Pagina's

woensdag 2 oktober 2013

Feel good

In tegenstelling tot bovenstaande titel feel ik me niet zo good.
Iedere keer neem ik me voor ertegen te vechten.
Het heeft me echter alweer ingehaald voor ik er erg in heb; weemoedigheid vanwege het herfstseizoen.













Wordt ik gewoon op een ochtend wakker druipend van zelfmedelijden met de gedachte dat ik de hele dag maar het liefst een hele week in mijn bed wil blijven liggen.
Niks geen huishouden, niks geen boodschappen, niks geen sportief bezig zijn, niks geen klagende mensen aan mijn balie op het werk, niks geen optutterij.
Met rust gelaten worden wil ik
wat niet lukt als je gezinsmanager bent.














Echt, ik vind dat de herfst ook mooie dingen met zich meebrengt.
Zeker als er -zoals de afgelopen dagen- zo’n uitbundig zonnetje schijnt.
Rode paddenstoelen met witte stippen? Ik vind ze heus bijzonder.
Mooie herfstkleuren? Ook daar geniet ik van dat ik uitglij door gevallen bladeren en met deukjes in mijn hoofd loop omdat die eikels ook zo nodig de boom uit willen neem ik gewoon op de koop toe.
De gedachte dat mij daarna een lange, saaie en koude periode te wachten staat kan mij niet verblijden.
Sinterklaas is leuk als je klein(e) kinderen hebt. Nu zijn alleen de pepernoten nog leuk lekker. De kerstdagen kunnen ermee door
op het overvloedig eten, de verplichte visites en die aangevreten kilo’s na.
Oudejaarsavond breng ik gezellig met mijn gezin door en daarna wil ik toch echt naar bed om op 1 januari weer wakker te worden.
Dan zitten we
godzijdank weer aan de goede kant van het jaar.
Reikhalzend kijk ik uit naar de maand maart. Januari en februari kunnen mij gestolen worden
in mijn vorig leven was ik zeker weten een beer die van november tot en met februari een heerlijke winterslaap hield.  















Maar goed, nu zijn er
de slapeloze nachten (en kijk ik midden in de nacht naar gemiste afleveringen van GTST;
de hoofdpijn (een ibuprofen en later op de dag een aspirine brengen verlichting);
het snel geïrriteerd zijn (die dikke madam in de kassa-rij duw ik per ongeluk expres een stukje verder met mijn winkelkarretje
moet ze maar niet zo ongelooflijk lang staan te beppen met de kassière);
de onzekerheid (ik voel me dik, onaantrekkelijk, a-sportief en oud);
en de vermoeidheid (ik sléép mezelf de trap op).

Help! Mij de winter door …
Deze feel good muziek moet alvast helpen ;-)


Buena Vista Social Club – Chan Chan

Nora Jones – Sunrise

Sade - Love Is Stronger Than Pride

Simply Red - Holding Back The Years

Cat Stevens - Morning Has Broken

Radical Face - Welcome Home

Michael Jackson - Liberian Girl

Bryan Adams - I'm ready

Chic - Good Times

Hair - Aquarius (Let The Sunshine In) 

17 opmerkingen:

