Pagina's

woensdag 25 juni 2014

Ditjes en datjes

Manlief spotte onlangs een pizzarette in de Blokker-folder.
Het vond het ding geweldig. ‘Die geven we oudste op zijn verjaardag!’ riep hij.
Oudste is dé pizzaliefhebber van het huis.
Gaan we onthouden, dacht ik.
Op vaderdag kreeg manlief een groot cadeau. Hij wist meteen wat erin zat, weg verrassing.
Maar hij was er wel blij mee. ‘Deze gaan we vanavond zeker uitproberen?’
Die vraag had ik verwacht dus ik had de ingrediënten in huis gehaald.
Leuk, zo’n pizzarette, maar het vergt veel voorbereidingen zoals het maken van kleine pizzabodempjes en de prut die op de pizzaatjes moet.
En aangezien het vaderdag was.

Had me voorgenomen rustig aan te doen met inname van calorieën.
Komt er op mijn werk op maandagochtend meteen een zelfgebakken appeltaart voorbij.
Niet eerlijk.

Jongste zijn teennagel is ingegroeid. Voor de vierde keer.
Volgens onze huisarts komt zo’n ingegroeide teennagel veel voor in regio noord-oosten. Ja hoor, túúrlijk.
Vraag is of hij er ooit vanaf komt.
Op 2 juli afspraak gepland, dan moet jongste opnieuw onder het mes.
Net voor de vakantie en voordat zijn opleiding start.
Moeders moet mee want paps slaat tegen de vlakte als de spuit in jongste zijn teen wordt gezet, mietje.

Ondertussen is jongste ook geslaagd voor de (sport)keuring.
Afgelopen dagen heeft ‘ie gezond gegeten en is ‘ie sportief bezig geweest.
Ook keurig in een potje geplast. Die daarna trots op tafel prijkte naast mijn kopje thee.

Het WK 2014 (over)heerst hier in huis, oudste en ik doen mee met de voetbalpoule van mijn werk.
Ik heb echt geen kijk op voetbal, toch heb ik de eerste voorspellingen zelf ingevuld.
Af en toe moet vermeld worden welke speler in een wedstrijd het eerste doelpunt maakt.
Daarvoor heb ik even gegoogled, gewoon kijken wie de beste scorer van het betreffende elftal is, piece of cake.
Je moet alleen even opletten of betreffende voetballer wel opgesteld staat.
Daarvoor heb ik dan oudste, die houdt dat keurig voor mij in de gaten.
Ervan uitgaande dat hij hier ten opzichte van mij integer mee omspringt.
Daar lijkt het wel op, want op dit moment staat oudste op nummer 44 (van de 50 deelnemers) en ik volg hem op de voet.
We stonden eerst hoger maar helaas. Hoezo de balle verstand van voetbal. Gewoon gelukkig in de liefde
denk ik.

Vorige week trouwens bijna gedeelte van de wedstrijd Australië-Nederland gemist, stond in een (soort van) file.
Allemaal boze en in oranje geklede medeweggebruikers.
Snel m’n tomatensoep en zelfgemaakte broodje hamburger naar binnen gewerkt en voor de TV.
Eerste helft teleurstellend, tweede helft kwam Nederland gelukkig terug.
Maar de Australiërs zijn sterk, Nederlands elftal werd weer wakker geschud.

Tijdens wedstrijd Nederland-Chili deze week moest ik werken. Niet goed geregeld. Kon het toch volgen via de livestream van de nos. Collega’s verderop juichten pas 3 minuten na het maken van de doelpunten. Keken niet via de livestream van de nos.

Overigens gaat Nederland goed en ook België doet het niet slecht, chapeau!

Wederom op bezoek geweest bij (stief)vader.
Deze keer was hij van bed af en zat hij op de bank.
Was blij ons te zien en vertelde enthousiast over alle ziekenbezoek die aankomt.
Hun Cairnterrier krijgt een beetje last van obesitas. Moeder stopt er grote-mensen-dingen in.
Als de Cairnterrier wordt uitgelaten, loopt hij  alleen een klein rondje om de speeltuin met moeder.
Bestaat er zoiets als een obesitasprogramma voor dieren?

