Pagina's

zondag 8 juli 2012

Deze maand wordt verschrikkelijk


De bekende Britse astrofysicus Piers Corbyn heeft zich opnieuw gewaagd aan een spectaculaire weersverwachting op de wat langere termijn voor de maand juli 2012. Hij baseert zijn verwachtingen op een zon- en maan model, waarbij hij rekening houdt met de zonneactiviteit. Hij ziet vroegere weerspatronen uit de Kleine IJstijd in de tegenwoordige tijd weer terugkomen. Een eerdere voorspelling voor de afgelopen maand mei 2012, die volgens hem de koudste in 100 jaar zou worden, is niet uitgekomen. Piers Corbyn stelt zich dan ook heel kwetsbaar op als hij komt met een nieuwe dramatische weersverwachting voor de maand juli. Voor noordwest Europa voorspelt hij buitensporige regenval, vloedgolven, reusachtige stormen en tornado's.



Oost-Europa daarentegen zal getroffen worden door een hittegolf, die (bijna) een record zal opleveren en waardoor veel bosbranden zullen ontstaan.



Begin augustus zullen we het zeker weten: als Piers Corbyn er weer naast zit, zal dat zeker afbreuk doen aan zijn geloofwaardigheid. Heeft hij het daarentegen bij het goede eind, dan is er alle reden om hem serieus te nemen…

We moeten het maar afwachten. Zou mij niets verbazen als ik in augustus door een hittegolf wordt getroffen … KLIK

(Bron: waarmaarraar.nl)

14 opmerkingen:

  1. Achja... ;-)
    We zullen het wel zien! Tot nu toe heb ik nog niet te klagen over de zomer hier.. Al zou he tonweer aan het eind van de dag wel iets minder mogen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Annemarie: hier klagen we wel over het weer, bijna geen greintje zon gezien voor de tijd van het jaar. 18 graden overdag ... veel te frisjes!

      Verwijderen
  2. Ja, hé, moet ik een man met zo´n kapsel geloven? Gaat lastig worden, hoor. En voor de rest is tegenwoordig alles mogelijk met het weer. Al geef ik de voorkeur aan het plaatje onder de klik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Tina: ja, ik heb ook zo mijn twijfels als ik naar die man kijk.
      Het kan vriezen het kan dooien, da's Nedeland hè? Op naar Corfu dus!

      Verwijderen
  3. ha, de beste voorspellingen die ik in heel mijn leven tot nog toe hoorde waren de voorspellingen waar ze achteraf een uitleg aan gaven (Nostradamus, om er maar ene te noemen). van de voorspellingen die vooraf heel duidelijk gegeven worden heb ik er maar weinig tot nooit zien uitkomen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Joten: voorspellingen pffff. Net zoals dromen, vaak kom je bedrogen uit.

      Verwijderen
  4. naar het schijnt zijn die langetermijnvoorspellingen volledig onbetrouwbaar. Behalve die hittegolf in augustus, daar ben ik zowat zeker van!

    :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Billy: ik ben het met je eens, zeker wat die laatste zin betreft ;-)

      Verwijderen
  5. Je hebt ook zeerobben die voetbal wedstrijden voorspellen en zij hebben er niet voor doorgeleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Karin: intuïtie heet zoiets volgens mij ;-)

      Verwijderen
  6. Ik hoop ook op en hittegolf in augustus maar dan in Zuid Frankrijk :-) maar zonder dollen, ik won bijna aan het strand en ik ben er nog maar zelden geweest. Ja wel geweest maar dan om uit te waaien en niet om lekker van het mooie weer te genieten. Heb meer mensen horen zeggen (oa Piet Paulusma) dat het een spookzomer gaat worden. We wachten het maar af....
    groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @d'Inge: een spookzomer, brrrrr ... dáár zitten we niet op te wachten. Dus dan zelf maar de zon opzoeken, een fijne hittegolf gewenst in Zuid Frankrijk :-D

      Verwijderen
  7. Komt goed en even wachten tot Augustus als de vakantie gaat beginnen, nu nog werk weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. please laat 'm ernaast zitten en niet zo'n beetje ook!!! #fingerscrossed
    jij hebt een leuk plekje zie ik voor als de hittegolf komt ^^

    BeantwoordenVerwijderen