Pagina's

woensdag 18 juli 2012

Nieuws?

Nou nee, weinig nieuws onder de zon. Ja, dat er weinig zon is :-(
Niet normaal, deze zomer. En maar hopen en wachten op mooie dagen die niet komen. Heel af en toe komt de zon tevoorschijn en dan is het me gelijk een partij warm; zoals juli eigenlijk zou moeten zijn. Hopelijk brengen augustus en september de lang verwachte hittegolf, anders gaan we de winter in zonder gezonde teint en vitamine D. Ook niet te hopen dat er daarna weer een horrorwinter komt, dan wordt het écht tijd om te emigreren.











Hier in huize gaat het zijn gang. Verjaardagen zijn achter de rug, geen druk familiebezoek meer (ook wel eens prettig).
De kids hebben vakantie. Terwijl jongste geen flikker uitvoert hele dagen achter zijn computer doorbrengt, vult oudste 6 avonden in de week de voorraadvakken bij de Plus.
In het nieuwe schoolseizoen gaat jongste naar mavo 3, helaas kon hij niet doorstromen naar havo 3. Zowel voor hem als ons even slikken, maar belangrijker is dat jongste hierdoor misschien wat lekkerder in zijn vel gaat zitten. Ook niet de bedoeling dat hij nu relaxed achterover gaat leunen, we hopen gewoon dat zijn schoolprestaties op dit niveau wat beter worden. Met in ons achterhoofd de hoop dat hij op deze manier toch nog kan doorstromen naar havo.
Oudste mag door naar havo 5 en doet volgend jaar examen. Het overgaan naar havo 5 heeft hem wel wat bloed, zweet en tranen gekost. Het is puur zijn doorzettingsvermogen dat oudste zover is gekomen, hij moet en zal die havo halen. Benieuwd wat het komend schooljaar voor beiden gaat brengen.

Manlief heeft het momenteel op zijn werk redelijk druk. Een paar collega’s zijn tegelijkertijd met vakantie wat betekent dat manlief een paar bouwcontroles over moet nemen. Ik zie die rimpel in zijn voorhoofd dan ook verdacht dieper worden.
Maar dankzij de ontspannen fietstocht vanaf zijn werk terug naar huis, tref ik aan het eind van de middag een nat bezweette, maar zorgenvrije manlief in de achterdeur.



Op mijn werk ben ik de komende weken veel ingeroosterd, omdat één collega met vakantie is en één collega met ziekteverlof is vanwege een knieoperatie.
Mijn laatste werkdag is ergens in de tweede week van augustus. In het weekend daarop pakken we de koffers en gaan we flink vakantie vieren. Als de zon niet bij ons komt, komen wij wel naar de zon! So Corfu, here we come!
En tot die tijd ‘genieten’ we dan maar van die coole zomer …



11 opmerkingen:

  1. Hahaha, die foto's! Maarrr het wórdt beter volgende week (heb ik me laten vertellen) dan kan die bikini eindelijk uit de mottenballen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lien: eerst zien dan geloven! Hm ... bikini, daar zeg je wat. Die moet ik nog wel ff halen voor we op vakantie gaan :)

      Verwijderen
  2. allez vooruit, al blijken de laatste loodjes zware te zullen zijn!
    de vakantie zal des te aangenamer zijn!
    btw, wat is mavo en havo? middelbaar en hoog? maar die 3 en 5 dan?
    woeha, en een zalige boudha-poedla!
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Joten: jaja, die laatste loodjes zijn toch het zwaarst hoor. Heb inmiddels een linkje naar mavo en havo gelegd, 3 en 5 staan voor de leerjaren. Dus jongste zit in de 3e klas van de mavo en oudste in de 5e klas van de havo (tevens examenjaar).
      En de hond, alleen het kijken ernaar schept al rust ;-)

      Verwijderen
    2. ha, bedankt voor de linkjes. interessant maar best wel ingewikkeld!

      Verwijderen
  3. de zon komt er aan, Desire (althans, zo voorspellen ze het toch)! Gedaan met die dikke trui dus...

    Van die onderwijsindeling in Nederland begrijp ik de ballen, maar ik hoop dat je kids hun doel halen.

    En jij mag nog even wachten met vakantie vieren (en werken voor twee), ikzelf ga morgennacht al m'n laatste werknachtje in vóór de vakantie!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Billy: zit hier nu in een dikke trui, maar zie inderdaad dat de voorspellingen er beter uitzien. Dat zal gewoon weer wennen zijn, al die warmte ;-)
      Net als jij snapt ook Johan niets van de Nederlandse onderwijsinstellingen (Belgen, zouden die moppen dan toch ...?) haha! Maar ik heb een paar linkjes geplaatst voor de duidelijkheid. Dus jij hebt al bijna vakantie, dan veel plezier gewenst, geniet ervan!

      Verwijderen
  4. Jammer dat hij niet over is naar havo 3.. maar als je de mavo afmaakt kun je daarna altijd nog instromen! :-) Maar belangrijkste dat hij zich lekker voelt!!!

    Ik hoop voor jullie dat het weer in Nederland ook snel opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had ik toch ook bijna corfu geboekt voor Augustus, het werd Kos(las dat je er geweest was aldaar).
    Goed nieuws toch en de kids doen het goed en dat komt goed.
    Nu nog even door bijten en het zal warmer worden en waarschijnlijk met zon en een ouzo erbij ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahaha. Die foto van de yoga hond. Heel relaxed.

    Ik heb ook echt wel zin in een zonnetje. We zitten ook dankzij de bouw hier aan Holland gekluisterd.
    Het heeft wel wat hoor die regen. Ik zet al mijn bloemetje buiten maar toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, die yogahond. Waar haal je het toch vandaan!
    Hier is jongste niet over. Dankzij een hoop geouwehoer, gepuber, te druk met vriendjes, te druk met zijn zoveelste hobby... Zucht. En nu hopen dat hij echt snapt dat het volgend jaar anders moet.
    Nog even en dan op vakantie. Kan me voorstellen dat jullie daar well aan toe zijn!

    BeantwoordenVerwijderen