Pagina's

maandag 1 april 2013

Brrr en zo ...

Jemig, wat heb ik het koud.










 

De centrale verwarming in mijn lichaam lijkt het niet te doen, waar blijft de monteur?
En ik heb geeneens hardgelopen vanmorgen anders had ik het nu nog veel kouder gehad.
Wel raar, dat mijn lichaam na een knappe inspanning als hardlopen zo snel weer snel afkoelt en daarna niet in staat lijkt zichzelf weer voor 100% op te warmen.
Is dat de definitie van een koukleum dan misschien?
Behalve dat manlief last van wintertenen heeft, is hij van het warmbloedige type.  
Die kachel naast me in bed is heel prettig. Maar als die kachel ’s morgens opstaat, is het eerste wat hij doet de thermostaat op 19 graden instellen. En dat botst heus wel.










Zo ben ik van mening dat de verwarming best op 21 graden kan, zeker omdat het Tweede Paasdag is en we toch de hele dag op ons gat zitten. Kijk, als je voornemens bent het huis van onder tot boven onderhanden te nemen, dan is 19 graden best genoeg.
Maar nu. Gats, wat heb ik het koud.
Manlief heeft de thermostaat weer teruggedraaid naar 19 komma 5 graden.
Die komma 5 dat is dan een cadeautje van zijn kant, zo gul.
Manlief en oudste gaan een stukkie fietsen, want manlief heeft een nieuwe fiets.
Muts op onder zijn fietshelm, want het is fris buiten. Ja hoor!
Ik zwaai ze uit tot ze om de bocht verdwenen zijn.
Ik trippel op mijn gemak naar de thermostaat, draai de knop naar 22 graden en geniet van het moment, heerlijk!

10 opmerkingen:

  1. GROOT gelijk! Hier ook altijd gekibbel om de thermostaat, alleen ben ik degene die het graag 19 graden heeft, de rest het liefste 21.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk 19 graden,maar zit hier dan ook een koukleum te zeuren;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ja zo gaat het hier ook, maar meestal ben ik de "baas" over de thermostaat.
    Ik heb het snel koud, man snel heet. Net als bij jullie.
    Vooral 's avonds als we stil zitten pak ik een vest of een fleecedekentje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zweer bij 20° :-) 's Avonds komt er dan wel nog een dekentje aan te pas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, ik zou het ook zo doen, Desire
    Met ouder worden word ik ook steeds kouwelijker...brrrrr!
    Wanneer brengt die zon nu eens warmte???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is het nooit zo'n strijd. Sinds vorig jaar hebben we een nieuwe ketel en dat kreng slaat bijna nooit aan. In mijn werkplaats is het nu niet zo warm meer, dus zet ik zelf de thermostaat op 21 :D. Heerlijk warm in mijn werkplek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mijn innerlijke c is ook kadoek! krijg het al een week niet warm meer. thermostaat staat hier ook al op 21, maar dat helpt ook amper.
    bah bah bah, ik wil lente en wel NU!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat bij mij helpt is thermo-ondergoed dragen. En lekker in het zonnetje achter het glas zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zet hem altijd op 22, het moet altijd een paar-getal zijn, nooit onpaar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen