Pagina's

zondag 6 juli 2014

Min














Afgelopen vrijdag rijd ik in mijn gerepareerde autootje naar de supermarkt voor de wekelijkse boodschappen.
Boodschappen doen is niet mijn hobby.
Eigenlijk wil ik het liefst zo snel mogelijk door de supermarkt racen en hier en daar wat dingen uit de schappen grijpen.
Maar helaas.
Zelden of nooit komt het voor dat ik zonder ergernissen bij de kassa mijn boodschappen op de loopband leg.
Welke gek bedenkt bijvoorbeeld dat de schenkstroop naast de appeltaartmix moet staan i.p.v. naast de appelstroop?
Kan ik weer helemaal naar de andere kant lopen met mijn karretje. Die trouwens altijd weigert om mee te draaien in dezelfde richting als ik.
Dus voordat ik bij de kassa ben, heb ik mijn karretje al 20 keer door dezelfde paden gereden op zoek naar de juiste boodschappen.
Daarbij menigmaal gestoord door vakkenvullers die in de spits met z’n tienen tegelijk in één gangpad staan te vullen.
Zijn het de vakkenvullers niet die het pad versperren, dan zijn het wel een paar dames die met elkaar staan te beppen alsof ze elkaar járen niet gezien hebben. Of een weifelende huisvader die niet weet met welk merk appelmoes hij thuis mag komen.
Enfin, ik worstel me door de mensenmassa en door de gangpaden heen en een uur later dan gepland beland ik bij de kassa.
De kassa van de Plus, want daar haal ik de iets luxere producten. De vrolijke en vriendelijke medewerkers van de reclame zijn nergens te bekennen.

Alleen de pinkassa en de mandjeskassa zijn geopend.
Maar ik heb een kar vol boodschappen en geen mandje, dus de mandjeskassa valt af.
Pinnen wil ik ook niet, want mijn rekening loopt zonder te pinnen ook wel leeg.
Ik wil betalen met contanten want die had ik gereserveerd voor de boodschappen.
Ik ga in de rij bij de pinkassa staan.
Daar stond ik al eens eerder met contanten (om dezelfde reden) en was toen geen enkel probleem.
Inmiddels staan al mijn boodschappen op de loopband en de Miep zegt: dat is dan € 62,60 mevrouw’.
Twee briefjes van € 50,-- druk ik in haar handen.
Ze schrikt, deinst achteruit, verschiet van kleur en krijst: ‘oh nee, mevrouw! Dit is een pinkassa, u kunt hier alleen maar pinnen!’
Ik denk: gevalletje blond en geen verstand van geldverkeer?
Ik zeg: ‘ja, zal best. Maar dan moeten jullie wel zorgen dat er naast jouw pinkassa ook een kassa voor contanten open is!’
Ze blikt naar achteren, waar nét een kassière is gaan zitten en het rek van de beltegoeden opendraait … ‘ja maar die is open hoor!’
Ik zeg: ‘ja nu wel, maar toen ik hier aankwam was alleen jij open!’
Zij: ‘nou maar, u kunt hier alleen maar pinnen hoor!’
Ik denk: of heeft ze soms smetvrees?
Ik zeg: ‘ja dat weet ik nu wel!’
Moet ik ook nog op zoek naar mijn pinpas, grmbl!
‘De bon mee, mevrouw?’
Ik zeg: ‘ja graag!’
Al was het alleen maar om erop toe te zien waar al mijn geld blijft.
En het is een feit.
Plus geeft meer.
Ergernis.




17 opmerkingen:

  1. Ik calculeer alle ergernissen bij voorbaat in, dan kan het alleen nog maar meevallen.. . Ik was naar de mandjes-kassa gegaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat maken ze het in Nederland toch allemaal zo ingewikkeld!

    :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihahaha, ze moeten ook weer jou hebben ;-).
    Ik zou de boel de boel hebben gelaten en zo weg zijn gegaan, zoek het maar uit met die boodschappen!!!.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ik zie je scheuren door de paden met je kar ;-)
    Wel vreemd dat er dan geen "gewone" kassa open was, maar gelukkig had je toch je pasje bij je.
    In reclames is alles altijd zo mooi en fijn, helaas in het eggie niet ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoor vaker slechte ervaringen met de Plus....kom er zelf niet vaak.Gelukkig maar dan.Heel herkenbaar,jouw verhaal.......vakkenvullers en zeikwijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihihi..
    Je blog doet mij aan één van mijn eigen blogjes denken. Waar ergernis aan boodschappen doen op nr. 1 staat:
    http://deborahhamar.wordpress.com/2011/08/06/een-aanslag-op-mijn-leven/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De P.lus ken ik alleen van de reclame, gelukkig. Jouw verhaal maakt weer eens duidelijk dat reclames behoorlijk misleidend kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik woon in een klein dorp, we hebben we l een plus. Zelfs eentje waar de reclames worden opgenomen dus ja, ik zie ze wel lopen :-) Maar Pinkassa's hebben wij dan weer niet. Lastig hoor.... Ik betaal boodschappen ook liever cash. Het geld vliegt toch al uit je portemonnee....

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Boodschappen doen is ook voor mij geen ontspanning maar een noodzakelijk kwaad ;-) Gelukkig kan je hier aan alle kassa's zowel pinnen als cash betalen....pfff, mag er niet aan denken om hetzelfde 'gesprek' aan de kassa te hebben als jij had.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. IK HAAT WINKELS, WINKELIERSTERS EN KASSIERSTERS!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze doen het met opzet dingen die logisch gezien bij elkaar zouden moeten liggen verder weg zetten. Zo moeten we langs meer rekken en hopen ze dat we alzo meer kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, zo heeft onze plus tengewoordig een kassa voor de zelfscan. Maar kom je met je mand vol gescande boodschappen aan, is de scankassa dicht, kun je alsnog in de "gewone" rij. En die vrolijke geizchten, die zie ik ook nooit. In ieder geval niet achter de kassa. Integendeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hahaha veel meer ergernis? ;-)
    tijdje bij de plus geshopt omdat we tijdelijk ergens woonden waar verder weinig in de buurt was, maar wat een slechte winkel. duurder dan gemiddeld met weinig tot geen service.
    plus geeft meer.
    veel meer.
    uit aan reclame!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat pinnen dus heel handig. Niet meer dat geklooi met het uittellen van kleingeld. Gaat veel sneller zo. Het verplaatsen van producten heb je overigens bij elke supermarkt. Dus die ergernis krijg je ook als bonusaanbieding bij Albert Heijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het verplaatsen van produkten ergert mij ook, evenals de volle paden met stellages van wat in de schappen moet. Verder heb ik niet zo'n hekel aan boodschappen doen,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh ja, die pinkassa's... zo irritant! Ik had dat laatst bij de AH, alleen 2 pinkassa's open en ik wilde contant betalen... uiteindelijk moest ik de 4 boodschappen die ik al op de band had gelegd, rest gelukkig nog in de kar, weer terugpakken en bij de andere kassa alsnog weer op de band en afrekenen, deze kassa werd speciaal even opengedaan. En ja, toen bleken er meer mensen te zijn die contact wilden betalen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waarom het makkelijk maken, als het moeilijk ook kan...denken sommigen

    BeantwoordenVerwijderen