Pagina's

maandag 21 oktober 2013

Last news

Algemeen
Mijn leven kabbelt voort en ik heb geen reden tot klagen behalve dan over het weer, mijn lijnpogingen en blablabla.

Werk
Binnenkort veranderingen. De groep waarin ik werkzaam ben, wordt samengevoegd met een andere groep. Dat betekent op kantoor een verhuizing, ander werk erbij en misschien ook meer uren erbij.
Of het er leuker op wordt valt nog maar te bezien. De medewerkers in de andere groep en met name de dames zijn heksen nogal karakters. We zullen het zien.
Op het werk van manlief rommelt het ook flink. Voor 2015 moet binnen de cluster waarin hij werkzaam is, een miljoen worden bezuinigd met personele gevolgen van dien. De regeling ‘last in first out’ zal waarschijnlijk worden toegepast en dat betekent dat manlief ertussen kan zitten.
Niet leuk en een paar slapeloze nachten achter de rug. Wat brengt de toekomst?

Relatie
Pieken en dalen.
Vreemd, op huwelijk rijmen alleen de woorden gruwelijk en afschuwelijk.

Kinderen
Zijn aan het puberen, de één iets heftiger dan de andere. Als ze niet op school zijn, bivakkeren ze op hun eigen slaapkamer
pepernoten en cola binnen handbereik.
Ze verblijven daar onder het mom van studeren computer, x-box en tv kijken behoren ook tot de mogelijkheden.
Tijdens het nuttigen van de avondmaaltijd treffen we elkaar en worden de dagelijkse belevenissen aan tafel besproken.
Verder gaat het best goed met ze.
Oudste zit in het eerste jaar van de HBO-opleiding Commerciële Economie en probeert er zijn draai te vinden.
Jongste doet volgend jaar examen vmbo.
’t Gaat hem redelijk af, maar achterover leunen is er niet bij
alhoewel hij dat het liefste doet.

Gezondheid
Kan ermee door.
Weliswaar kom ik ’s morgens traag op gang en heb ik –bij het traplopen naar beneden- flink hulp nodig van de trapleuning.  
Ook ontdek ik bijna iedere ochtend een nieuw rimpeltje in mijn gezicht en doe ik verwoede pogingen deze met mijn 40+ dagcrème te wissen.
Ach, en soms sta ik in de kelder om iets te pakken en dan weet ik niet meer wat ik wilde pakken.
Lezen gaat niet meer zonder leesbril en vet blijft op plekken zitten waar ik het niet wil hebben. Met andere woorden, ik ‘loop’ tegen de vijftig.

Vrije tijd
Door de week schaars. Zondag is de dag van samen sporten, brunchen, spelletjes doen en eigen vermaak.

Geld
Voldoende te makken
etentjes, weekendjes weg en saunabezoek behoren nog steeds tot de mogelijkheden.

Vriendschap
Ook dat zit goed. Als die van facebook tenminste worden meegerekend ;-)

Liefde
Gul ben ik in het geven van liefde aan mensen die mij dierbaar zijn. Andersom ontvang ik ook genoeg liefde vlindertjes zijn ver te zoeken.


Seks
Euh …
wat is dat ook alweer?










25 opmerkingen:

  1. Blijkbaar is er overal 'reorganisatie', hopelijk valt het allemaal mee en hebben jullie slapeloze nachten gehad voor niets....de tijd zal het uitwijzen, hou de moed er in!
    Een voordeel van het feit dat je al een leesbril nodig hebt is dat je heel binnenkort de rimpeltjes niet meer zal zien....het kan altijd nog erger en tegelijkertijd beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We moeten even afwachten hoe het gaat lopen. Als er iets leuks/anders op het pad van manlief komt, gaat hij er ook voor.
      En de leesbril ... op z'n Cruijf's gezegd, 'elk nadeel heb z'n voordeel' ;-)

      Verwijderen
  2. zo, nou ben ik eh, voldoende op de hoogte. tijd voor een weekendje weg zonder de pubers mss voor man en jou? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Bedankt voor je goede raad. Ik zal het eens in de groep gooien tijdens het avondmaal :)

      Verwijderen
  3. Ah, de algehele teneur is best positief toch? Je bent best tevreden zo te lezen ook al sluipen er zoals bij iedereen wat onzekerheden in qua werk vooral. En wat dat laatste betreft zou ik die goede raad van Inge hierboven ter harte nemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik ook Lien. En qua werk rommelt het overal. Niet leuk, maar da's tegenwoordig de orde van de dag lijkt wel.
      Die Inge ... goede raadgever hè? ;-)

      Verwijderen
  4. Heel wat puntjes op jouw lijstje kan ik ook aanvinken ;-)
    O.a. puntje gezondheid is ook op mij van toepassing.
    Nu las ik laatst een stukje over de overgang, en nee het is geen vroege dementie maar 'gewone' vergeetachtigheid. Pfff pak van mijn hart, tegenwoordig vergeet ik echt alles.
    Ik hoop voor jullie dat het wat werk betreft meevalt, kan me wel voorstellen dat je daar wakker van ligt!
    Ben het ook met Inge eens, samen een weekendje weg, lijkt me een goed idee, kun je ook weer even aan het laatste puntje werken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig het is gewoon vergeetachtigheid, ik begon me toch zorgen te maken.
      Euh ... wat zei Inge nou ook al weer? ;-)

      Verwijderen
  5. Geen reden tot klagen als ik dit zo lees. Lekker voor je! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fijne samenvatting ;-) Dat van gruwelijk en afschuwelijk vergeet ik voor het gemak maar. En de combinatie geld en seks... Ik zag daar niet meteen als tussenstap het "weekendje weg" in. Zal aan mij liggen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een gruwelijk en afschuwelijk huwelijk ... dat rijmt geweldig!
      Hoewel dat voor sommigen misschien realiteit is, wat de mijne betreft toch niet hè?
      Die combinatie ... heu ... dat ligt aan jou ja ;-)

      Verwijderen
  7. zorg je een beetje voor jezelf?
    lieve knuff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Johan! :)
      Beloof ik. Doe jij hetzelfde?
      *big hug for you*

      Verwijderen
  8. Makt het toch lekker spannend allemaal en anders zo saai!.En anders even vragen of het reorganisatie buro ook even bij manlief en je zelf langs komt, even de boel op zijn kop zetten en dan weer veel........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kán verfrissend werken, maar ik denk dat wij die reorganisatie thuis maar in eigen handen nemen :)

      Verwijderen
  9. Haha....een gewoon leven net als ieder ander dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zoals bij velen zijn er goede en minder goede dagen , het ene iets scoort al wat beter als het andere

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje, het klinkt net als het echte leven, piekje hier, dalletje daar. Gaat lekker dus.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Cornma, met up en downs hè? ;-)

      Verwijderen
  12. Het gaat dus zoals het lopen moet. Vooraf heb je geen voorstelling van hoe het zal gaan en achteraf denk je, het ging gewoon zoals het gegaan is. Pak je momenten, die geven het leven extra glans zonder dat er iets opgepoetst hoeft te worden. Ach seks, je hebt je herinneringen toch nog wel? en zelfs een aandenken, één? meerdere. je kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi gezegd Hanscke, over die glansrijke momenten.
      En dat laatste ... mooie herinneringen heb ik zeker en ik hoop daar nog velen bij te krijgen ;-)

      Verwijderen
  13. dat ziet er niet eens zo slecht uit moet ik zeggen.
    Ik ben toch al 50+ en ik heb er ook al wat rimpeltjes bij, maar voor de rest heb ik minder reden tot klagen dan jij... :-P

    BeantwoordenVerwijderen