Pagina's

zondag 4 november 2012

Philippe Geubels













Philippe zag ik voor het eerst in het programma 'Mag ik u kussen?' van de Avro.
Een programma waarin 3 comedians de strijd met elkaar aanbinden om de gunsten van een bekende Nederlandse. Na verschillende rondes maakt de vrouw bekend wie het wat haar betreft het best heeft gedaan en dus de winnaar is. Deze winnaar mag aan het eind van het programma de vrouw kussen; werkelijk een flauw programma waar ik maar één keer naar gekeken heb.
Die keer was Philippe Geubels één van de mannelijke gasten. Ook hem vond ik flauw vanwege zijn manier van praten: langzaam en zonder  intonatie. Ik dacht, die is vét aan het acteren...

Toen zag ik Philippe vaker op de buis. In het Vlaamse tv-programma 'De slimste mens ter wereld' is hij te zien als vast jurylid. Daarin schudt hij steevast de ene na de andere mop uit zijn mouw, op zijn eigen trage manier van praten.

Onlangs was Philippe in 'De Wereld Draait Door' en zag ik hoe hij werkelijk in elkaar steekt.
Een eigenlijk heel verlegen en aandoenlijk type. Die verlegenheid maskeert hij door het maken van kostelijke grappen, op droge manier verteld.

De aan pleinvrees lijdende Philippe studeerde aan het atheneum, maar stapte over naar de hotelschool. In zijn tweede studiejaar ging hij op leercontract om wat eigen geld te verdienen. Hij werkte bij een bakker, een slager en als verkoper. Nadat hij zijn diploma haalde, ging hij werken als vakkenvuller bij de Belgische supermarktketen Colruyt.
Philippe kon zijn pleinvrees overwinnen door als verkoper veel met klanten om te gaan.
Zijn interesse voor stand-upcomedy was gewekt nadat hij een dvd van Hans Teeuwen had gezien. Philippe besloot een workshop "123 Comedy Club" te volgen, waar hij - naar eigen zeggen - vooral leerde wat hij niet moest doen. In 2006 nam Philippe deel aan de Lunatic Comedy Award, een wedstrijd voor beginnende komieken. In de finale op 1 december werd hij de vijfde winnaar van deze tweejaarlijkse wedstrijd.

Met zijn voorstelling 'Made in Belgium' toert Philippe door heel Nederland.
En populair is hij, want tot eind dit jaar zijn veel van zijn voorstellingen uitverkocht.
Tot 11 april 2013 geeft hij nog diverse voorstellingen (waarvan ook een paar uitverkocht).
De allerlaatste voorstelling is in de La Mar in Amsterdam; voor deze ook nog maar beperkt kaarten verkrijgbaar.

Hoezo rijzende ster …

klik

14 opmerkingen:

  1. Ja, ik vind hem ook wel best te pruimen. Kan er wel mee lachen, vooral met zijn intonatie of juist het gebrek eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En, geboekt?.
    Wel een droogkloot en een aparte humor, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rinus: nog niet, moet nog iemand mee zien te krijgen :)
      ja, tis wel een droogkloot maar ook een lieverd ;-)

      Verwijderen
  3. ik zag 'm ook bij #dwdd en 't is wel ff wennen, maar ik denk dat 'ie nog heel ver gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Inge: dat denk ik ook! Ik hoop vooral dat hij zichzelf blijft. Zal niet meevallen met zo'n drukke agenda ...

      Verwijderen
  4. Ik ken hem alleen van de fragmenten die ze laten zien in DWDD. Ik moet er altijd wel om lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lien: het is wel droge humor, voordeel is dat je er niet teveel bij na hoeft te denken ;-)

      Verwijderen
  5. ik vind 'm fantastisch en erg geestig, Desire!
    Ik wist niet eens dat hij toerde in jullie landje. Begrijp je dan wel alles wat ie vertelt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Billy: allee, ik moet ook altijd la'en link 'n paptoarte ;-)
      Philippe vertelde in een interview dat hij gaat proberen beter te articuleren in de hoop dat wij, Hollanders hem ook best kunnen volgen.

      Verwijderen
  6. Ik moet altijd hartelijk om m lachen. Die flauwe moppen van hem en dan vooral die trage manier van praten.... geweldig!

    groet Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @d'Inge: zijn intonatie en trage manier van praten is de 1e keer even wennen, daarna ga je het waarderen :)

      Verwijderen
  7. Ik had echt nog nooit van die man gehoord maar ik heb smakelijk gelachen.. dankjewel! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zijdeling iets van hem gehoord. Ik zal hem eens wat beter in ogenschouw nemen.

    BeantwoordenVerwijderen