Pagina's

zondag 16 juni 2013

Vader

Drie jaar was je in mijn nabijheid
De herinneringen ben ik kwijt
Ik was een kind nog zo klein
Te jong om me van jou bewust te zijn
Korte tijd zijn we samen geweest
Juist die tijd mis ik meest
Ik was pappa’s kleine meid
Te kort was die intense tijd
Had ik maar wat meer herinneringen
Van de typische vader en dochter dingen
Door het noodlot ging je heen
Je liet me onbedoeld alleen 
Gemist heb ik je, ieder levensjaar
Ik zocht bescherming, een steunpilaar
Iemand anders kwam en speelde jouw rol
Maar jouw gemis eiste zijn tol
Niemand die jou kon vervangen
Nog steeds kan ik naar je verlangen
Soms zit ik vol verdriet
Afscheid nemen kan ik niet
Ik denk aan jou en voel de pijn
Het had zo anders kunnen zijn

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


poem by Desire

11 opmerkingen:

  1. Zoveel verdrietige "kinderen"vandaag....dikke knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Triest, emotioneel. Prachtig uw gevoelens beschreven. Ook van mij een dikke knuf X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waardevolle woorden. Je verdriet is er na al die jaren niet minder om. Ook vandaag, of nee, juist vandaag, prijs ik me gelukkig dat ik allebei mijn ouders nog heb. Twee ouwe knarren, maar wat houd ik zielsveel van ze. Ik had het jou ook gegund...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven.
    Het gevoel spreekt boekdelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je vader, hoe jong of oud ook je bent, het blijft je vader.Na 18 jaar was hij er plots ook niet meer en dat gemis blijft.
    Vandaag op nog geen 150 meter van zijn graf fotos wezen maken tijdens de Marquette loop, en de gedachtens gingen ook naar op de zelfde plaats op die korte afstand naar Jongste broertje,oudste broer en veelste jong overleden schoonzus, waar ik bijna op de zelfde manier vrouwlief was overleden als schoonzus.Het geluk was dat ik bij vrouwlief was!, anders was het leven helemaal anders geweest als de dag van deze.

    Ingewikkeld en sterkte, het is je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, gevoelig, persoonlijk gedicht...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi gedicht Desire, en wat erg voor je dat hem maar zo kort hebt mogen meemaken.
    Ik heb mijn vader ook al jaren geleden verloren, het blijft moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben ook mijn vader kwijtgeraakt op jonge leeftijd, maar voelde niet echt een gemis. Toch had ik graag willen weten hoe mijn leven er had uitgezien mocht hij langer geleefd hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, en herkenbaar al heb ik wel vele herinneringen gelukkig. Het had zo anders kunnen zijn ook. Ik ben mijn vader niet zo lang als jouw geleden verloren. Maar het is ook al weer bijna zestien jaar geleden, net voor de geboorte van onze tweeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. och meisje.. zo lang geleden, zo kort maar in je leven en dan toch voor altijd in je hart. <3

    BeantwoordenVerwijderen