  1. Najaar is inderdaad de periode van de weemoed, ik voel dat ook zo aan, maar ook op andere momenten van het jaar. Je wil dan echt wel met rust gelaten worden, en jezelf wegstoppen. Dus het idee van een winterslaap is nog niet zo gek. Mooi muzieklijstje, behalve dan Liberian Girl.. Sterkte ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Muziek lijkt me een prima therapie! (Ik hou ervan om karaoke versies te zoeken en me stiekem, als niemand het kan zien, volledig te laten gaan). Ik vind Sunrise een hele mooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wou dat ik je kon helpen , knuffeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pff, 'k begrijp je volkomen,
    vallen van de bladeren noemen ze dat hier
    ben ook weer eens aan het wachten op de ochtend...
    gelukkig kan ik volop van je muziek genieten!
    en bedankt:
    om me Radical Face te leren kennen
    de clip van Liberian Girl, al die filmwereld-mensen, nooit eerder gezien
    en Hair, 'k ga straks de film weer eens te bekijken, ben er gek op, wie weet helpt die ook een beetje...
    misschien kan je eens een weekend de boel de boel laten,
    en enkel doen waar je zin in hebt,
    jezelf verwennen, ook al is dat 2 dagen in bed blijven,
    en de rest van het gezin zichzelf laten bedruipen
    (of nog beter: ergens op weekend sturen :-))
    dat wil wel eens helpen heb ik ondervonden.
    warme knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik voel me dus ook als een dweil, de laatste week. NUL energie. Ik slaap wel, maar word idioot vroeg wakker, droom heel veel en onrustig en sta op zonder energie. Terwijl de dagen druk gevuld zijn. Ergo: psuit mij maar plat tot aan begin maart ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat herkenbaar, in een vorig leven was ik vast ook een beer. De zonnige dagen geven me momenteel nog wat hoop dat de echte herfst zal overslaan. Dan misschien in december een dag of drie veel sneeuw en daarna: lente!!! Zou mooi zijn moest het zo gaan. (Het kan ook zijn dat ik in een vorig leven de dorpsidioot was :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herkenbaar!!!
    Maar ik krijg het meestal na Oud&Nieuw. Ze mogen januari en februari van mij overslaan, het duurt dan nog zooooo lang voor het lente wordt.
    Je liedjes vind ik top! Ik zet meestal de muziek heel hard in de auto en dan keihard meezingen, dat helpt ook wel tegen een dipje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een beetje herkenbaar is dit wel en soms hoop ik ook op een winterslaap, maar zolang het zonnetje schijnt, en dat doet het ook vandaag weer, ben ik happy.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne muziekkeuze. Michael Jackson's Liberian Girl is een parel. En Sade natuurlijk. My god, dat doet me terugdenken aan haar optreden in het sportpaleis. Wat een stem, wat een vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet even*met een nat washandje op mijn hoofd*gaan liggen na het lezen van je blog.......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. niet herkenbaar... :-P

    Hopelijk kan de mooie muziekkeuze een kentering teweegbrengen!
    Knufffff

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker hoor!...Griep maar goed uit en voordat je het weet is het weer voorjaar!...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eigenlijk zou het per wet verplicht moeten worden om op kosten van de staat te mogen overwinteren in een warm en zonnig land. God, wat zouden daar veel mensen van opknappen!
    Is een blauwe lamp geen oplossing voor je? En St-Janskruid van Vogel is een natuurlijk middel tegen somberheid. Werkt niet verslavend, dus je kunt er in het voorjaar zo weer mee stoppen.
    Sterkte en liefs
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Allemaal: bijzonder om te lezen dat er meerderen zijn die kampen met de bekende herfstblues. Bedankt voor jullie opbeurende woorden en tips. Dit helpt mij -zeker weten- de winter door :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. als het niet lukt komen wij allemaal met een voorverwarmde oven-heu-bus je uit je huis halen en gaan we er enkele dagen mee in het warme zuiden gaan toeren! als dat niet helpt weet ik het ook niet meer!
    hoop dat het al wat beter is meiske
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vond de herfst altijd heel erg aantrekkelijk. lekkere stormen, pittige regenbuien. Ik had zo gehoopt om dit jaar weer volop aan de herfst deel te kunnen nemen, maar a. het is nog nazomer en b. ik kan niet meer uit de voeten. Je lijstje van mooie muziek is wel een goede hint. Kan ik natuurlijk ook op gaan stellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik roep ieder jaar triomfantelijk dat ik NERGENS last van heb. De klap komt bij mij meestal wat later, helaas. Dus ik wacht even rustig af. Jouw feel good muziek ga ik allemaal luisteren :) Sterkte. Samen komen we uit de crisis :)

    BeantwoordenVerwijderen