Pagina's

zaterdag 29 juni 2013

Deze week

1.
Oudste had deze week diploma-uitreiking. Alle havoleerlingen van zijn school werden op spectaculaire wijze in de aula ontvangen (waarbij alle moeders spontaan in huilen uitbarstten) en  daarna toegesproken door de directeur. Daarna werden ze per klas toegesproken door hun mentoren. Ouders, broers, zusjes, opa's en oma's mochten erbij aanwezig. Opa en oma van oudste waren er niet bij, gezien de mobiele staat waarin ze verkeerden. Oudste kreeg een tof praatje en daarna mocht hij zijn diploma tekenen. Inmiddels staat hij ingeschreven voor de HBO-opleiding Commerciële Economie.

2.
Er is een logje van mij op mysterieuze wijze verdwenen; het logje over de brutale merel die onze aardbeitjes pikte. Nu heb ik een idee hoe dat zo gekomen is. Ik heb namelijk een nieuwe mobiel en via deze mobiel heb ik plaatjes uit mijn Picassa webalbum verwijderd. Dit album is ook gekoppeld aan een blogspotbestand. Dus verwijder ik plaatjes via mijn mobiel dan verdwijnen ze ook hier. De chocotoffs (die ook ineens verdwenen waren) zijn weer terecht door ze opnieuw te uploaden. Toen ik echter de foto van de brutale merel per ongeluk verwijderde, verdween meteen het hele logje! *zucht*
Nu nog even uitdokteren hoe ik het één en ander van elkaar kan loskoppelen. Mijn mobiel is ook tof, maar ingewikkelder dan mijn vorige; ik moet nog even een spoedcursus volgen ;-)

3.
De brutale merel heeft overigens alsnog aardbeitjes weten te pikken! Manlief was aardbeitjes aan het plukken, het groene net was er even af. Op het moment dat manlief zich omdraaide richting de keuken met de geplukte aardbeitjes, sloeg het monster opnieuw toe. Ondertussen terroriseert dit monster de hele buurt, inclusief zijn vogelgenoten. Het begint een beetje op Alfred Hitchcock's The Birds te lijken ... brrrr

4.
Afgelopen vrijdag vierde ik mijn 47-ste verjaardag en dat is niet niks. Ik vond het al niet tof dat ik 40 werd. Maar op weg naar de 50 voelt nog veel niet toffer-der-der.
Maar goed, ik kreeg wel een tof verjaardagscadeau: een nieuwe mobiel :-)

24 opmerkingen:

  1. Hartelijk gefeliciteerd nog met je 47e verjaardag! En neh, in de veertig zijn is nog best oké, maar om straks in de vijftig te zijn... Daar kan ik me ook nog niks bij voorstellen, ook al komt het bij mij ook steeds dichterbij.
    Leuk hè, zo´n diploma-uitreiking. Voelt toch echt als een mijlpaal. Ik hoop dat je oudste het straks geweldig naar zijn zin heeft op het HBO!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Regina: ik heb nog 3 jaar om me voor te bereiden op de 50. Ik wil het dan geruisloos voorbij laten gaan, maar mijn omgeving denkt daar heel anders over. Ik vrees met grote vreze ...

      Verwijderen
  2. Zo zit ik de hele tijd te klooien met die nieuwe feedreader Bloglovin die ik ipv de google reader heb. Via bloglovin kan ik bij de één wel en bij de ander (bij jou bv) níet reageren. En doorklikken lukt ook niet bij iedereen. Maar ja, het zal wel wennen zijn.
    En 47 jaar is nog niks hoor! Hahaha, je komt nét kijken... straks ben ik al 7 hele jaren ouder Buh! Nog van harte gefeliciteerd hoor en ik wens je nog vele goeie jaren :-) Ook gefeliciteerd met je oudste die nu scholier af is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lien: het ís dat je met je tijd mee wilt gaan maar soms zijn die technische snufjes en social media teveel van het goeie.
      'Je komt nét kijken' ... die opmerking maakt mijn dag weer goed haha!

      Verwijderen
  3. Alsnog van h♥rte en nog vele jaren ondanks dat je niet ouder wilt worden.Dit jaar ben ik vijftig geworden,niks mis mee hoor.Meisjes van 50....*zucht,steun,kreun*;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ingrid: dank! Ach, het ouder worden is ook niet het probleem. Het is de waslijst aan bijbehorende verschijnselen waar we niet vrolijk van worden. Die kán ik allemaal gaan opsommen, maar tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben zal ik de 50 al gepasseerd zijn :-s

      Verwijderen
  4. Een beetje laat, maar toch van harte gefeliciteerd. Een mooi nieuw mobieltje past er wel bij. Ooit vond ik 47 wel oud, maar nu vind ik dat helemaal niet meer. Het is voor mij al weer 15 jaar geleden. Waar blijft de tijd.......Ik zou mijn vijftigerjaren zo over willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hanscke: dankjewel. Je laatste zin geeft me weer moed :)

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd jonge meid en een mooie leeftijd en wat zijn we toch jong(ik die 1 jaar ouder is ;-).....En die mobiel, leuk maar wat moet je er de hele dag mee?..Geniet van je mooie leven en leeftijd en die mobiel komt vanzelf goed....
    X Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rinus: dank je wel en óp naar de 50! (zei ze enthousiast maar niet heus)
      Wat ik de hele dag met mijn mobiel moet? Wachten op jullie opbeurende reacties natuurlijk! ;-)

      Verwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je 47ste! Ik vond het pas niet tof toen ik 50 werd en binnenkort komt er eentje bij....nu gaat het pas snel :-(
    Wat zonde van je verloren gegane postje, let maar goed op tijdens de spoedcursus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Bea: bedankt! Je bent dus binnenkort 50+ ... ai ai. Ik voel met je mee ;-)
      Opletten? Zal niet meevallen op mijn leeftijd ;-)

      Verwijderen
  7. Er is trouwens nog een logje op mysterieuze wijze verdwenen;)het grappigste logje dat ik ooit gelezen heb!!:(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ingrid: *grijns* misschien publiceer ik deze wel een keer opnieuw onder de noemer 'uit de oude doos' :)

      Verwijderen
  8. Gefeliciteerd!! Maar jij bent nog jong! Ik word in september 50!! Dat is pas oud haha.
    Leuk he zo'n nieuw mobieltje, ik hem hem nu een paar maanden en ontdek steeds weer nieuwe dingen die je er mee kan doen. Maar bloggen doe ik het liefst op de laptop.
    Had jij ook natte ogen bij de diplomauitreiking? Het is toch weer een periode die afgesloten wordt, weer een nieuwe stap en het gaat maar door met die kinderen. Je staat er bij en kijkt er naar, het gaat zo snel! (ben gisteravond doorgezakt, dus sentimenteel vandaag haha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Petr@: dankjewel! Oei, ook al bijna Sarah dus. Dat doorzakken moet je trouwens niet te vaak doen, daardoor kun je er de volgende ochtend uitzien als 60 haha!
      Maar 't gaat zo snel, je staat er inderdaad bij en kijkt ernaar :-s
      Ach, die tranen bij de diploma-uitreiking die kwamen gewoon vanzelf ... ook in dit geval stond manlief erbij en keek ernaar. Zo van 'wat heb jij nou dan?' Ongevoelige Tinus!

      Verwijderen
  9. hahahahahaha, wat moet ik dan zeggen? Als mijn nageslacht hier is en ze halen hun gsm boven dan zou ik zo in een mollegat kruipen, ik voel me een volslagen idioot als het over de nieuwste snufjes gaat. En dat is nog niet zo lang, tot 49 jaar en 364 dagen was ik met alles mee. 50....dat is het begin van het einde, je hebt er nog 3 tegoed zet dus maar je beste beentje voor LOL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Bea: whoeha! Ik kan het nu nog nét allemaal bijbenen ... maar over 3 jaar ook nog?! Ik zal jouw -als ervaringsdeskundige- advies dan maar ter harte nemen ;-)

      Verwijderen
  10. Nog van harte gefeliciteerd met je 47-ste verjaardag. Ik vond het verschrikkelijk om 50 te worden (vorig jaar.) De hele familie heb ik ingepeperd dat ze vooral niets hoefden te organiseren, want dat ik gewoon hard weg zou lopen bij ongeacht wat voor leuks ze voor me georganiseerd hadden. Gelukkig kwam de boodschap over :D
    Maar weet je, als je geen 50 wilt worden, moet je voor die tijd al doodgaan en dat is toch geen alternatief!!

    Mijn dochter heeft deze week nog toetsweek en als ze overgaat (wat ze wel doet) mag zij volgend jaar examen doen. Ik zal me maar vast voorzichtig voorbereiden op een emotionele examenuitreiking.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mirjam: dank u :)
      Ik vrees dat mijn geklaag over 'géén feest!' niet wordt gehoord. De mensen in mijn omgeving -zijnde buren en familie- zijn zelf van die feestbeesten dus als er ergens een feestje is te bouwen ... *zucht* ik kom d'r niet onderuit. Ik wil gráág 50 worden maar dan stilletjes, het is al heftig genoeg.

      Dat wordt een spannende tijd voor je dochterlief. Neem voor de zekerheid maar een doos tissues mee voor als het zo ver is ;-)

      Verwijderen
  11. alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Desire
    Hopelijk verdwijnen niet méér logjes na het gebruiken van je nieuwe mobieltje... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Desire,

    ik heb hier een en ander in te halen :-),
    maar voor nu een ferme proficiat:
    - voor je oudste, met zijn diploma! dik in orde hé!
    - voor je verjaardag! toegegeven, piep is het niet meer maar je kan ju nu eindelijk met recht en reden "vrouw" noemen toch?
    (een echte vrouw is op haar mooist vanaf 45 mijn gedacht!)
    - met je nieuwe mobieli de beste manier om bij te blijven is mee te doen hé, oefening baart kunst! als de kleinen hier zit met haar gsm heb ik soms de neiging om in de garage op de muren rotstekeningen te gaan krijten... :-))
    - en met je nieuwe lay out, heel leuk en fris!

    prettige mobiele dag nog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Johan: long time no see!
      'Op haar mooist vanaf 45' ... je weet het charmant te brengen haha!
      Maar leuk dat je er weer bij bent :)

      Verwijderen