Pagina's

zaterdag 28 januari 2012

Joehoe Corfu

Meestal gaan we ieder jaar op vakantie in Nederland of in de buurt van.
Voor dit jaar hebben we een reis geboekt naar Corfu, jawel.
Het duurt nog even, want we gaan pas halverwege augustus.
Een vliegreis voor 4 personen, 13 dagen, hotel/half pension, in de mondaine badplaats Gouvia. Daarvoor moesten we éven diep in de buidel tasten, maar dan hebbie ook wat!



En natuurlijk moet ik erbij vermelden dat het ter ere is van ons 25-jarig huwelijksjubileum dat plaats zal vinden begin september.
Onze huwelijksreis 25 jaar geleden naar Tunesië was een drama omdat we daar allebei last kregen van onze spijsvertering. De bekende ijsklontjes in onze cocktails en de broodjes hotdog (die de hele dag in lauw water lagen) deden ons de das om. De eerste week zat ik de hele dag op de wc lag ik de hele dag op bed en de tweede week gold hetzelfde voor manlief.
De jaren daarna gingen we op vakantie naar de Griekse eilanden (Kos, Samos en Karpathos) en dat beviel ons duidelijk veel beter.
Vandaar nu de keuze voor Corfu. Natuurlijk vroegen we ons af, Griekenland, is dat verstandig? Economische crisis en zo … maar de man van het reisbureau verzekerde ons dat dit meer speelt in het vaste land van Griekenland. Bovendien zouden de Grieken ons, toeristen met open armen ontvangen, want ja, ze zijn ons wel wat verschuldigd …


18 opmerkingen:

  1. Joepie! Wat een leuk vooruitzicht! 25 jaar alweer? Haha, wij al een jaar langer. Goed idee om de huwelijksreis dunnetjes over te doen (niet té dunnetjes natuurlijk als je begrijpt wat ik bedoel, hè bah lien).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hé, leuk! en prachtige foto's!

    btw,Er wacht je een lijstje, als je zin/tijd hebt....
    j.madddox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt hem al gevonden hè? Had toevallig zin en tijd ;-)

      Verwijderen
  3. Dat schiet lekker op, die 25 jaar ;) En die vakantie klinkt echt heeeeeeerlijk! Ben benieuwd hoe het jullie daar zal vergaan! Geniet maar vast van de voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaren zijn voorbij gevlógen haha! Corfu belooft in ieder geval heerlijk te zijn en voorpret beleven we zeker! ;-)

      Verwijderen
  4. spijtig dat het zo'n bom geld kost, we zouden anders ook wel elk jaar op reis gaan...

    Lijkt me een mooie bestemming, Desire!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou idd, wat een prijzen, niet normaal! Maar voor deze gelegenheid zien we dat maar door de vingers :-D

      Verwijderen
  5. Heerlijk vooruitzicht en 25 jaar..dat moet natuurlijk ook gevierd worden. Ik kijk ook ieder jaar even op wat sites voor een buitenlandse vakantie...misschien volgend jaar..dan ben ik 25 jaar bij het bedrijf. 25 jaar getrouwd zijn ga ik niet redden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 25 jaar is niet niks idd, maar er zaten ook magere jaartjes tussen hoor! Het is nemen en voorál geven ;-)

      Verwijderen
  6. ga je dan voor een strand- of een doevakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, hoe hou je het vol?, je moet wel een stuk wezen, kan niet anders...
    Tunesie, ga ik nooit meer heen na een vakantie in 1990 en geef je groot gelijk over griekenland, Kos, prachtig in 1987 zonder mijn vrouw ;-).
    Overigens gaan wij lux de beest uithangen in Egypte,nyl, en dat soort dingen aldaar in het koele Oktober...
    Leuk allemaal en de 26 jaar is in zicht voor ons...
    Toch heb ik het idee dat je een een stuk bent ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heu ... of ik een stuk ben dat laat ik maar aan anderen over om te beoordelen ;-)
      Trouwens, met alleen een mooie buitenkant kom je er niet hè ... de meeste mannen hebben ook behoefte aan een béétje inhoud ;-)

      Verwijderen
  8. Wat een fijn vooruitzicht. Ik ben ook wel eens op Corfu geweest. Het is er klein maar fijn en lekker eten waar ik tenminste niet ziek van ben geworden. Leuke knappe mannen daar die vallen volgens moi wel op hartvormige pupillen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha hoop dat het 25 keer beter wordt dan 25 jaar geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Desire, die buitenkant is natuurlijk de eerste indruk, net zoals fruit is daar het oordeel van al dan niet rijp genoeg of niet!.Maar inderdaad, een beetje inhoud is wel fijn volgens mij...
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig ik ben ook in Tunesie geweest sept'90 ons eerste buitelandse reisje samen ik was 18....2 wkn...en uiteraard ook last gehad...het enige wt ik echt geweldig vond daar was de 3 daagse safari in de woestijn....zou er nooooooit meer naar toegaan

    BeantwoordenVerwijderen