Pagina's

vrijdag 22 augustus 2014

Gênant

2 a 3 keer per week loop ik een rondje hard. Dat doe ik al een aantal jaren.
Dat hardlopen was ik aan het opbouwen, van 5 km per rondje naar 7 km per rondje.
Het ging allemaal goed, tot aan het eerste hardlooprondje van 7 km, zo’n half jaar geleden.
Daar hield ik een pijnlijke voet aan over.
Op diezelfde dag ging ik ook nog shoppen met manlief wat ik beter niet had kunnen doen.
Ik bleef een pijnlijke rechtervoet houden.
Daarna een pijnlijk rechter bovenbeen en daarna pijn bij de rechterlies.

De weken erna strompelde ik door het leven en besloot om een nieuw paar hardloopschoenen aan te schaffen.
Mijn oude hardloopschoenen nam ik mee.|
In de sportwinkel waar ik mijn schoenen wilde kopen, bleek al gauw dat ik op de verkeerde hardloopschoenen liep.
De dame kon dat meteen zien, want de veters waren te strak om mijn wreef gebonden.
Dat deed ik omdat ik anders geen grip kon krijgen. Voor mijn gevoel schoof –in ieder geval-  mijn rechtervoet tijdens het hardlopen heen en weer.
De dame concludeerde daar dus gewoon dat mijn vorige schoenen te breed waren voor mijn smalle voeten! En daar had ik toch zo’n jaar of drie op gelopen ...
Maar ja, voor deze schoenen was ik naar een deskundige winkel geweest met – naar ik aanneem- deskundig advies.
Het waren toen toch echt de goede schoenen voor mijn voeten niet dus.

Maar ook met de nieuw aangeschafte hardloopschoenen bleef ik pijn houden tijdens het hardlopen en het werd maar steeds pijnlijker.
Maar eens een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut, dat kan tegenwoordig zonder verwijzing van de huisarts.
Na 5 keer daar te zijn geweest wist de fysiotherapeut het ook niet meer.
Ze stuurde mij door naar de huisarts en zou zorgen dat deze het bijbehorende verhaal over het verloop zou krijgen.
De huisarts kon volgens de fysiotherapeut 2 dingen doen:
óf doorsturen naar de podotherapeut óf doorsturen naar het ziekenhuis voor foto’s.

Vanaf mijn werk, in werkkleding ging ik naar de afspraak bij de dokter.
Daar gezeten, vroeg de dokter mij alsnog de onderbroek het hemd van mijn lijf.
(Maar dat had de fysiotherapeut toch allemaal al verwoord in haar verslag?) dacht ik.
De huisarts kon er geen touw aan vastknopen en zei: ‘kleed u zich maar uit van onderen, mevrouw’.
Waarop ik verschoot van kleur.
Oeps.

Op mijn werk draag ik een uniform, redelijk getailleerd.
Onder mijn pantalon draag ik meestal een string.
Niet omdat ik dat zo sexy vind, integendeel. Bij …-jarigen staat zo’n ding juist a-sexy. Want last van de zwaartekracht.
Nee, ik droeg dat ding puur om te voorkomen dat randjes van een eventuele slip zich in mijn pantalon zouden aftekenen.
En nu, OMG! Ik moest de dokter onder ogen komen in deze afgrijselijk zittende string.
Ik stond met mijn rug naar hem toe en sjorde nog even aan mijn blouse, in de hoop dat deze één en ander zou bedekken.
Maar: ‘u mag de blouse juist omhoog trekken, opdat ik uw houding goed kan bepalen’, aldus de huisarts.
‘Ja, bukt u maar even’ ….

Aanstaande maandag moet ik naar het ziekenhuis om foto’s te laten nemen van betreffende been.
Ik trek mijn lange boxershort aan …

19 opmerkingen:

  1. Oh nee....
    Wat een verhaal!
    Hopelijk zien ze in het ziekenhuis wat er aan de hand is en kunnen ze iets aan deze ellende doen.
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gênant...dat kan ik me best voorstellen...

    hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis helpen..

    een rustpauze zou in ieder gevel geen kwaad kunnen..

    beterschap gewenst !

    en toch heb ik dit met de glimlach gelezen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah ja, daar heb ik ook ervaring mee, met dat soort verrassingen en zeer slecht gekleed (en niet geschoren) zijn. Hmh. Maar aan de andere kant, wat zal het zo'n dokter verder rotten, die ziet wel vaker wat. Hoop vooral dat ze je kunnen helpen met dat been!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik denk dat die dokter wel al het één en ander gewoon is hoor.
    Zo gênant zal het niet geweest zijn voor hem (maar blijkbaar wel voor jou... ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag heb ik je hele blog gelezen, leuke, relativerende schrijfstijl heb je.
    Hopelijk ben je snel van je blessure af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, die dokter zal gedacht hebben: ook ene die denkt dat ze nog 3 x 7 is :D
    Zit er maar niet mee in, enkel je houding interesseerde hem voor de rest had hij zeker geen oog. Het zal er natuurlijk altijd om doen dat je net dan niet 'deftig' gekleed bent. Maar wie zou nu denken dat de broek moet uitgestropt worden omwille van iets aan je voet. Hopelijk geen al te erge blessure, ik duim alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dokters zijn wel meer hoor, voor hen is zo iets gewoon - gewoon
    Ik hoop dat ze je vlug kunnen helpen, ik loop ook en zou het niet kunnen missen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihahaha, ik zeg naakt!!!!!!.
    Geintje, maar wel lastig je blessure zeg en niet leuk...En dan al dat onderzoek en hoop snel dat het gevonden gaat worden, toch?.
    Enne, het zal best meevallen je figuur en het past dan wel bij je, toch...
    Hou je ons op de hooogte van van het verloop...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een herkenbaar verhaal. En trouwens: je hele blog is zo'n beetje herkenbaar! Ik heb geen idee hoe ik hier terecht ben gekomen (dat is vaak het leukste pad) maarre.. I'll be back! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei, dat doet mij een beetje aan mijn eigen verhaal denken. Ook ik heb een aantal jaren met de voeten geklungeld. Bij mij bleek het osteoperose te zijn. Het gaat nu goed. Ik kan weer goed lange afstanden wandelen. Voetklachten zijn vaak heel moeilijk te definiëren

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OMG, zoiets zou mij kunnen overkomen... ook al draag ik geen string. Maar ik moet ook weleens bloter dan ik van te voren inschat :-(
    Maar goed, hopelijk levert het wel wat op voor je been. Want daar kwam je uiteindelijk voor. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, ik voel met je mee! Ik heb al zo en zo een hekel aan dit soort dingen. Toen ik zwanger was, raakte ik er aan gewend, vond ik het allemaal doodnormaal op een gegeven moment. Broek uit, desnoods slip uit, gaat u maar even zitten mevrouwtje... Nu verschiet ik al van kleur als ik, net als jij nu, alleen een broek uit moet doen. Haat dat echt :) Maar arme jij, hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgens mij moet je je onderbroek dan ook uit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ai, ik kan me je schaamte voorstellen. Aan de andere kant, de dokter zal wel vaker een string hebben gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo heb ik ook al moeten bukken voor een dokter...als ik nu denk dat ik dit had moeten doen met een string... dat is idd best gênant. Achteraf zal je zeker om lachen, maar op het moment zelf...
    Ik hoop dat ze vlug iets kunnen doen aan die pijn, hopelijk weet je ondertussen al iets meer van het resultaat van de foto's.
    Nog een fijne avond Desire,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha het levert wel een hilarisch verhaal op!
    Ik hoop voor je dat er iets aan gedaan kan worden.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh dit is zooooo herkenbaar. Niet die pijnlijke voet maar wel dezelfde genante situatie meegemaakt bij de fysiotherapeut. Zit meestal aan mijn schouders maar wilde nu ook mijn houding zien en idd werd ook aan mij de vraag gesteld of ik even wilde bukken....

    Sterkte met je pootje...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ze zijn wel wat gewend daar ;-) hopelijk kunnen ze er iets mee doen waardoor je minder pijn hebt!

    BeantwoordenVerwijderen