Pagina's

dinsdag 25 juni 2013

Toff

OMG!
Zit ik gewoon bijna een hele zak van dit spul leeg te eten …









Waar gaat dat heen met mij?
Zijn het m’n hormonen?
Is het gebrek aan zonneschijn?
Of gewoon een waanzinnig verlangen naar chocola?
Enfin, het leed is al geschied.
Nieuwsgierig als ik ben zoek ik naar het hoe en waarom van de aantrekkingskracht van dit soort toffees.
Op mijn zoektocht kom ik ene Rowan Jacobsen tegen die het boek 'Chocolate unwrapped' heeft geschreven.
Dit boek staat vol van de goede eigenschappen van chocola; de vele goede kwaliteiten van de zoete lekkernij zijn gestaafd met wetenschappelijke verklaringen.

 









Na nog wat googlen zie ik tot mijn schrik dat er ook Chocotoff smeerpasta bestaat, argh!
Ik heb het in de Nederlandse supermarkten nog niet zien staan.












Wordt hoog tijd, want het is toch tof spul hè?

26 opmerkingen:

  1. Ik vind ze ook lekker. Maar toch eet ik het zelden, want het is altijd met het eten van dit soort dingen dat er een vulling uitvalt, ofzo. Krijg je van dat plakcement ;) Maar iedere dag chocolade eten doe ik wel, want reken maar dat ik van de voordelen daarvan op de hoogte ben (net zoals ik uitstekend van de voordelen van wijn op de hoogte ben ;D).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Regina: ik zuig gewoon op die dingen, heb je er extra lang wat aan haha! De voordelen van wijn ken ik ook. En de uitwerking ervan is ook zo lekker hè? ;-)

      Verwijderen
  2. Toffe toffies inderdaad, ik vind ze ook lekker ook al ben ik geen echte chocoladeliefhebber. Je eet er zo lekker van door :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lien: het is dat ik ineens weer tot bezinning kwam, anders had ik de hele zak leeggegeten :-)

      Verwijderen
  3. Superlekker zijn ze! Maar ik eet ze ook niet meer sedert ik eens een tandvulling ben kwijtgespeeld door zo'n chocotoff :-( Eéntje is geentje, ik ken dat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Bea: jij hebt smaak! En je bent verstandig ook ... ;-)

      Verwijderen
  4. En bedankt! Als het vandaag weer niet lukt is het jouw schuld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ingrid: sorry. Ik kon de verleiding niet weerstaan. Ik ben ook maar gewoon mens ;-)

      Verwijderen
  5. Haha leuk logje voor Ingrid, die doet zoiets nooooooit :-)
    Maar ze zijn ook wel heel erg lekker. Gelukkig dat die toffpasta hier niet te koop is, er zou heel wat doorheen gaan bij ons denk ik.
    Pure chocola schijnt goed voor je te zijn, elke dag een (klein) stukje.
    Wel jammer dat melkchocolade veeeeeeeel lekkerder is dan puur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Petr@: als ik Ingrid's blogjes lees krijg ik altijd zo'n vreselijke trek, heb jij dat nou ook? ;-)
      Ook hier geen pasta in huis, 'k weet zeker dat er dan iedere dag een pot doorheen zou gaan.
      Tuurljk, melkchocolade heeft ook mijn voorkeur ... het slechtste van het slechtste natuurlijk ... *zucht* ;-)

      Verwijderen
  6. die Chocotoffs zijn onweerstaanbaar verslavens eens je er aan begonnen bent.
    De smeerpasta heb ik wél al gezien, maar nog niet in huis gehad om te proeven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Billy: over verleiding gesproken ;-)
      Volgens mij kun je de pasta beter niet in huis hebben, krijg je hetzelfde als met de toffees ... in één keer op :)

      Verwijderen
  7. Onze hele familie is eraan verslaafd, en bij elke verjaardag worden er gul zakken van uitgedeeld. Die pasta hoeft van mij niet, maar die toffiefees....I love them!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mirjam: oh! Wat een toffe familieleden en verjaardagen heb jij!

      Verwijderen
  8. Heerlijk spul. Hoewel ik iedere keer het gevoel heb dat er een aantal vullingen uit mijn kiezen worden mee gezogen als ik fanatiek aan het kauwen ben geslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Deborah: om je vullingen te sparen moet je erop zuigen in plaats van te kauwen. Maar toegegeven, dát is een hele uitdaging ;-)

      Verwijderen
  9. Wat heerlijk herkenbaar...
    En Chocotoffpasta, hoe tof!
    Daar kan ik serieus blij van worden.
    *sprintje naar de supermarkt trekt*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Sandra: leuk om te zien hoe ik mensen op ideeën breng :)

      Verwijderen
  10. OMG! kun je dat al ergens online bestellen dan? #kwijl ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doe maar niet voor mij, ben niet zo gek op toff, maar het zou wel wat wezen voor anderen op brood.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rinus: joh, moet je zelf ook op brood doen ... goede energie voor als je weer gaat lopen :)

      Verwijderen
  12. Hee,je chokotoff is gejat!Ik was het niet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whoehahaha! Ingrid! Mja, mijn chocotoffs waren verdwenen :-(
      Want. Ik had via mijn (nieuwe) mobiel plaatjes uit mijn Picassa album verwijderd. Niet wetende dat dan ook hier mijn geüploade plaatjes verdwijnen. Maar ik heb ze weer tevoorschijn getoverd :)
      Nu nog even uitdokteren hoe ik Picassa los van mijn mobiel kan koppelen ... techniek pfffffff

      Verwijderen
  13. kan ook nog tegenvallen die pasta. Ik vind speculoos ook lang zo lekker niet als speculaasjes op een witte boterham met boter.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die chocotoffs zijn vanaf mijn twaalfde in de ban gegaan nadien ik er een complete vulling erdoor kwijtraakte en nadien te doen kreeg met een marteltandarts, nooit meer ; )

    BeantwoordenVerwijderen