Pagina's

zondag 8 januari 2012

Niemand is perfect

Jessie J











Sinds The Voice Of Holland (TVOH) ben ik in de ban van haar stem en muziek.
Het waren kandidaten Lennie en Demi die tijdens The Battles het nummer 'Nobody’s Perfect' van Jessie J vertolkten in TVOH. 

En ik vond het nummer zo mooi dat ik daarna driftig ben gaan googlen om meer te weten te komen over Jessie J. Overigens was ze zelf ook te zien in de TVOH. Ze zong met kandidaat Marloes het nummer ‘Price Tag’ en ze bracht haar nieuwe nummer ‘Domino’ ten gehore.

Dus. Deze extravagante Jessie J, voluit Jessica Ellen Cornish, geboren in Londen op 27 maart 1988 is een Engelse singer-songwriter. Op 16 jarige leeftijd begon Jessie J haar studie aan de BRIT-school, waar ook Adele en Amy Winehouse gestudeerd hebben. Ze begon haar carrière als singer-songwriter met schrijven voor beroemdheden zoals Rihanna, Justin Timberlake, Alicia Keys, Christina Aguilera en Miley Cyrus. Ze debuteerde in november 2010 zelf met het nummer ‘Do it like a dude’. In januari 2011 bracht ze haar tweede single uit: ‘Price Tag’.

Dit is één van haar bekendere nummers, echter het nummer ‘Nobody’s Perfect’ is mijn favoriet, zeker de akoestische uitvoering is schitterend. Jessie J is lekker zichzelf, gaat extravagant gekleed, zingt vloeiend en moeiteloos en beschikt over een stemvolume in dezelfde categorie als Adele.
In november 2011 nam zanger James Morrison samen met Jessie J het nummer ‘Up’ op, ook heerlijk om naar te luisteren.

Op haar achttiende werd ze getroffen door een beroerte. Zelf is ze ervan overtuigd dat ze daarna een betere artiest is geworden. De 23-jarige zangeres durfde meer zichzelf te zijn na haar gezondheidsproblemen. ‘Door wat er met me is gebeurd, realiseer ik me dat het leven geen garanties biedt’, vertelt de zangeres aan de Britse muzieksite Contactmusic.
‘Het maakt niet uit hoe oud je bent, hoe veel je van het leven houdt of hoe gelukkig je bent, er bestaan geen garanties. Daardoor heb ik het risico willen nemen om mezelf meer bloot te geven.’

De zangeres zegt geen masker op te zetten als artiest. ‘Ik doe misschien een paar hoge hakken aan en een mooie outfit, maar ik ben nog steeds dat guitige meisje dat cheesecake eet op een vrije dag.’
Jessie J blijft vanwege haar gezondheid uit de buurt van drugs en drinkt zelden alcohol, hoewel ze af en toe wel een glaasje champagne drinkt. ‘Muziek is mijn drug en het is de enige drug die ik wil.’

En ik zeg je, haar muziek IS verslavend.
De officiële video versie:
De akoestische versie:
Bronnen: nu.nl (cultuur/muziek) en wikipedia

5 opmerkingen:

  1. Die akoestische versie heeft mijn voorkeur. Mooi nummer en een bijzondere artieste. Zelf volg ik TVOH niet meer echt. Af en toe vang ik er wel wat van op. Vorig jaar was ik in de ban geraakt van Lenny en keek ik meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. My name is Nobody.
    Heerlijk nummer inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De akoestische versie vind ik net ietsje mooier... TVOH volg ik ook maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toneelspel van afgelopen zaterdag (vrijdagaaf al opgenomen) een beetje jammer vind....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aarch dik vet kippenvel gewoon, weet je, sinds ik die battle gezien heb met die 2 meiden in TVOH heb ik steeds dit nummer in mijn kop. Geweldig gewoon. Ik wist niet dat het van haar was ook. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen