’ …

10 opmerkingen:

  1. Dan kan je dag niet meer stuk toch? Geweldig begin.

    Ik heb zelf eens meegemaakt dat ik buiten liep en enkele lieden op een dak naar mij riepen. Althans dat dacht ik. Ze riepen: 'Te jong, te jong!' en ik helemaal in mijn nopjes want ik ben de jongste niet meer. Tot ik iemand anders hoorde roepen: De Jong zit op kantoor!'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha sorry hoor maar ik moet ineens denken aan toen ik zwanger was en een paar jonge jongens kwamen me achterop op de fiets en de een begon te fluiten en twee tellen later zagen ze m'n buik en die ander begon dat joch uit te lachen hahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whahahahahaha...weg met de illusies!

    :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar het is tóch een compliment. Of niet?
    Ik kan me die dag herinneren toen ik vol trots liep te wandelen met mijn eerste kindje in de kinderwagen. Kwam een stelletje opgeschoten jochies achter me aan en eentje riep: 'Zó jong en nou al de lul.'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach ja, toch een compliment eigenlijk, ouder wordt je toch, of je wil of niet...
    hihi Lyan kwam vd week, ze is 12. Nou mam een paar jongetjes van een jaar of 8 zeiden dat ik een lekker ding was pfff hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch dapper dat je gaat lopen. Ik zou er de moed 's ochtends helemaal niet voor op kunnen brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, vind het wel een beetje een goeie, sorry :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha net als je denkt dat je het compliment in je zak kunt steken volgt die laatste opmerking :-) Moet je niet heel hard lachen????

    groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het blijft toch een compliment, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha. Maar het is evengoed een compliment. Ik zou hem in mijn zak steken ;)
    Knap trouwens dat je nog steeds aan het hardlopen bent!

    BeantwoordenVerwijderen