Pagina's

zondag 24 maart 2013

Overbodig

Clichés en dooddoeners, uitspraken zonder inhoud.
Ik hoor ze dagelijks en overal en denk er het mijne van:


Het is jóuw feestje – oftewel: we doen het allemaal naar jouw zin.

Doe er je voordeel mee – oftewel: wees blij dat je dit advies gratis krijgt.

Daar kan ik niets mee – oftewel: ik ga het ook niet oplossen.

Dat hoort ook bij het leven – oftewel: je moet gewoon alles slikken.

Dit nemen we mee – oftewel: we parkeren het probleem.

Dat wordt hem niet - oftewel, aan zijn ideeën hebben we niets.

Je kunt zoveel willen - oftewel, jij krijgt mooi je zin niet.

Vroeger was het beter – oftewel: jullie generatie maakt er een zooitje van.

Als we het mogen beleven – oftewel: morgen kan er een vliegtuig op je hoofd landen.



Ken jij er ook één?

17 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. @Johan: niets meer en niets minder (ook zo één):)

      Verwijderen
  2. Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Theo: en ondertussen wacht ik nog steeds ;-)

      Verwijderen
  3. Het is jouw feestje die vind ik echt.... bleghh!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ingridblogs: ik ben het met je eens. Alles wordt met zo'n opmerking jouw kant opgeschoven, althans zo voelt dat dan. Je zou er bijna een schuldgevoel aan over houden.

      Verwijderen
  4. "Het gaat helemaal nergens over joh".

    Waar het op slaat weet ik eigenlijk nog niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hoeft er niets mee te doen maar....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @d'Inge: ... maar ik breng het wel onder de aandacht zodat er wat aan gedaan kan worden, jaja! ;-)

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. @Lien: Y(ou) O(nly) L(ive) O(nce), da's een echte dooddoener! Net als Y(ou) O(nly) D(ie) O(nce) too, pffff :-s

      Verwijderen
  7. "Je moet maar zo denken: het kan altijd nog erger." Oftewel: je moet niet zeuren/zaniken/tobben want je bent een aanstelster. Ook een hele fijne ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mirjam: alsof je wil weten hoe erg het kan worden ... pfff da's inderdaad een 'fijne'.

      Verwijderen
  8. Je moet het een plekje geven....... Vreselijk die!!!

    BeantwoordenVerwijderen