Pagina's

woensdag 4 september 2013

Wat eten we vandaag?

Ontbijt:
1 volkoren boterham met halvarine en appelstroop, 1 glas karnemelk, 1 glas water

Tussendoor:
2 pruimen of 1 banaan, 1 glas water

Lunch:
1 krentenbol met halvarine, 250 gram magere vruchtenyoghurt, 1 kiwi, 1 glas water

Tussendoor:
1 kop Opkikker, 2 volkoren soepstengels of 2 volkoren crackers, 2 glazen water

Diner:
125 gram gekookte aardappelen, 200 gram worteltjes, 100 gram tilapiafilet of kabeljauw,
1 juslepel magere jus

’s Avonds:
Streng! 1 glas water

Mwah …

36 opmerkingen:

  1. ja goewere, veel succes!

    lijkt me een beetje een crash-dieet! misschien goed als zuivering enkele weken, want ik vrees dat dit serieus wat karakter zal vergen om vol te houden!
    wij hebben hier goeie resultaten met puntjes tellen (ww),
    dat valt echt reuze mee, en is enkel in het begin wat meer werk,
    maar, je kan veel eten, en het is een leven lang vol te houden!

    wat voor mij echter het beste was toen ik nog werkte is alles juist omgekeerd, zoals het oude gezegde:
    -ontbijt als een koning
    -middagmaal als een prins
    -avondmaal als een bedelaar
    ik heb jaren zo geleefd, veel energie, en goed slapen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Johan: ontbijten als een koning inderdaad. Maar ook mijn avondmaal was erg koninklijk de laatste tijd ...

      Verwijderen
    2. heu, hier is het eerlijk gezegd al een tijdje zowat ieder maal koninklijk,
      maar de voornemens zijn er dus al, morgen, of nee, dinsdag (morgen komt de kleinen eten) beginnen we terug puntjes tellen, (serieus) gymen en van die dinges... ik moet er 10 kwijt!

      hoe is het ondertussen? hou je het een beetje vol?
      niet op- of toegeven hé, het zal je wel lukken!

      Verwijderen
    3. Ook goed bezig @Johan! Heu ... we zijn een weekend weg geweest naar de kust en 'k heb toen wel gesmokkeld. Twee keer zo'n zalig ontbijt, met van alles erop en eraan, je kent dat wel ;-)
      En nu? Maar weer op een houtje bijten haha!

      Verwijderen
  2. Slik.....in de gevangenis hebben ze het beter :-( Hoelang ben je van plan dit vol te houden? Ik vind het best knap al was het maar een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Bea: ja, in de gevangenis hebben ze het -qua eten- vast beter. Ik ben van plan dit 8 weken vol te houden. In het boek van Sonja Bakker staat een dieet voor 8 weken; iedere dag staat beschreven wat je 'mag' eten. Niet erg gezellig, maar de euforie is groot als blijkt dat je een paar kilo's kwijt bent :)

      Verwijderen
    2. Veel succes!! Kan me de euforie zo voorstellen, wat heerlijk moet het zijn als je resultaat bekomt. Bijt op uw tanden (hm, klinkt raar in deze omstandigheden) en hou vol!!

      Verwijderen
  3. Ik eet net zulke hoeveelheden, misschien zelfs nog iets minder. Moet en zal dat leren jekkie aan straks, als het winter is... We kunnen het! Go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oe, da's best afzien. Succes! Het gaat vast lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Regina: dank je wel! Eigenlijk is het topsport pffff ;-)

      Verwijderen
  5. blijkbaar op dieet .... succes, was is een kop opkikker ? KOffie ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Merel: een kop Opkikker (merknaam) is een kopje bouillon. Stelt niks voor maar als je trek hebt smaakt het best :)

      Verwijderen
  6. Ik ben er ook weer mee bezig maar volg niet alles exact volgens het boekje. Ik geef er mijn eigen draai aan. Het helpt wel hoor! En dat stimuleert natuurlijk behoorlijk. Ik wil gewoon dat alles me weer wat beter zit en leuker staat. En echt moeilijk vind ik het niet. De knop moet ff om.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lien: ook ik eet alles niet exact volgens het boekje. De recepten voor 's avonds bijvoorbeeld. Die zijn soms veel te omslachtig/ingewikkeld. Meestal eet ik een paar gekookte aardappelen, 200 gr gekookte groente en een mager stukje vlees, gaat prima. En proberen niet te zondigen want dan gaat het (meestal) mis, is mijn ervaring ...

