Pagina's

zaterdag 28 april 2012

Genoeg geweest

Het leven heeft haar duidelijk getekend. Hoeveel kan ze nog hebben? Onze koningin?



Er is haar weinig bespaard gebleven. In tien jaar tijd heeft ze man, moeder en vader naar het graf moeten brengen, werd er een mislukte aanslag op haar familie gepleegd en werd ze tijdens dodenherdenking 2010 van de Dam verwijderd omdat een gestoorde gek liep te schreeuwen en men bang was voor weer een andere aanslag.
Ook recent werd de koningin getroffen door een groot verdriet; zoon Friso die tijdens een skivakantie terecht kwam in een sneeuwlawine en gereanimeerd moest worden. Helaas bleef Friso in coma en ligt hij nu in het Wellington Hospital in Londen waar zijn situatie onveranderd zorgelijk blijft.

De rampen die de koningin zijn overkomen zijn behoorlijk. Toch heeft zij nooit nagelaten om haar taak als koningin tot in de puntjes uit te voeren. Zij trok haar schouders recht en ging verder. Dit laat zien dat onze koningin een hele sterke vrouw is.
Maar op een gegeven moment ben je wel gewoon mens en is het punt bereikt waarop het genoeg is geweest. Beatrix heeft onderhand wel recht op haar rust.
Dus Willem Alexander, wat dacht je ervan?




13 opmerkingen:

  1. Willem hier!:, ik geniet van het waterrijk leven die ik nu heb en heb het veelste druk met reizen over de wereld, opvoeden van de kids en niet vergeten het inrichten van mijn vakantie huis in Griekenland....Nee, laat mam maar aan de macht en over een jaar of 10 kom ik nog wel aan de beurt!...
    Groet Willem die het veelste druk heeft met andere belangrijke zaken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Willem: tja, waar een mens al niet druk mee kan zijn ... tot over 10 jaar dan maar!

      Verwijderen
  2. wil Bea wel dat Willem-Alexander haar nu al opvolgt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Billy: het zal best moeilijk zijn haar taak af te stoten ... maar met zo'n sterke vrouw aan zijn zijde moet het goed gaan :)

      Verwijderen
  3. Ik ben het met je eens!
    maar we kunnen niks anders over haar zeggen dan een hele dappere vrouw!!!
    Haar rust is haar gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geen idee, ben zo niet op de hoogte van het koningshuis.
    ik weet wel dat er ooit eens in de geschiedenis in Vlaanderen een paar eeuwen geleden graffiti op de muren stond: de 3xWWWW:
    Tijdens de Belgische Opstand verscheen er in Brussel in de zomer van 1830 een geschrift, bekend als de 'twaalf w's': Wij Willen Willem Weg, Wilde Willem Wijzer Worden, Wij Willen Willem Weer.
    maar dat zal misschien een andere Willem geweest zijn... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Joten: dat denk ik ook! Mij zegt het www wel wat ;-)

      Verwijderen
  5. Diep respect voor deze vrouw,moeder en koningin....we zullen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ingridblogs: mee eens. En we wachten het maar af.

      Verwijderen
  6. De échte Willem Alexander hier.
    Ik wil graag mijn moeder opvolgen. Alleen is het helaas zo dat ook ik alle rampen heb meegemaakt en dat ook mijn broer getroffen is. Ook ik ben ijzersterk want ik heb toch maar de WC pot heel heel ver geworpen. Maar mijn moeder blijft krachtig door haar functie en die wil ik haar nog niet ontnemen.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @De échte WA alias creatieve Karin: allemaal heel begrijpelijk, de 1e prijs winnen voor het kampioenschap WC-pot gooien is ook niet niks. Voor wat betreft je moeder, jij kent haar het beste. Dus doe wat je (niet) moet doen ...

      Verwijderen
  7. ik heb weinig tot niets met dat hele koningshuis, we leven nier meer in een sprookje toch? maar ik denk idd wel dat het tijd is dat bea uit de picture mag.

    BeantwoordenVerwijderen