Zowel opa en oma zijn trots op jongste omdat hij geslaagd is voor zijn mavodiploma.
En ook omdat hij met glorie door de (sport)keuring heen is gekomen voor zijn opleiding.
Aan deze trots hangt een geldbedrag, maar die moet jongste zelf komen ophalen.
Nou vooruit, daarvoor wil hij dan wel zijn nest uitkomen.

Ook ging jongste vandaag
helemaal naar Soesterberg om zijn legeruniform voor de opleiding VeVa Luchtvaarttechniek (Defensie) op te halen. Ziet er uit als een hele kerel. Voor een zestienjarige.

Een keer ’s avonds Chileense wijn gedronken, was in de aanbieding bij de Plus.
Twee flessen voor € 8,99, waarvan één genuttigd met manlief.
De dag erna een bom in mijn hoofd.
Aspirine gehaald. Eén verpakking voor € 5,45.

‘k Zag onlangs dat de grote reep Hazelnotenchocola -die ik in noodgevallen ergens verstop- was aangevreten, zo te zien geen muizen.
Moet nieuwe verstopplaats zoeken.

Woordenwisseling met manlief gehad. Zie vorig logje (die manlief en kids ook met een grijns gelezen hebben). Dank voor jullie reacties.



15 opmerkingen:

  1. dat van paps tegen de vlakte dat herken hier maar dan wel als hij zijn eigen bloed ziet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van zo'n prutwijntje heb je 2 x plezier :-(
    Fijn dat het met de kinders zo goed gaat!
    Hier ook Oranjekoorts, ik doe dit keer net mee met de voetbalpoule op werk, ik vind het zo'n gedoe om allemaal in te vullen, voorheen deed ik dat met jongste en de laatste keer had ik de troostprijs, een reep chocola, dat dan weer wel haha.
    (Leuk om zo even bij te lezen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kan eens zo'n deugd doen, een deftige woordenwisseling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig al die updates in één logje.
    Hoe kan je nou met manlief een woordenwisseling gehad hebben? Je hebt toch niets gejokt in je vorige logje? Of stiekem een klein beetje?:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. van die woordenwisseling, ben je precies nog aan het nagenieten...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die aspirine's duurder dan 1 fles wijn? Ongehoord toch, zoiets!

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, een echt ratjetoe :-) er gebeurt een hoop in een mensenleven. Soms kan je het gewoon niet bijbenen allemaal.. Maar we zijn weer helemaal op de hoogte zo. Morgenavond maar weer een oranjetompouce hahaha! Ik ben ook helemaal geen voetbalkenner maar nu kijk ik toch wel. Zoals ik altijd kijk als Nederland speelt op WK's en EK's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was echt van alles en nog wat, leuk om te lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een lekker chaotisch leventje dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zeg: never a dull moment. (ps ik verstop chocolade reep in keukenkastje boven de afzuigkap)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik maak regelmatig zelf pizza en weet hoeveel werk het is. Sinds kort heb ik een broodbakmachine en daar kan ook pizzadeeg in :D Maar de groente snijden is nog steeds een heel karwei. En Roos blijft volhouden dat ze een pizza uit de supermarkt "toch veel lekkerder" vindt. Zo'n kind zou je toch?

    Wat sneu van die teennagel, al de vierde keer... Dat daar geen blijvende oplossing voor gevonden kan worden! Ze kunnen toch ook heen en weer naar de maan?

    Mijn schoonmoeder had een tegeltje in de woonkamer hangen, en de tekst daarop is precies van toepassing op jou: ";t Is altijd wat."
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat me het meest bezighoudt: dat van die ingegroeide teennagel die veel voorkomt in regio noordoosten. Apart! Heel grappig. Stel dat het echt zo is dan is er in de verre verte misschien een soort van gezamenlijke voorouder die een heel sterk gen had. Of zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen