Pagina's

woensdag 28 november 2012

Verpeegstertje


 
Was het de vorige keer manlief die me deed schrikken, nu was het oudste die mij terstond een paar grijze haren erbij bezorgde.

Dinsdagochtend werd ik om 06.10 uur wakker van een raar geluid, daarna was het stil.
Ik als een speer naar beneden … ligt oudste op de vloer van de woonkamer.
Ogen dicht, helemaal bezweet en shaken
. Tegen de grond geklapt met 39 graden koorts pfffffff … wat een schrik! Gelukkig kwam hij weer gauw bij en heeft hij er geen lichamelijk letsel aan over gehouden.

Vandaag (en de komende dagen) ben ik dus verpleegster. Met thermometer, aspirine en goede zorgen in de aanslag hoop ik oudste weer boven Jan te krijgen. Maar hij heeft het wel zwaar hoor, zo’n griep gaat je niet in de kouwe kleren zitten (vooral als je verder nooit ziek bent).
Alles doet hem zeer en als ik niet gauw iets bij Kruidvat haal voor zijn zere keel, dan doet ‘ie het zelf wel …

Oh, het belletje gaat. Meneer wil wel een appel. In stukjes gesneden graag. En als ik toch naar de keuken ga, kan ik net zo goed wat drinken meenemen.

Ik kom wel overtuigend over in mijn rol als Florence Nightingale, geloof ik ;-)

7 opmerkingen:

  1. Nou, als ik jou was, zou ik direct onmiddellijk meteen dat "TJE" achter "verpleegster" vandaan halen, want je verzorging is van grooote klasse!
    Ook voor jouw welzijn hoop ik dat je kind weer snel herstel is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kan je ook 's hier langs komen, Florence?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is schrikken zeg en gelukkig valt het mee?.Maar voor hetzelfde geldt loop je zo in een droom waar je dus echt niet wilt wezen, maar helaas dus wel de waarheid is...En wat zo bij blijft is dat je verteld gaat worden in 24 uur tijd dat je geliefde dus dood gaat.Ik heb er nooit bij stil gestaan, maar het is een verschrikking om dat te horen van de deskundigen, zo'n pijn gaat als een mes door je heen...Gelukkig zijn er engeltjes en wonders en niet 1 maar wel 8...In feite heb je de hoodprijs van de super loterij gewonnen, niet in geld maar het leven.Het zal nooit meer gebeuren op die manier en de kans is zo klein...Er is meer tussen hemel en aarde, dat weet ik nu zeker na afgelopen weken..
    Groet Rinus, had normaal gesproken geen geloof in dit soort dingen, maar nu wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ai wat eng! Had hij een koortsstuip? Hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat. Sterkte met je rol als Florence! Slokje Pleegzuster Bloedwijn??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjee je zult wel geschrokken zijn.... Verzorg hem maar liefdevol maar dat is aan jou wel wel besteedt!
    Beterschap en sterkte!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zuster zijn heeft wel zijn grenzen hoor, en wel goed stimuleren om patient toch zo veel mogelijk zelf te laten doen, anders ontstaat er ziektewinst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo te horen is 'ie al weer aan 't opknappen gelukkig ^^ en ik zou 'm zelf naar de kruidvat laten lopen ook, mannen en ziek zijn.. ;-)

      Verwijderen