Pagina's

woensdag 9 mei 2012

Doetraining + update

Morgen moet ik naar een conferentie, in vervolg op een doetraining waar ik eind vorig jaar 'verplicht' vrijwillig aan deel moest nemen. Zó geen zin aan. Alleen de uitnodiging al:
"Op deze middag willen we je graag deelgenoot maken van het bijzondere proces van organisatieontwikkeling waar wij, ondersteund door een (niet nader te noemen) buro enkele jaren geleden voor hebben gekozen. We laten niet alleen onze successen zien, maar ook onze worstelingen. Samen met een select gezelschap gaan we daarmee op zoek naar antwoorden op de vraag op welke wijze organisaties vorm en inhoud kunnen geven aan actuele sturingsvraagstukken, nieuwe organisatieconcepten en modern personeelsmanagement. Het is een interactieve conferentie, waarin we de deelnemers iets bieden (inspiratie en tips) en ook iets vragen (feedback en adviezen)".
*gaap* Wat een gedoe ...

Update:
De conferentie ging over een modernere manier van reorganiseren, waarbij vooral van de medewerker inventiviteit en eigen initiatief wordt gevraagd. Het sleutelwoord was openheid en communicatie. Klagende collega’s met oogkleppen op, daar wordt geen energie (meer) ingestopt. Sta open voor verandering en ga de uitdaging aan. De groep mensen werd onderverdeeld in kleinere groepjes voor deelname aan verschillende workshops: digitalisering, management, doetraining (klantgericht werken), mystery guest (een soort van toneelspel), discussiëren over verschillende stellingen en nog veel meer.

Zeer intensief en soms slaapverwekkend, maar allicht wat van opgestoken.

15 opmerkingen:

  1. Tsja eigenlijk vind ik het wel interessant... ;-) Zal ik in jouw plaats gaan, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Annemarie: bij de eerstvolgende conferentie schrijf ik me in als Annemarie, hopelijk komt ze opdagen ;-)

      Verwijderen
  2. telefoon mee, stiekem spelletjes doen ondertussen? ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Inge: vooral géén mobiel aan :-s
      De stiekeme spelletjes die ik in gedachten heb, vallen net ietsie te veel op ;-)

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. @Lien: zeg dat wel! Er zaten plezierige momenten tussen ...

      Verwijderen
  4. Gaap! Prachtig plaatje! Die ene vinger zal er van frustratie wel afgevallen zijn.
    Ik begin er hier van mee te gapen.
    Ik snap het helemaal dat je het slaapverwekkend vindt. Maar wie weet hebben ze een lekker koud buffet of zit er een grappige collega tussen dat selecte gezelschap.
    Krijgen we wel te horen hoe het was?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Karin: woehaha! Dat zal idd de frustratie zijn geweest!
      Er zat trouwens een hele leuke collega tussen, helaas zat ik niet met hem in een workshopgroep :-s
      Geen koud buffet aanwezig, wel een drankje en een paar hapjes.

      Verwijderen
  5. wat een omschrijving zeg!
    En waar gaat het over?

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch mooi om betaald tonaal te spelen en steeds maar ja en amen te zeggen(toch).
    Of had je liever een schep in de hand gehad met de opdracht om een vrachtwagen vol te met zand in een bepaalde tijd?...Of bijvoorbeeld bollen te pellen...of zoals ze ook wel eens gedacht hebben ceabea zandkastelen maken op het strand.
    Mijn voorstel zou zijn om maar meteen de marathon te rennen,joggen,wandelen,kruipen, als je het maar haalt, moet je kijken of ze dan nog over "workshops: digitalisering, management, doetraining (klantgericht werken), mystery guest (een soort van toneelspel), discussiëren over verschillende stellingen en nog veel meer"...Nee , dan wil je bier,vreten en rust en sommigen nog een goede sex ;-)...

    Wel leuk zo'n gaap dag gebeuren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rinus: ik persoonlijk hou helemaal niet van kringgesprekken waar je verplicht aan deel moet nemen en verplicht je mening moet geven. Deze middag was niet mijn ding, zeg maar. Onder doetraining versta ik met z'n allen een flinke klus klaren, inderdaad survivelen, de marathon lopen, joggen, wandelen ... als het maar flink zweten is.
      Overigens heb ik het bier, vreten, rust en goede sex vervangen door wijn, toostjes met brie, een warme douche en bankhangen met manlief ;-)

      Verwijderen
  7. ha, ik ben de uitdaging aangegaan dat allemaal te lezen,
    ik vrees dat ik nu enkele dagen ga recupereren!
    al dat modern gedoe is niet aan mij besteed vrees ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Joten: knap! Ik zou bij het woord conferentie al afhaken :-s Inmiddels weer helemaal gerecupereerd?

      Verwijderen