Pagina's

maandag 1 oktober 2012

STOM


·         Dat mannen (en soms vrouwen) zomaar op straat spugen

·         Dat het niet overal ter wereld even warm is

·         Dat de wasmachine piept als ‘ie klaar is

·         Dat je een half uur in de rij staat bij de snelkassa

·         Dat mensen zich arrogant of defensief opstellen

·         Dat boer Martin praktisch boven passie verkiest  

·         Dat je niet vrijwillig je DNA afstaat voor een grootschalig onderzoek

·         Dat je ’s morgens de trapleuning moet vasthouden bij het naar beneden lopen

·         Dat de vorige lading wasgoed nog in de droger zit als je de nieuwe erin wil doen

·         Dat je bij het Sonja Bakker-dieet alleen maar een sinaasappel tussendoor mag

·         Dat het maandelijks luchtalarm een kwartier te laat afgaat

·         Dat er in Denemarken  14 koeien zijn doodgereden door een trein

·         Dat vochtige doekjes helemaal niet vochtig zijn

·         Dat je de lat zo hoog legt dat je er onderdoor kunt lopen

·         Dat je na je 45e nog steeds iedere maand menstrueert ….

21 opmerkingen:

  1. dat er nog armoe is op deze wereld, dat we niet of nauwelijks aan de toekomst #langetermijn denken, dat we zo ik-gericht zijn, dat er zoveel stomme dingen zijn #teveelomopteschrijven #nu oh ja, dat iedereen zoveel haast heeft ook. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Inge: dat er altijd stomme dingen zullen blijven :P

      Verwijderen
  2. Dat eh... ik weet niet eens waar ik beginnen moet, zoveel stoms is er. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Bertie: dat we daar met z'n allen niets tegen kunnen doen is zó stom ;-)

      Verwijderen
  3. O, leuk zeg, een stomcolumn. Kan ik veel meer mee dan een leukcolumn ;) Hm, maar dat is misschien weer stom van mij. Enneh, wat ik stom vind... Dat iedereen alles op dezelfde tijd, op dezelfde plaats doet omdat het moet. Met de kudde meelopen, omdat we anders niet meedraaien in de maatschappij. STOM!!! O, en je zou mij 's morgens de trap af moeten zien komen. Meestal zijn mijn voeten dood, dus ik HANG zo ongeveer aan de trapleuning ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Regina: niets stommer dan met de kudde meelopen. Maar herkenbaar om te lezen dat ook jij (of eigenlijk je lichaam) 's morgens niet helemaal meewerkt ... wat stom eigenlijk hè? ;-)

      Verwijderen
  4. ...en dat die vrouwelijke hormonen zorgen voor een logje als dit!

    :-P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Billy: ja, hormonen kunnen stomme dingen veroorzaken, maar ook inspiratie geven voor een nieuw logje ;-)

      Verwijderen
  5. Dat er zoveel onrecht op de wereld is
    Er anno 2012 ngo kinderarbeid is
    Vrouwen er in veel landen niet toe doen
    We wel heen en terug naar de man kunnen vliegen, maar geen fatsoenlijk werkende slaappillen kunnen produceren...

    En vooral aan die laatste erger ik me dood: ddt had god/de natuur beter moeten regelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mirjam: de eerste 3 dingen die je opsomt zijn echt stom. Maar de laatste slaat werkelijk alles; geen fatsoenlijk werkende slaappillen. Echt heel stom dat niemand die kan produceren, want wat zou je daarmee mensen gelukkig kunnen maken. Nou hebben we wel zoiets als 'het' slaapmutsje ... maar daar krijg je de volgende ochtend weer zo'n hoofdpijn van, zo stom.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. @Dharson: da's nou juist het stomme ervan!

      Verwijderen
  7. ...dat vrouwen niet kunnen parkeren... wou ik nog schrijven, maar ik heb het maar niet gedaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn wasmachine piept niet... ben ik twijfel of dat nou een voor of nadeel is....
    En je punt nr 5.. dat vind ik de stomste van allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Kirsten: helemaal mee eens! En dat is nou eens niet stom ;-)

      Verwijderen
  9. Ik kan het allemaal verklaren, maar doe het maar niet want dan zou de wereld niet meer zo stom zijn ;-).
    Nou, 1 tje dan;-).Die trapleuning moeten wij op ons werk verplicht vasthouden, de meeste ongelukken gebeuren namelijk met trappen en dan vooral door het niet vasthouden van de leuning..Vandaar dat je lichaam in de vroege ochtend al aan gaat geven dat je die leuning vast moet houden ;-).
    Wat gaat de volgende blog worden, sporten?.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rinus: met dank voor je verklaring wat betreft de trapleuning, een mooi excuus om me 's morgens zonder bezwaren aan die trapleuning vast te klampen ;-)
      Kan maar zo hoor, dat mijn volgende blog over sporten gaat, want sporten is NIET stom ... ;-)

      Verwijderen
  10. En ook is het stom dat ouderdom met gebreken schijnt te komen. Ik wil dat helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hanscke: gebreken zijn stom. Helemaal niet stom dat jij dat niet wilt. Ik wil dat ook niet ;-)

      Verwijderen
  11. Weet je wat ik stom/irritant vind: sta ik groente af te wegen bij de appie moet ik op zo'n knop drukken maar dan zie ik niet zo snel waar die knop zit en dat er dan iemand achter je zich er mee gaat bemoeien.....

    BeantwoordenVerwijderen