Pagina's

vrijdag 18 mei 2012

'k Weet niet wat het is ...

… maar ik heb er best een beetje last van.
Onrustig en weinig slapen.
’s Nachts zwetend wakker worden met een raar gevoel in mijn keel, bonzende slapen.
Malen over van alles en nog wat.


Stel dat oudste betrokken raakt bij een vechtpartij tijdens zijn avondje stappen?  
Stel dat manlief een enge ziekte onder de leden heeft en hij eerder dan ik van deze aardbol is?
Wat als jongste de havo niet gaat halen, hoe gaat hij daarop reageren?
O gat, als dat maar goed gaat op Corfu als wij daar in augustus op vakantie zijn.
Heb ik alles schoon en echt alle boodschappen in huis voor de verjaardag van manlief morgen?
Wat zal ik morgen aantrekken? Die witte chinobroek of toch maar mijn spijkerrok?
Hoor ik buiten nu een egel krijsen? Even naar het toilet. Nu moet ik echt gaan slapen.
Stel dat mijn collega donderdag een migraineaanval krijgt, dan moet ik alléén naar die bijeenkomst, oh men! En geheid dat ik verdwaal als ik daar naartoe rijdt.
Zo te voelen ben ik een paar kilo aangekomen ... *zucht*
Niet vergeten mijn moeder te bellen voordat zij mij belt.
Wha! Ik moet nog zóveel doen!


Maar ik voel me moe en een beetje depri. Zelfs een rondje hardlopen middenin een hagelbui maakt me niet vrolijk. Waar zijn potverdrie die endorfine en zon gebleven die mij d'r normaal doorheen slepen?
Ik weet het, ik moet een dikke schop onder mijn kont, go girl!
Ach, doe jij het even? Ik heb er nu even de puf niet voor.

9 opmerkingen:

  1. Ja hoor ik wil het wel even doen... ;-)
    Vervelend dat je je zo voelt.
    Ik hoop dat het weer snel beter wordt en jij je dan veeel beter gaat voelen!
    Sterkte.
    En tot die tijd, toch maar die app downloaden en schaapjes gaan tellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet leuk als je niet lekker in je vel zit. En soms helpt de spreekwoordelijke schot onder je kont ook niet dan. Even pas op de plaats en naar je lichaam luisteren is dan t beste medicijn. Take care!
    GroetjesvInge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah...je hoeft niet niet altijd te "scoren" en je tiptop te voelen? Je bent gewoon een echt mens! Doe 't ff kalmpjes aan, zoek het zonnetje op en voor je 't weet ben je je eigen positieve zelf weer. Wedden?
    Toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoor het al?, het gat tijd worden dat je eens met mij gaat hardlopen, ben je zo van alles af en endorfine zal er zijn...En zo niet?, dan mijn geouwe hoer onderweg ;-).
    Gewoon los laten en niet die keutel terugtrekken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gister ben je vast opgeladen dan en deze week veel buiten zijn helpt ook vast!
    verder lig ik helaas ook wel eens te malen 's nachts en geen idee waar de UITknop zit..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zal ik je een dagje meenemen, Desire?

    Sterkte hoor meid. Zoek de zon maar volop op deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit je al een beetje lekkerder in je velletje?

    groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Allemaal: bedankt voor jullie opbeurende woorden. Op het ogenblik draai ik op de automatische piloot (werk, huishouden, kinderen en blablabla) en straal dat ook uit, niet zoveel energie. Moet eigenlijk meer rust nemen, want klachten als slapeloosheid, pijnlijke spieren en verminderde weerstand steken de kop op. Een teken om rustig aan te doen in die zin van alleen het allerbelangrijkste eruit pikken en de rest komt later. Maar da’s gemakkelijker gezegd dan gedaan als je iemand bent die het iedereen naar de zin wil maken. Nu gelukkig een lang en zomers weekend, ff bijtanken :D

    BeantwoordenVerwijderen