Pagina's

vrijdag 3 januari 2014

He's Just A Man



Ik ben helemaal fan van John Legend en dat begon met zijn nummer 'This Time'.
Dat nummer gaat over een liefdesrelatie waarin de man zich niet helemaal happy voelt en wat ruimte wil. Het stel gaat uit elkaar maar hij beseft dat hij daarmee een vergissing heeft begaan. Hij mist haar en hoopt dat ze bij hem terug komt.
De zoetgevooisde en warme stem van John Legend doet me denken aan die van Stevie Wonder
minder klaaglijk en weliswaar klinkt ‘ie iets jonger. En niet geheel onbelangrijk, John is een móóie man om te zien J

Op jonge leeftijd al speelde John piano en zong hij in een kerkkoor.
In zijn jonge jaren werd hij geïnspireerd door onder andere Boyz II Men, MC Hammer en vooral Michael Jackson.
Tijdens zijn schooltijd was John continu bezig met muziek. Met een klein koortje nam hij verschillende CD’s op en trad hij solo op in vele talentenjachten.
Later trad hij op in nachtclubs en langzaamaan werd John Legend bekend.
Zelf beschrijft John zijn muziek als soul met
gospel-invloeden, gemixt met hiphop en een ‘feel good sound’.

Dat feel good komt ook duidelijk terug in de optredens die John geeft. Zoals tijdens het optreden in de Westergasfabriek in Amsterdam.
Ene Jennifer wordt op het podium getrokken en zij en John gaan tijdens het dansen nogal op in elkaar
met alle gevolgen van dien.
Laten we maar zeggen dat in de clip duidelijk ‘naar voren komt’ dat John
ook maar een man is ;-)

Eén van de laatste nummers van John Legend is het mooie ‘All of Me’. Deze muziekvideo is opgenomen in Italië, een paar dagen voor zijn huwelijk met model Chrissy Teigen.
In de video bedrijft het stel de liefde in en onder het water en ondertussen bezingt John zijn liefde voor haar. De video eindigt met de opname van hun werkelijke huwelijk in Italië in Lake Como op 12 september 2013.
Heerlijk om naar te luisteren en te kijken …




22 opmerkingen:

  1. Die vind ik ook goed, een heel mooie en warme stem.
    "All of me" is een prachtig nummer, ik vind de woorden "all your perfect imperfections" geweldig!
    Fijn weekend Desire!
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, geweldig stukje tekst is dat!
      'Want alles van mij, houdt van alles van jou
      Houdt van al jouw moeilijkheden, en al jouw grenzen
      Al jouw perfecte onvolmaaktheden"
      John lijkt de ideale man wel haha!

      Verwijderen
  2. Ja prachtig!
    Het is een mooi koppel.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap ist ie wel ;-)
    Op bepaalde momenten zou ik die muziek wel kunnen waarderen maar op dit ogenblik vind ik het een beetje te melig. Maar ik breek het niet af, ten gepaste tijde zal ik er vol lof over zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En knap is 'ie! Hoe vaker je naar dit nummer luistert, hoe mooier je het gaat vinden. Is althans mijn ervaring.

      Verwijderen
  4. Mijn zoon speelde veel muziek van John Legend af toen hij nog thuis woonde. Ordinary people ligt me nog vers in het geheugen en heb ik ook op mijn iPod staan (en volgens mij nog wel meer nummers van hem, ik zal toch weer eens gaan luisteren). Ja, mooie man, mooie stem, mooi filmpje van een mooi paar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, Ordinary People, een lekker rustig nummer. John is gewoon een man om lekker naar te luisteren én te kijken ;-)

      Verwijderen
  5. een romantisch nummertje,
    maar "Made to love" vind ik wel stukken beter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Made to Love! Is ook een heerlijk nummer, mooie videoclip ook :-)

      Verwijderen
  6. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik kende John Legend nog niet. Nu wel, want heb het nummer beluisterd en bekeken. De man is niet geheel onaantrekkelijk en heeft een prettige warme stem. Geen onaangename kennismaking. Dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar zo'n logje als deze al niet goed voor is ... weer wat geleerd op muzikaal gebied ;-)

      Verwijderen
  7. Ja, hij heeft absoluut een heerlijke stem, helemaal mee eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie stem heeft ie inderdaad. Sommige liedjes beetje glad maar meeste zijn wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mee eens, ik heb ook zo mijn voorkeuren ;-)

      Verwijderen
  9. Ik ben nog niet echt weg van hem. zo af en toe hoor ik wel iets van hem, maar nee, het bekoort mij nog niet echt. Kan nog wel komen, ik ben wel vaker iets later dan de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. all of me ken ik wel en vind ik wel tamelijk goed, maar voor te zeggen dat ik nu fan ben van hem dat ook weer niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er alleen naar luisteren is ook prettig, toch?

      Verwijderen
  11. Ik kende het niet, maar ga het toch maar eens luisteren!

    BeantwoordenVerwijderen