Pagina's

dinsdag 29 april 2014

Ondertussen

Ik wil graag een blog plaatsen, maar weet niet goed waarover. Dat komt mede omdat de gezondheid van (stief)vader langzaam achteruit gaat. Iets vrolijks plaatsen voelt niet goed, maar het over iets dramatisch hebben voelt helemaal niet goed.

Gisteren heeft (stief)vader lichte morfinepillen gekregen omdat hij pijn in de rug en pijn op de borst heeft. De pillen slaan aan en vandaag gaat het beter. Terwijl we eigenlijk donders goed weten dat dit het begin van het eind is. Anderhalve week terug brachten mijn broers en ik een zaterdag door met (stief)vader en moeder. Om klusjes te doen en om zijn komend afscheid te bespreken. Het was een emotionele en heftige dag voor ons allemaal, ik had minstens twee dagen nodig om bij te komen. Wel proberen we er zoveel mogelijk te zijn voor (stief)vader en moeder.

Ondertussen gaat al het andere ook gewoon door.

Jongste staat op het punt examen te doen voor zijn mavo diploma en is hard aan het blokken.
Ofwel. Hij zit de ganse tijd op zijn kamer met de computer aan en lesmateriaal voor zijn neus. Als ik onverwachts naar boven loop, hoor ik driftig muisgeklik en openslaande boeken. Als ik mijn hoofd om zijn slaapkamerdeur steek is hij ijverig aan het studeren. Ik hoop dat hij het gaat halen.

Oudste is druk doende met zijn opleiding Commerciële Economie en moet verschillende projecten ondernemen. Zo kan hij de benodigde punten halen om het eerste leerjaar door te komen. Hij vindt het pittig maar ook leuk, dat sleept hem er vast doorheen.

Manlief is bezig met verschillende handhavingsklussen en wordt bij één klus ziekelijk gestalkt door een burger die de regeltjes aan zijn laars lapt. Waarschijnlijk wordt er aangifte tegen deze persoon gedaan.

De veranderingen die zouden plaatsvinden op mijn werk zijn door bezuinigingen en verschuiving van personeel op een laag pitje gezet. Ondertussen maak ik veel uren i.v.m. ziekte en vakanties.

Verder wil ik jullie dit nummer laten horen. Je zult de muziek waarschijnlijk herkennen van de Wereld Natuur Fonds-reclame.
De zuivere stem achter dit reclamefilmpje is van zangeres Chloe Agnew, het nummer heet Walking In The Air, schitterend …

  

14 opmerkingen:

  1. Heftig allemaal hè :( vast ook voor je zonen.Succes voor ze.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heftige tijd zo te lezen. Spanning om je stiefvader en het examen van je zoon. In ieder geval leert hij! Die van mij zei steeds maar: 'Komt wel goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig lied. Leuk om het nu eens helemaal te horen i.p.v. alleen een klein stukje.
    Mooie heldere stem heeft Cloe.
    Moeilijke en heftige tijd nu voor jullie.
    Heel veel sterkte!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, inderdaad een prachtige song!
    Ik hoop dat deze verlichting mag brengen in deze voor jullie zware dagen, Desire!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moeilijke tijd zo. Hoop dat het zoon niet al te zeer van zijn examenwerk afhoudt (en anders, volgende keer beter...). Sterkte allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zware tijden, ik wens jullie allen veel sterkte toe. X
    Mooi lied. Terwijl ik het beluisterde deed het me denken aan Enya, heeft er iets van weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een moeilijke tijd voor jou en je familie... en voor de rest gaat alles gewoon nog door, het werk, examens,... dat is soms allemaal wel wat veel, de tijd zou voor sommige zaken even moeten kunnen stilstaan.
    Een prachtig lied Desire, mooi om naar te luisteren, heel mooie stem ook!
    Groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me voorstellen dat het zo aanvoelt: geen vaste grond onder je voeten hebben. Afscheid nemen hakt er in, en ieder is bezig het op zijn/haar manier te verwerken. Jij hangt een beetje in het luchtledige...
    Sterkte en liefs,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helemaal niet gemakkelijk voor jou en je familie , heel veel sterkte en een lieve knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het valt allemaal niet mee, zo 'n naderend afscheid, het verdriet van iedereen.. En van jezelf.. En intussen gaat alles 'gewoon' door met alle hectiek die daarbij hoort. Sterkte met alles! Ik hoop ook voor jouw zoons dat ze het allebei halen. Dat is weer een zorg minder in ieder geval. De muziek kan ik niet beluisteren want ik zit in Turkije nu en daar hebben ze YouTube in de ban gedaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit zijn van die zware tijden, ik weet het. Je bent gewoon wat ontspoord op dit moment, het is zo lastig om een bepaalde richting op te gaan nu want wélke richting ga je op? Alle richtingen lijken zo uitzichtloos. Heel veel sterkte voor jullie allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zowel de stem als de beelden doen me aan Ierland denken. Wat een prachtig (melancholisch) land.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch goed dat je weer even een blogje maakt. Afscheid nemen hoort bij het leven, geef het een plaats maar laat het niet overheersen. Je ziet ook aan de kienders dat zij gewoon door (moeten) gaan. Maar natuurlijk is het goed om er zo af en toe bij stil te staan. Zo belangrijk is het nu ook wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik weet als geen ander hoe pijn het doet om een ouder te verliezen,...en dat terwijl alles gewoon doordraait, dat vond ik een vreselijk gegeven,.

    BeantwoordenVerwijderen