Pagina's

dinsdag 5 november 2013

Herinneringen

Gisteravond keek ik weer eens naar tranentrekker Memories.
Een programma gepresenteerd door Anita Witzier met als doel vakantieliefdes van weleer bij elkaar brengen.
Eén van de twee verliefden van toen schakelt dan Anita Witzier/de KRO in om hun vakantieliefde van 25 jaar geleden
of zo op te sporen.
Nieuwsgierigheid en ‘het waarom’ ze toen uit elkaar zijn gegaan zijn drijfveren om te zoeken.
Sommige speurders zijn inmiddels gescheiden of weduwe/weduwnaar en zoeken opnieuw contact met de vakantieliefde van weleer, in de hoop dat daaruit alsnog iets moois opbloeit.

Overigens zou ik zelf nooit op zoek gaan en ik zou ook niet aan zo’n oproep meedoen.
Wat geweest is, is geweest en de mooie herinnering blijft.
Of in mijn geval liever gezegd, de lachwekkende herinnering blijft ...

Mijn (stief)ouders vonden Oostenrijk helemaal geschikt als vakantieland.
Zij hadden vrienden die eveneens affiniteit met Oostenrijk hadden.
Die vrienden hadden ook een dochter, destijds mijn beste vriendin.
Een paar jaar achter elkaar gingen wij met z’n zessen op vakantie naar Oostenrijk.

Mijn vriendin was in dat jaar 15 en nogal een flirt. Slank, lange blonde haren, een Farrah Fawcett-smile en ze lachte
dus altijd behalve als ze ongesteld was.
Ik was 16 met eveneens lange, blonde haren. In tegenstelling tot mijn vriendin was ik aan de mollige kant. Ik had een scheve voortand en ik was nogal verlegen op het gebied van jongens
als ik toen had geweten wat ik nu wist ...
Dat geflirt van mijn vriendin had al gauw tot gevolg dat er hordes jongens achter haar ons aanliepen.
Meestal kreeg zij de knapste en ik de tweede keus.
Maar in dat ene jaar had ik de knapste tot mijn beschikking.
En dat kwam omdat mijn vriendin aan het begin van die vakantie meteen al een Oostenrijker aan de haak had geslagen.
Toen liep daar ineens die knappe Duitser langs, luisterend naar de naam Jurk
maar dan anders geschreven.
Tja. Zij was al bezet, ik nog niet en 1 + 1 = 2.

Met z’n vieren brachten we de vakantie door. We gingen naar dancings, we gingen uit eten, we maakten lange wandelingen en ontdekten elkaar.  
Ik leerde veel op liefdesgebied. Ik had namelijk nog nooit met een jongen gezoend en Jurk was graag bereid mij les te geven
J
Echt veel praten met elkaar deden we niet, mijn Duits ging toen niet verder dan ‘Du bist alles’ en ‘Ich hab die liebe gesehen’.
Op een avond waren we weer aan het zoenen 
wandelen. Mijn vriendin liep met haar Oostenrijker iets voorop.
Jurk stopte ineens en zei zoiets als: ‘Ich muss die Chinesen um die ecke setzen’.
Ik bloosde en knikte ja in de veronderstelling dat we in het gras zouden gaan liggen zoenen
en zo.  
Waarop hij me bevreemd aankeek en zei: ‘Ich muss mal Pipi machen?’
Euh?
Wat bedoelt ‘ie nou?
Hij gebaarde naar zijn rits. Waarop ik nog roder werd.
Wilde hij nou …? Dit ging me toch iets te snel.
Toen zei hij: ‘pinkeln?’
Pinkeln? Dat is toch Duits voor …? Pffff
De jongen moest gewoon nodig plassen en wilde dat graag alleen doen haha!

No way dat ik die jongen na 30 jaar weer op ga zoeken.
Die ligt meteen in een deuk.



 

14 opmerkingen:

  1. Haha, nee dat moet je niet willen!
    Dat heb je weer heel grappig beschreven, volgens mij ben je aan de beterende hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, Desire....gij kieken :-) Heerlijk verhaal maar daarmee zou ik liefst ook niet op tv komen, alhoewel, je zou veel mensen een leuke avond bezorgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahaha, nee die gaat je inderdaad uitlachen.
    Kan me voorstellen dat je nu alsnog rode konen krijgt.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi en grappig geschreven .... soms begrijpen we vakantieliefjes niet altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha! Ik zou er met mijn potjesduits ook niets van gemaakt hebben! Maar wat een grappig verhaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaa! Ik heb het ook gezien...dat ze drie minuten het bos in mochten.Die leiding wist zeker ook nog van niks.In nog geen minuut kan het gepiept zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het moet vast vreemd aanvoelen om zo'n vakantieliefde opnieuw te ontmoeten. Velen zullen er wellicht ontgoocheld zijn als ze dat effectief doen.
    Ik hou het ook liever bij herinneringen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, dat zou juist leuk zijn in dat programma, zo'n spraakverwarring.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihaha, je kan het leuk brengen en wat als je toen wist wat je nu weet ;-).
    En ik zou ook niet meer naar vakantie liefdes en zo gaan opzoeken, gewoon zo laten.
    Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, jouw eerste heette Jurk. De mijne heb ik tijdens schoolkamp ergens op het platteland opgescharreld en heette Teun :D En nee, die hoef ik ook niet terug te vinden. Ach ja, memories... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk openhartig geschreven. Ik lig in een deuk en het schrijnende gevoel van mijn onnozelheid doet opeens minder pijn. Nee, ik heb het programma ooit één keer gezien en toen was het voor mij voor altijd genoeg. Al die hunkerende opnieuw weer singles op zoek naar......(een uitzondering daargelaten) Herinneringen kun je delen, zoals jij, maar die moeten niet opnieuw leven ingeblazen worden. Dat doet afbreuk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben hier voor het eerst en heb dit verhaal met een big smile gelezen. Heerlijk! (Ik zou idd ook nooit meedoen aan Memories. Aan Het Familiediner trouwens ook niet!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet alleen die jongen... ;-)

    Ik zou nooit aan dit soort programma's meewerken. Ik kijk ze niet eens, dus waarom er dan in verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hard gelach. Die Chinesen um die ecke setzen. Hahaha. Das nog beter dan bermstengelen.

    BeantwoordenVerwijderen