Pagina's

woensdag 24 april 2013

Hiep hiep hoera ...

 
Het is heet in de overvolle huiskamer.
Gebak en koffie staat her en der verspreid; sommigen zitten al aan de borrel.
Oudste broer en schoonzus -de jarige jobs- zijn druk in de weer met versnaperingen.
Terwijl ik het laatste stukje gebak in mijn mond stop, ziet ik een bekende auto voorrijden.
Daar zal je de rest van de familie hebben.
Het duurt nogal voordat ze binnenkomen.
Moeder komt als eerste binnen. Er is iets mis.
Ze ziet er grauw uit en haar lip trilt.
En stiefvader zou ook mee, maar die is er niet?
Moeder is meegereden met
mijn andere broer en diens vriendin, net als de vorige keer.
Stiefvader wilde niet meer mee. Vanwege een flinke ruzie met andere broer vlak voordat ze zouden vertrekken.
Andere broer was met zijn vriendin wat later dan afgesproken bij moeder en stiefvader. Stiefvader was daardoor al wat gestrest.  
Ook zag stiefvader vanuit het raam dat andere broer niet de spullen bij zich had die hij belooft had mee te nemen. En de auto van andere broer was ook niet goed geparkeerd.
Wat volgde was een typische stiefvaderactie. Op sokken ging hij de straat op en rukte het portier van andere broer zijn auto los. Om daarna meteen van leer te trekken.
Andere broer was zich van geen kwaad bewust.
Maar hij schrok wel en wat volgde was een flinke scheldkanonnade.











’t Zijn nogal karakters. Stiefvader en andere broer.
Moeder is wel ingestapt, maar niet van harte.
Onderweg in de auto kreeg moeder de volle lading van andere broer. Over hoe stiefvader de hoofdrol had gespeeld in zijn nare jeugd. Vriendin van andere broer alias katalysator beaamde alles. Maar had wel meelij met moeder.
Nu, op het feestje, was moeder overstuur en kreeg ik de volle lading. Zowel van moeder als van andere broer. Allemaal narigheden van ooit. Verteld van twee kanten.
Andere broer kan het verleden niet laten rusten. Terwijl het oudere broer en mij wel lukt
maar soms ook niet.
Moeder is met ons mee teruggereden. Niet wetende of het ooit nog goed zal komen.
Het was geen gezellig verjaardagsfeestje.


Een oceaan vol tranen

 

11 opmerkingen:

  1. Há: lekker feestelijk. Not. Naar om bij te zijn en mee te maken. Klinkt als een fijne vent die stiefvader :S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend Desire, en dan op jou afreageren en het feestje van je broer en schoonzus verpesten. En je moeder zit er maar tussen. Wat is het toch ingewikkeld allemaal, familie.
    Wel een heel mooi liedje van Racoon! Ook een van mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg moeilijk en lastig en ik denk dat het overal wel aan de hand is in zekere mate bij familie. Zeker pijn punten uit het verleden wat blijft hangen.
    Niet fijn Desire, maar gelukkig onder controle.
    Overigens vroeg mijn schoonmoeder aan haar sterfbed 2 weken geleden of ik geen ruzie wilde maken???, ik en ruzie?, nou niet echt, maar ze bedoelde dat je niet met elkaar of met de kinderen ruzie gaat krijgen om wat dan ook en de vrede onderling ook veel waard is, meer dan ruzie bedoelde ze.
    Ik begreep haar natuurlijk, ondanks dat ik zelden grote ruzie heb, maar wel een fijne wens van haar, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bah, hoe je een feest kan vergallen zonder aanwezig te zijn. Leuk persoon om mee samen te leven :-(
    Knap lied!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Get, zo wil je niet jarig zijn op je verjaardag! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo is een feest geen feest... :-(
    Dan is het liedje toch beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè wat akelig! Botsende karakters en oud zeer. En dat escaleert dan tijdens een verjaardagsfeestje. En jij bent de gebeten hond. Hopelijk kan het allemaal weer worden rechtgetrokken. En anders die Bert maar inschakelen (van familiediner). Ach nee, doe maar niet. Dan wordt het misschien nog wel erger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lien: néééééééé geen Bert van Leeuwen aan de deur! Nou ja, dat etentje is mooi mee genomen. Maar dat is dan ook het enige ...

      Verwijderen
  8. Wat verdrietig allemaal.Ik denk toch dat iedere moeder haar uiterste best doet al heb ik die van mij ook nogal eens willen wurgen.Ruzies horen er gewoon ook bij,maar op een feestje is het minder;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He wat naar, dat een verjaardagsfeestje dit uitlokt. Jammer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, die kunnen wel een gezellig feestje gebruiken ;-( Sneue mensen dat het zo "opgelost" moet worden. Hopelijk heb je de rest van je dag er niet teveel door laten beinvloeden?
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen