Pagina's

vrijdag 19 april 2013

Een eigen moestuin


We hebben sinds kort plannen voor een moestuin. Nu nog meer moes dan tuin, maar wat niet is moet nog komen.
De groente in de winkel is tegenwoordig onwijs duur en ziet er bovendien niet uit.
Niets gemakkelijker dan een tuintje bij de hand.
We planten onder andere uitjes en sla.
Ook tuinkruiden als peterselie, basilicum, tuinkers en dille gaan de grond in.
Stiefvader heeft aardbeiplantjes beloofd en van een collega krijg ik courgetteplantjes.
Ergens links in de tuin staat een overgebleven frambozenplant van vorig jaar. Nu nog morsdood, maar wie weet heeft ‘ie negen levens ;-)
Ik zie het straks tijdens hoogzomerdagen al helemaal voor me. Een lekker slasalade met allerlei slasoorten en kruiden uit eigen tuin. Als toetje vanillevla met frambozen, aardbeitjes en slagroom
die koe in de tuin komt er ook nog wel.
Hopelijk krijgen we een redelijke zomer.

*kijkt uit het raam*

Kijk, manlief is al druk aan het spitten, planten en schoffelen.
Echt, er gaat niets boven een eigen tuin
man.









8 opmerkingen:

  1. Ha, dat ziet er al heel professioneel uit! Sommige mensen heben een moesdák of moesbalkon, dat schijnt ook te kunnen. En een moestuin is een hele hippe tuin, heb ik horen zeggen. Het wordt vast een groene zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ja eten uit eigen tuin lijkt me ook geweldig!
    Met een mandje en schaar de tuin in om te oogsten, of ben ik nu heel ouderwets?
    Ik heb wat bosuitjes en rucola in bakken gezaaid deze week, ben heel benieuwd.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er goed uit, precies door een echte vakman aangelegd! Daar ben ik nu jaloers op sè. Al jaren droom ik van een moestuin maar tot nu is het bij dromen gebleven....er komt teveel werk bij kijken (bij moet alles vanzelf gaan). Begin februari heb ik achter het tuinhuis worteltjes gezaaid (het begin van ooit moestuinen :-) ). Er stond op het zakje zaad: zaaien vanaf februari. Natuurlijk, de dag erna vroor het stenen uit de grond :-( rip worteltjes, dacht ik. Maar gisteren zag ik dat er toch iets groenachtigs uit de grond was gekomen. Op hoop van zegen zijn het de worteltjes en is het geen onkruid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha: TUINman :-) Wij hebben eens een schooltuintje met onze dochter gehad. Hartstikke leuk. Man werkte zich ook uit de naad om alles om te spitten. Daarna zaaien (dat konden kind en ik zonder hulp ;-) ) en maar wachten op groeien... Veel verder dan 3 cm kwam het niet. Alles werd opgevreten. Wij keken arglistig of we slakken zagen, maar noppes, nooit. Toen bleek dat eenden over het perkje heen vlogen en het schooltuintje als landingsbaan en voedselvoorraad beschouwden. Het is nooit meer wat geworden. Maar jullie zijn goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een moestuin kan erg leuk zijn, maar of het nu echt veel goedkoper is betwijfel ik. Je moet ook tegen wat frustraties kunnen, want er zijn ook anderen die graag uit de tuin mee willen eten. Vogels en slakken bijv. Maar als het goed gaat is het erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo is het makkelijk, als je je eigen tuinman bij de hand hebt... :-P

    Het zou niks voor mij zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zelf doen is ook zo leuk! ik wou dat we een tuin hadden, maar wij improviseren altijd met bakken en eten zo ook nog geregeld uit eigen tuin. ^^

    BeantwoordenVerwijderen