Pagina's

zaterdag 8 september 2012

Over 25 jaar, zal ik jou nog steeds ...


 
En zo kwam het dat manlief en ik afgelopen dinsdag 25 jaar waren getrouwd. En zij leefden nog lang en gelukkig … hoop je dan hè? Want dat gelukkige huwelijk gaat allemaal niet vanzelf natuurlijk. Sterker nog, daar moet je veel voor doen en nog veel meer voor laten. Geven en nemen, jaja.
Carrière maken, een huishouden managen en kinderen opvoeden en alles wat daar bij komt kijken is best belangrijk, maar stel dat je liefdesleven op de achtergrond geraakt, omdat alles belangrijker lijkt dan je eigen partner?

Grootste valkuil van een gelukkig huwelijk is sleur, ervoer ik ook na een aantal jaren. De eerste keer dat ik met die sleur kennismaakte, wist ik er eigenlijk niet mee om te gaan.
Beetje depressief, want héé ik ben eigenlijk best belangrijk, maar daar merk ik niets van?
Dus. Gingen we naar iemand die daar verstand van had.
‘Ja, jullie doen iets niet goed hoor! Luisteren jullie eigenlijk wel naar elkaar? Communiceren! Wat vindt jezelf belangrijk in jullie huwelijk? Wat wil jij? Wat wil hij?’
Enfin, weer wat geleerd. Ja wisten wij veel, zo’n huwelijk loopt toch vanzelf? Niet.
Bij de volgende sleurperiode trok ik manlief zelf maar hard aan de mouwen. ‘Ja hallo! Ik ben er ook nog?!’
Waarop manlief mij meesleurde voor een weekendje praten weg voor twee.


Dus na 25 jaar ken je elkaar wel zo’n beetje en krijg je af en toe lichtelijk de neiging om de slechtste eigenschappen van je eega boven aan je ergerlijstje te zetten.
Dan wordt het volgens deskundigen tijd om je af te vragen waarom je destijds eigenlijk op je grote liefde viel … wat was er zo lief en aandoenlijk aan hem/haar? Welk lichaamsdeel van hem/haar deed je ook alweer smelten als je het aanraakte? Even graven in je geheugen dus.
Ik weet het nog :)
Heb ik wel weer de pech dat manlief een geheugen heeft als een zeef … wát een slechte eigenschap zeg ;-)

18 opmerkingen:

  1. 25 jaaar? Wauw, proficiat!!! Cool! Ik wil ook zo, jullie volgen! Chapeau...

    Geniet van de mooie tijd samen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, je hebt er in ieder geval geen clichéstukje over geschreven. Geven en nemen en bergen en dalen en af en toe wat sleur, dat zijn wel cliché's, maar zo ziet een huwelijk er uit en jullie houden het toch al 25 jaar met elkaar vol. Dat zegt wel wat. Supergefeliciteerd en op naar de 50 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd! Een hele mijlpaal. Op naar de volgende 25 jaar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat verdient een feestje! Hoera!
    En dat geheugen kan een opfris cursus gebruiken. Maar dat komt wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Karin: ons feestje was de vakantie naar Corfu. Een opfriscursus voor het geheugen van manlief ... daar zal hij wel 25 jaar over doen vrees ik ;-)

      Verwijderen
  5. Van harte! 25 jaar is niet niks! Jullie zijn een voorbeeld voor jullie kinderen.

    Volgende maand zijn mijn man en ik 20 jaar getrouwd. Mensen die dat vroeger waren,
    vond ik altijd oude sokken en nu word ik zelf ook zo'n sok...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mirjam: bedankt! Beter twee ouwe sokken die gelukkig zijn met elkaar dan één nieuwe die eenzaam en alleen achterblijft ;-)

      Verwijderen
  6. je hebt dat mooi verwoord, Desire
    Het huwelijk is niet altijd rozengeur en maneschijn, en da's best jammer toch?
    Sleur is een gevaarlijk iets...

    In elk geval, gefeliciteerd met die huwelijksverjaardag! Op naar het volgende jubileum... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Billy: rozengeur en maneschijn ammehoela! Lichaamsgeur en schone schijn zal je bedoelen hahaha! Toch bedankt voor je felicitatie Billy ;-)

      Verwijderen
  7. Jeetje wat herkenbaar en alhoewel het nog net geen 25 jaar getrouwd zijn is, zie ik wel veel punten.
    En lange tijd is daar die kinderen met alles erop en er aan wat betreft tijd en geen tijd!.
    De weekendjes zijn ook herkenbaar en op een gegeven moment is de keuze.
    Overigens erg toevallig vanavond in het verhaal van je blog dat vrouwlief een verrassing gaat krijgen, welk vertel ik niet en vrouwlief is ook benieuwd, maar laten we zeggen op het lichamelijk vlak voor beiden ;-).
    Leuk om te lezen je blog, complimenten van mij en bedenk dat een andere vent ook zo zijn gewoontes heeft!.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rinus: leuk om te merken dat het gras bij een ander toch niet altijd groener is :)
      Ook leuk, die verrassing voor je vrouwlief, wordt vast en zeker gewaardeerd!
      Nog bedankt voor het compliment *bloos*
      Maarre, hopelijk heeft niet iedere vent dezelfde gewoontes anders wordt het allemaal zo'n sleur ;-)

      Verwijderen
  8. Wow, 25 jaar! Hartelijk gefeliciteerd! Wij zijn 18 jaar getrouwd en 21 jaar samen. Het is logisch dat ups en downs elkaar afwisselen. Maar ware liefde overwint uiteindelijk wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Regina: dank je wel, en dat heb je mooi gezegd!

      Verwijderen
  9. Van harte met 25 jaar! En jou trowen is een werkwoord dus na de huwelijksvoltrekking.moet je er aan blijven werken. Maar je bent snel geneigd om jezelfweg te cijferen binnen het gezin. Gelukkig trokken jullie op tijd aan de bel!

    Nog vele mooie jaren toegewenst!
    Groet inge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahaha ^^ van harte en volgens mij komen jullie wel bij die volgende 50 hoor!

    BeantwoordenVerwijderen