      Verwijderen
  7. Ik zou hier goed op kunnen leven. Maar ik heb echt een hekel aan lijnen. Wanneer ik mijn slokje wijn laat staan val ik ook af. Dus pas ik die methode van tijd tot tijd toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hanscke: wie heeft er geen hekel aan lijnen? Tis zo ongezellig. Mijn slokje wijn neem ik lekker wel, maar aangepast :)

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. @Ingrid: als het ook maar resultaat oplevert dan hè? ;-)

      Verwijderen
  9. Sinds ik geen suiker meer vreet (en gluten) ben ik heel de dag met mijn gedachten bij eten, eten, eten... Normaal heb ik dat echt nóóit en kan ik alles achterover werken waar ik trek in heb. Ik kom geen gram aan. Zucht. 't Is nog ff afzien, maar uiteraard houden wij - ja, jij en ik! - vol :D
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Kakel: oei. Je zou bijna denken dat jouw lichaam om die suikers 'schreeuwt' als je daar de hele dag mee bezig bent. En vervangende suikers in bijvoorbeeld fruit?
      Het is afzien maar wat moet dat moet ;-)

      Verwijderen
  10. Ik ga omvallen van de honger ;-).Zelfs voor een vrouw niet erg veel natuurlijk, maar als het gewicht anders daar door gaat worden?, dan is dat prima..Ga je ook meer bewegen, hardlopen bijvoorbeeld ;-).
    Veel sucses met Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rinus: nee, ik geloof dat jij het niet gaat redden met dit dagmenu. Maar de mannen 'mogen' van Sonja meer hebben van alles en da's ook logisch. Ondertussen blijf ik bewegen Rinus, wandelen en hardlopen pfff. En nu maar wachten op het resultaat ...

      Verwijderen
  11. Ik heb ook een paar jaar geleden Sonja gedaan, maar het beste resultaat haalde ik toch wel met dr. Frank. Goed vol te houden en geen honger.
    Succes Desire!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Petr@: dr. Frank, daar hoor je ook wel positieve dingen over. Maar welk dieet je ook doet/probeert, een beetje honger 'lijden' hoort daarbij ... *zucht*

      Verwijderen
  12. Streng hoor.... afvallen is vaak het probleem niet. Wel om op gewicht te blijven... Succes iig...

    groeten Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @d'Inge: om op gewicht te blijven moet ik eerst ietsie afvallen. De vakantiekilo's moeten eraf :-(
      Daarna is het een kwestie van door de week rustig aan en in het weekend jezelf iets 'toestaan'.

      Verwijderen
  13. Eigenlijk vind ik het nog best veel wat je eet op zo'n dag. Voor mij zou het met al die tussendoortjes iig te veel zijn. Ik denk dat ik met deze hoeveelheden aan zou komen, maar als jij hier mee af kunt vallen vind ik dat razend knap. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Cornma: dit is een menu voor één dag, iedere dag eet je andere hoeveelheden, óf meer óf minder. En het lijkt misschien veel maar het is allemaal licht verteerbaar spul, dus je hebt ook sneller trek. Om dat hongergevoel kwijt te raken ga je vanzelf water drinken. Na een paar weken is je maag eraan gewend en is de trek stukken minder.

      Verwijderen
  14. euh.. succes!! ik moet er persoonlijk niet aan denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lees net dat iemand het nog veel vindt hahaha zal maar niet opschrijven wat ik op een dag eet! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Inge: het 'vele' eten is je niet aan te zien, snelle verbranding zeker? ;-)

      Verwijderen