Pagina's

dinsdag 25 maart 2014

Bad housewife

Nou, en dan heb je zo’n rotdag achter de rug, dan is er gelukkig een manlief die aanbied om de slaapkamers te doen op vrijdagmiddag de lieverd.
Tenslotte heb ik náást mijn baan ook al de nodige huishoudelijke klussen verricht en de slaapkamers bewaar ik voor manlief het laatst ;-)

Terwijl ik even bijkom en onderuit in de stoel hang met m’n smartphone, komt schoonvader op bezoek. Want manlief zou met schoonvader een nieuwe elektrische fiets uitzoeken bij de plaatselijke fietsenwinkel c.q. fietsenmaker.
Schoonvader is iets te vroeg want hij is een man van de tijd.
Schoonvader is ook een man die zich absoluut niet bemoeit met het huishouden.
Ja, soms draagt hij zijn steentje bij ... zijn benen bijvoorbeeld optillen tijdens het krantlezen, zodat schoonmoeder erlangs kan met de stofzuiger.
Een eitje bakken gaat zijn pet te boven en ze hebben thuis bewust een Senseoapparaat. Op een knopje drukken lukt nét zodat hij zijn eigen koffie kan zetten, maar vermoeiend is dat natuurlijk wel.

Normaal schiet ik in de benen om schoonvader te voorzien van een kopje koffie.
Maar op deze dag lukt dat op één of andere manier niet.
‘Is jouw lief er niet?’ vraagt schoonvader.
‘Jawel hoor, maar hij doet even de slaapkamers’.
Schoonvader trekt zijn wenkbrauwen op en kijkt daarbij ook nog alsof hij het in Keulen hoort donderen.
Ongemakkelijk gooit hij zijn ene been over het andere.
Op zijn voorhoofd verschijnt een kopje koffie met een vraagteken.
‘Pa, de Senseo staat in de keuken, je weet op welk knopje je moet drukken hè? Oh, en doe er mij ook maar één’.

Vanaf nu sta ik te boek bij schoonfamilie als de slechtste huisvrouw ooit.

16 opmerkingen:

  1. Haha en hij zal zijn zoon wel een watje vinden omdat hij de slaapkamers aan het doen was ;-)
    Ach volgende keer als je een borrel voor hem inschenkt is hij het weer vergeten!

    Groetjes Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar vrees ik ook voor :-), ik zou het niet durven echt niet :-), ik ben veel te braaf en dat is mijn grootste probleem,.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, daar gaan ze een nachtje van wakker hebben gelegen. Waarom is hun zoon in godsnaam met zo'n lui wijf getrouwd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, minpuntje voor de schoondochter! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. whahahaha!
    Eigenlijk is het ook zijn verdiende loon, Desire. Je hebt dat goed aangepakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha, dat zijn slechte punten bij je schoonvader :-), maar ik vind het heel goed gedaan hoor, goeie punten voor jezelf :-)
    Fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha! Je was hier gewoon even ontzettend aan toe :-) Je schoonvader wat minder, hihi... Toch ben ik wel een beetje trots op je. Gewoon even jezelf durven zijn. Je kunt tenslotte niet altijd in de houding springen.
    liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En, ging hij toen ook voor jullie beiden koffie zetten? Moet kunnen soms hoor, dit soort dingen. De man begrijpt dat heus wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahaha! Op zijn voorhoofd verschijnt een kopje koffie met een vraagteken. Prachtige zin! Die houden we erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat je de vooroordelen al bij een ander af kunt lezen, maar dat je gewoon te moe bent om uitleg te geven, en misschien ook wel een pietsie gefrustreerd. Klinkt bekend.
    Haha, dat kopje koffie op het voorhoofd. Geweldig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, goed aangepakt. Heeft ie het ook gedaan, die koffie voor hemzelf EN voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Smakelijk gelachen bij deze. Vooral het "op zijn voorhoofd verschijnt het kopje koffie" en het "doe er voor mij ook maar een". Schitterend. Tja, mensen van een andere generatie. Al goed dat het concept "nieuwe man" is uitgevonden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Petje af over de strategie die jij hanteert om mannen in te schakelen. Later zullen ze je dankbaar zijn dat jij hen op het goede spoor hebt gezet. hi hi.

    BeantwoordenVerwijderen