Pagina's

zondag 8 juni 2014

Pinksteren en zo

Het aantal uren dat manlief zweeg –naar aanleiding van mijn aanrijdinkje met het paaltje- viel eigenlijk best mee.
Het akkefietje gebeurde op een donderdagochtend, de vrijdagavond erop babbelde hij alweer luchtig over koetjes en kalfjes.
Dat is best snel. Vooral als je bedenkt dat -in het begin toen we net samen waren- hij eens één hele week niet tegen me heeft gesproken. En dat alleen maar omdat ik de auto op een parkeerplaats voor vergunninghouders parkeerde en daar een flinke boete voor kreeg omdat ik niet dé vergunninghouder van die parkeerplek was
dat ik daar op aanraden van broerlief de auto had geparkeerd omdat dit volgens hem geen kwaad  kon, heb ik er toen maar niet bij verteld.
Er zit dus vooruitgang in. Al denk ik dat de ‘preek’ van zijn familieleden wel geholpen heeft.
Met de ‘preek’ bedoel ik uitspraken als ‘joh, het is maar blik’ en ‘wees blij dat vrouw- en zoonlief er verder niets aan overgehouden hebben’ en ‘zonde van dat mooie paaltje’ 
zo.  

Op verzoek van Hanscke een fotootje van het beschadigde otootje:



Reparatiekosten ongeveer € 1.400,--. All Risk verzekerd, dat gelukkig wel
maar toch ….

Jongste krijgt aanstaande woensdag de uitslag van zijn vmbo-examen. Hij rekent erop dat hij slaagt en wij ook
maar toch …

Manlief heeft voor de aardbeitjes in onze moestuin een heus systeem bedacht om te voorkomen dat brutale merels ermee vandoor gaan; een soort rek van hout met daar omheen een gespannen net.
Het rek kun je in zijn geheel kantelen zodat je er goed bij kunt om de rijpe aardbeitjes te plukken. Als je alleen een net over de aardbeitjes gooit, heb je kans dat de vogels erin verstrikt raken. Nou zijn merels niet mijn meest favoriete vogeltjes
maar toch …


Verder was deze Eerste Pinksterdag helemaal niet zo zomers als voorspeld was. Ja, later op de dag werd het wat aangenaam, maar ’s morgens had ik toch echt mijn korte broek en top verwisseld voor een joggingbroek en fleecevest, en regenen man! Het onweerde nog net niet
maar toch …

Ook vierden wij op deze dag de 77-ste verjaardag van (stief)vader. Toen wij op 9 april te horen kregen dat (stief)vader aan ongeneeslijke longkanker lijdt, vreesden we dat hij niet lang meer bij ons zou zijn. Toch gaat het naar omstandigheden redelijk goed met hem. Hij heeft wel constant zuurstof nodig maar is tot nog toe pijnvrij. Met rollator en een kleine zuurstoftank gaat hij –als het mooi weer is- aan de wandel. Hij eten smaakt hem goed en hij geniet van alle bezoek dat aankomt. Vandaag was voor ons allemaal en vooral voor (stief)vader een emotionele dag. De tijd dat we afscheid van hem moeten nemen lijkt niet dichtbij
maar toch …

15 opmerkingen:

  1. Gelukkig maar dat je man weer tegen je praat ;-)
    Mijn man zou dat niet kunnen hoor, dat is juist de prater van ons tweeen.
    Wat een bedrag zeg 1400 euro! Gelukkig maar dat jullie All-risk verzekerd zijn.
    Fijn voor je (stief)pa dat alles rustig verloopt tot nu toe en dat hij toch nog kan genieten van kleine dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heu, ik wil me niet moeien, maar all risk verzekerd? wat is het probleem dan?
    woeha, ik denk, moest ik voor een stomme buil een dag niet meer praten mijn madam er nog een buil bijtrapt :-)
    't is natuurlijk nooit leuk, verre van, maar djeezes, het blijft een gebruiksvoorwerp, en in het hedendaagse verkeer en met alle obstakels ten pas en ten onpas denk ik dat je na enkele 1000den kms overal wel een schram of blutske of builke ziet.
    gelukkig dat je stiefvader pijnvrij is, dat lijkt me dan toch iets makkelijker om nog van eea te genieten....
    en ik duim mee voor de "kleinen" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uhm, volgens mij heeft het iets te maken met je 'no claim'. Dat is de korting die je op je All Risk-verzekering krijgt als je jaren achter elkaar schade-vrij rijdt. Krijg je in ene schade (zoals ik dus), dan vervalt of verandert die korting ... of zoiets. Tja ik ben geen verzekeringsagent, maar kijk op

      http://www.geld.nl/autoverzekering/service/no-claim-korting

      En ja, ik ben het helemaal met je eens dat een auto een gebruiksvoorwerp is. Maar ook een Heilige Koe voor man(nen). Oké, er zijn uitzonderingen hè Johan? ;-)

      Verwijderen
    2. ha ja, de bonus-malus (of zoiets) is dat hier geloof ik.
      en ja, heilige koeien, ik moet ook schuldig pleiten, vroeger, daar niet van,
      maar mijn schoonbroer runt een autokerkhof (sloperij, of hoe heten jullie dat?) en daar nu en dan eens tussen lopen en rondwandelen is precies zoals op een echt kerkhof: je gaat er van relativeren!
      je ziet daar al die wrakken, die ooit iemands droomwagen was, er mss enorm voor gespaard heeft, naar verlangt heeft.... en nu tot quasi waardeloos schroot herleidt....

      Verwijderen
  3. Dan valt het mee man lief zijn stil zwijgen en de deuk niet fijn maar er zijn ergere dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig vergeten mannen sneller dan vrouwen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Triest, kostbaar is de tijd dan he, word je zo met je neus opgedrukt.

    Wat die auto betreft: mannen en auto's... zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig is het weer "tut aan" tussen jou en je man. Auto's, in mijn ogen blijven het gewoon vervoersmiddelen die je van A naar Z rijden :-)
    Krijgt jouw zoon woensdag al de uitslag? Mijn dochter pas de dag erna. Tot nu weten we ons goed te beheersen. Donderdag wordt een enorme zenuwaanval...
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een smak geld voor zo'n ribbeltje! Nou ja, een auto zegt me niet zoveel (al zou ik er gene kunnen missen)....waarschijnlijk zou ik het laten zoals het is :-)
    Wat een goed systeem om de aardbeien te beschermen, ideaal lijkt me.
    Hopelijk blijft het nog een hele tijd goed gaan met je (stief)vader, ik wens het hem en jullie van harte toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van een auto wordt verwacht, dat ie je zonder problemen van A naar B brengt. Meer niet. En weet je, dat kan ie ook met een deukje. Dus.
    Heerlijk dat je (stief)vader toch nog lekker kan genieten.
    Nog 1 nachtje slapen en dan kan je zoon weer rustig ademhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé, waar is mijn reactie nu gebleven? Hij zegt dat ie gepubliceerd is, maar ik zie hem niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeps, en toen stond ie daar ineens.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik vind het eerlijk gezegd nogal meevallen hoor, die schade. Al is 1400 euro wel enorm veel...schijn bedriegt dus.
    Goeie oplossing om de vogels van jullie lekkere aardbeien af te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een boeven zijn het toch he. 1400 euro voor iets dat je met het blote oog nauwelijks kunt zien (bij wijze van spreken dan natuurlijk!). Echt erg. Wel fijn dat manlief weer wat zegt :-D

    BeantwoordenVerwijderen