Pagina's

woensdag 30 mei 2012

Oranjegekte












Hij is weer toegeslagen: de oranjegekte. Geen supermarkt die niet met deze gekte meedoet.
Zo heb je bij ons in het dorp de Aldi en de Plus. De Aldi doet niet aan de EK. Althans niet met acties, wel met voedsel (EK-koekjes, EK-borrelnootjes).
De Plus doet aan EK Juichbandjes en die krijg je “gratis” bij € 15,-- aan boodschappen. Bij aankoop van speciale actieproducten ontvang je een extra EK Juichbandje. Er zijn 32 verschillende EK Juichbandjes; 16 Hollandse en 16 van alle EK-voetballanden. Bij elkaar vormen de juichbandjes het woord HOLLAND … *juich*


Hier in huis ook last van oranjegekte. Deelname aan een online voetbalpoule en het eerste wat m’n puberzonen doen als ik met de boodschappen thuiskom is de tas uit mijn handen rukken om koortsachtig te zoeken naar nieuwe juichbandjes. En dan maar strijden wie van de twee het eerste HOLLAND om zijn arm heeft.


Ik heb er *kuch* ook één om, zo’n juichbandje ... maar dan wel die rood/wit/blauw/oranje hè … ;-)


 

24 opmerkingen:

  1. waarschijnlijk een hele domme en rare opmerking (ik ken dus echt de ballen van sport!) maar is die oranje-kleur misschien een gevolg van Willem van Oranje? of hebben andere landen ook een "kleur", België bv?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Joten: net als jij heb ik ook de ballen verstand van voetbal haha! Maar ik ga die EK natuurlijk wel kijken. En hopen dat Nederland in de finale zit samen met Duitsland :P
      Oranje is eigenlijk een bijnaam voor het Nederlands elftal en inderdaad afkomstig van de Nederlandse koninklijke familie Oranje-Nassau.
      En ff gegoogled: het Belgisch elftal heeft als bijnaam de Rode Duivels en voetbalde voornamelijk in rode kleur. Maar na het WK van 2002 wist België zich niet meer te kwalificeren voor de EK en WK, how come?

      Verwijderen
    2. oops,*bloos* heu ja, inderdaad, dat van de rode duivels weet ik en dat rood, maar ik bedoelde eigenlijk meer dan dat (ik probeer hier nu dus een beetje mijn vel te redden :-)): dat oranje van Nederland zie je toch bij alle gelegenheden, ook koninklijke, en daardoor dacht ik aan Willem van Oranje. dat is dan eigenlijk een soort toeval, ik bedoel, andere landen hebben zo geen "vaste" kleur geloof ik?
      ha, en wat uw vraag betreft, ik weet dus wel waar EK en WK voor staan, maar sla me dood wie of wat en waar en wanneer...wat zeg jij dat je er net als ik geen ballen verstand van heeft, ja goewere!!!
      eigenaardig eigenlijk, ik ben echt curieus en leergierig, mijn google hier is echt bijna totaal versleten, en nu je het zegt, ik heb geloof ik nog nooit iets van sport op google gezocht!
      ha, eens kijken of ze iets over "dwergwerpen" weten... :-)

      Verwijderen
    3. @Joten: ik weet eigenlijk niet of andere landen een vaste kleur hebben. Het oranje van Nederland is in ieder geval afgeleid van de koninklijke familie.
      En heu *nu bloos ik* waar staat 'goewere' eigenlijk voor?

      Verwijderen
    4. ha, dat is een beetje een gezegde langs ons kanten, staat voor : "ja, amai", of "nou sèg" of "nou moe" of "ja hallooooo!" of "krijg nou de kelere" of zoiets... :-)
      fijn weekend nog!

      Verwijderen
  2. Ze zijn inderdaad echt leuk! Wij hebben de c1000.. Dus ik ben de geluksvogels aan het sparen. Nouja mijn ouders eigenlijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Annespike: ow ja geluksvogels! Die zijn er nu toch ook met de hoofden van het Nederlands elftal?

      Verwijderen
  3. Ook ik heb vandaag een lelijk gedrochtje ontvangen bij de kassa. Dan toch liever een armbandje. Het staat je in elk geval goed. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Karin: dank! Dat armbandje hebben ze bedacht omdat het EK/WK ook steeds meer een vrouwending wordt ... en het werkt dus hahaha!

      Verwijderen
  4. in België kennen we dergelijk nationaal gevoel veel te weinig vind ik, ik ben dus eigenlijk wel een beetje jaloers op jullie... ;-)

    Mooi handje, euh...bandje, Desire!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Billy: zou dat komen omdat België zich niet meer weet te kwalificeren voor het EK/WK? Ze moeten gewoon een flinke schop onder het gat. Inzet tonen, weg met sterrengedrag en teamvorming! Is dat geen mooie job voor jou, Billy? Bondscoach van het Belgisch elftal? ;-)

      Verwijderen
  5. Oei, ik ben bang dat ik helemaal niets heb. De vorige keren hingen er dankzij zoonlief oranje vlaggetjes in de straat en ik had zelf ooit een echt oranje t-shirt. Zoonlief is het huis uit en het t-shirt heb ik uitgeloofd als prijs op mijn vorige weblog :-) Ik heb wel een leuk jurkje maar dat is meer rood dan oranje volgens mij. Maar als de bakker oranje tompoucen verkoopt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lien: je hoeft maar een Action of Kruidvat in te lopen en tadada! Allemaal oranje kleding en accessoires voor een prikkie. Daar hoef je het niet voor te laten. Maar het lekkerste zijn natuurlijk de oranje tompoucen :D

      Verwijderen
  6. Hier nog niet en geen oranje maar dat gaat zeker komen en kijk er naar uit.
    Wel leuk die prul dingen en altijd een feestje waard.
    Je hebt mooie handen zeg, strak in lijn met een mooie ring!.
    Groet Rinus, geen waarzegger of handoplegger van beroep ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rinus: oranjegekte is sowieso wel gezellig :D
      Dank voor het compliment hoor! 'k Dacht idd even dat je mijn hand kon lezen, maar dan zal ik hem eerst om moeten draaien haha!

      Verwijderen
  7. Haha, ja je komt het overal tegen. Maar niet bij ons thuis, want niemand houdt van voetballen. Alleen bij een grote wedstrijd willen we nog wel eens lollig doen. Van die gelegenheidsfans, je kent ze wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Tina: gelegenheidsfans, ik ken ze en ben er zelf één. Alleen oudste is echt voetbalfanaat en sleept ons nu hierin mee. Ach, best gezellig, biertje en borrelnootjes erbij. Voor de gelegenheid hè ... ;-)

      Verwijderen
  8. Ja het wordt steeds gekker met dat oranje gedoe. Ik heb wel alle zegeltjes gespaard van de plus voor de theeglazen :-) De juichbandjes hoeven de jongens niet en de paniniplaatjes van de Appie ook niet. Wel oranje shirtjes (lang leven de Blokker en de action) en komend weekend hangen we de oranje vlag aan de mast.
    Leuke tijd die voetbalgekte. Hoop dat onze jongens ver zullen komen...

    (oh ja, mijn vader heeft een zogenaamde ek boxershort gekregen van onze middelste. Jaja die bestaan ook (Shoeby)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @d'Inge: ja! De theeglazen! Die heb ik ook, dat zijn nog eens leuke acties.
      En ach, vlaggen of T-shirts ... als er maar iets in het oranje hangt. Zo'n boxershort staat vast ook leuk, moet je vader natuurlijk geen broek erover heen dragen hè? ;-)

      Verwijderen
  9. Die oranje gekte vind ik een beetje tè. Maar misschien beter tè dan helemaal niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb niets maar dan ook helemaal niets met voetbal. een potje in de tuin, prima, maar verder? vreselijk. al dat geld wat erin omgaat, al dat geweld. professioneel voetbal draait m.i. al jaren niet meer om de sport.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Inge: tja, het is één grote commerciële bende natuurlijk. Dat was vroegûh in 1905, toen het Nederlands elftal hun eerste interland speelde, wel anders. De bedragen die ‘top’spelers nu krijgen zijn echt niet normaal meer. En dat terwijl het met de wereldeconomie helemaal niet zo goed gaat.
      Het enige wat ik er leuk aan vindt, is het saamhorigheidsgevoel. Nu maar hopen dat ze in de finale komen, dan kunnen we dat gevoel lekker lang vasthouden ;-)

      Verwijderen
  11. Hier een plus, appie en aldi in het dorp. Maar mijn jongens sparen de spulletjes niet. Dus helpen we anderen die ze verzamelen.
    Wel is van de week het huis versierd met oranje vlaggetjes en wappert er een oranje vlag:-) hihi (in mijn hart vind ik het vreselijk maar ja de kids vinden het zooo gaaf!!!)

    groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen