Pagina's

zondag 5 mei 2013

Raamwerk

 
Iedere week rij ik erlangs. Vanaf mijn werk terug naar huis.
Ik minder wat vaart. Kijk naar links. Waar mannen staan met hun handen diep in de zakken.
Hun schouders opgetrokken. Wippend van de ene voet op de andere. Hoofd naar beneden wanneer auto’s stapvoets passeren.
Stiekem hoop ik een bekende te zien.
Ik rem, moet oppassen dat ik niet op de auto voor mij knal.
Ik kijk naar rechts. Waar de vrouwen lonkend hun vleeswaar aanprijzen.
‘Ik ben de mooiste’ lijken hun lippen te zeggen. Fascinerend.
Ze staan buiten. Of zitten op een draaistoel achter het raam.
In lingerie, op hoge hakken, rode lippen, gemanicuurde nagels en glanzend haar.




 
Ze schudden automatisch met billen, borsten en vetrollen.
Allerlei soorten. Dik, dun, blank, donker, oud of jong.
Veel nationaliteiten. Hollands, Aziatisch, Roemeens, Pools.
Een man komt uit één van de panden.
Een slank donker meisje loopt achter hem aan.
Hij trekt zijn keurig geperste pantalon uitgebreid op tot aan zijn bierpens.
Steekt vervolgens een sigaret op en neemt een diepe haal, terwijl hij naar haar glimlacht.
Gooit daarna de peuk op de stoep en trapt hem uit. Stapt in zijn luxe persoonswagen en rijdt weg.
Zij zwaait hem na.
Dan staart ze naar mij.
Er verschijnt een brede glimlach op haar mooie gezicht en ze knikt.
Vragend …. alsof …. nou moe???



Beduusd geef ik iets meer gas, maar knik nog wel even terug.
Altijd beleefd blijven.
Is mij geleerd.

7 opmerkingen:

  1. Facinerend om dat gedoe gade te slaan :-) Zeldzame keren moet ik ook door zo'n buurt en dan geef ik ook mijn ogen de kost, het is inderdaad opletten geblazen om niet tegen de voorganger te rijden :-)
    Wat mij dan opvalt is dat het al mooie vrouwen zijn die toch anders aan de bak zouden kunnen komen. Nou ja, als het werk maar vreugde geeft :-) En wie weet blijven de lelijke binnen en heb ik daardoor een vertekend beeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp er niks van. Vanuit oogpunt van de mannen niet, zeker niet vanuit de vrouwen. Ik kan liefde en seks los zien van elkaar, maar op deze manier niet. Brrrrrr...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft fascinerend! Ik vraag me ook af hoe ze dat kunnen doen.
    Ik moet er echt niet aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. eerlijk, het is niet mijn ding. Zoals je schrijft, vleeswaar die te koop wordt aangeboden.
    Maar ik denk dat er mensen zijn voor wie dit een zegen is, die nergens anders heen kunnen. En dat alleen verantwoordt hun bestaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is het oudste beroep en gezien de werkloosheid in Nederland moet je alles aanpakken volgens Rutte ;-).Maar volgens mij zal je hem ook nooit zien aldaar gezien zijn aard ;-).
    Groet Rinus

    BeantwoordenVerwijderen