Pagina's

dinsdag 2 juli 2013

Paling


Ik weet niet precies wat het is, maar ik ben helemaal into Nick en Simon.
Sinds deze Volendammers 4 avonden lang, tijdens het jaarlijks terugkerend muziekevenement Symphonica in Rosso het GelreDome vulden en daar speelden voor meer dan 120.000 mensen, ben ik om. Ruim twee uur brachten ze hun hits van de afgelopen 5 jaar en speelden ze samen met muzikale gasten als de de 3js, Acda en de Munnik en Pearl Jozefzoon. Ondersteund door hun eigen band en het 40-koppige Guido's Orchestra werden dit avonden om helemaal mee te swingen. Regelmatig worden herhalingen hiervan uitgezonden op TV en ben ik aan de buis gekluisterd, wie had dat ooit gedacht ...
Is het hun uitstraling, de meeslepende muziek of de pakkende teksten? In ieder geval spelen hun melodieën de hele dag door mijn hoofd.
Het nummer 'Blind voor mijn ogen' springt er wat mij betreft uit. Geniet ...

Maar wat vreemd is, ik krijg altijd vreselijke trek in vis als ik ze zie ... ;-)
 

14 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Haha!@Zuster-Klivia! 'k Had zelf ook nooit gedacht dat ik 'om' zou gaan, ben van nature helemaal geen palingsoundliefhebber. Toch wordt ik meegesleept in het enthousiasme van die twee en het publiek waar ze voor zingen. Ik heb een paar nummers van ze op mijn MP3 staan, voor mij zijn het arbeidsvitaminen tijdens de schoonmaak in huis, lekker meegalmen ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind ze heel erg sympathiek maar ben niet een echte fan zoals jij.
    We hebben ook de serie gezien van de reis naar Afrika, erg leuk.
    Onze oudste zoon lijkt heel erg op Nick, zeker nu zijn haar wat korter is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Petr@: mwah, een échte fan ben ik niet hoor, maar ik vind sommige nummers wel lekker klinken. En de teksten zijn ook best goed gevonden, helemaal 'uit het leven gegrepen' zeg maar :)
      Nick is de knapste, je zoon wordt vast veel nagekeken ... kan 'ie net zo goed zingen? ;-)

      Verwijderen
  3. Haha...ze zijn ook zo leuk,maar trek in vis krijg ik er niet van.Die SuidAfrikaanse Droom was ook weer zo mooi!Ik droom weleens van Simon...dat is de schuld van Heleen van Royen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ingrid: Volendam associeer ik met vis en ik ben liefhebber van vis :)
      In Volendam schijnt ook veel drugs te worden gebruikt, in en rond het dorp worden 1100 lijntjes per dag gesnoven. Eén of ander bedrijf heeft dat onderzocht, ze schijnen het rioolwater te onderzoeken op drugs. Goed dat daar geen vissen zwemmen ;-)
      WTF heeft Heleen van Royen nu weer blootgelegd?! Over Simon?! Vertel!

      Verwijderen
    2. Moet je haar nieuwe boek lezen;)

      Verwijderen
  4. Ik vond ze nooit wat, maar toen ik de serie keek 'Nick en Simon in Amerika' (of zoiets), vond ik ze wel heel leuk. En ik stond er verbaasd van dat ze nog best goed kunnen zingen. Ze doen zeker wel iets goed, hoor. En liluk zijn ze ook niet! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Regina: het Symphonica in Rosso-concert van hen vond ik mooi, ook heb ik Nick & Simon The American Dream gevolgd.
      Daar vond ik ze een beetje Simon and Garfunkel-achtig.
      Hm ... als je er over nadenkt zijn ze daar ook een beetje de Nederlandse versie van.
      Liluk bint ze niet, Simon vindt ik een tikkie arrogant ... maar ja, als je ook zoóóóóóóóó beroemd bent ;-)

      Verwijderen
  5. Ik kan maar steeds niet onthouden wie wie is. In de krant lag ik een hele rits ezelsbruggetjes maar zelfs dan nóg kan ik ze niet uit elkaar houden. Weet je wat? Ik heb het opgegeven en het bevalt me prima! Ik ken alleen hun liedje Rosanna en dat vind ik al erg genoeg :D Veel plezier met ze! Mooi vinnik zu nit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mirjam: ik weet ook nog steeds niet wie wie is. Maar Nick is de leukste om te zien, dat onthoud ik altijd wel haha! Neu, zo knap bint ze ook weer niet ;-)
      Daniel de Ridder, da's wel een knappe gozert :)

      Verwijderen
  6. En dan te bedenken dat ze eigenlijk een flop waren en toch de top gaan halen, leuke gozers en het zingen mag er wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De jongens zijn onderdehand wel mannen geworden. Ik ben ook naar het Gelredome geweest. Ik vond het erg leuk om zo'n spektakel eens mee te maken. De heren zingen aardig maar een hun deuntjes kan ik niet echt onthouden dus heel erg pakkend zijn ze niet. Maar het blijven leukerds.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het is niet mijn muziek, maar heb wel weer gekeken naar dat zuid afrikaanse avontuur ^^

    BeantwoordenVerwijderen