Pagina's

zondag 21 september 2014

ZoMaDiWoDoVrijZa

Zo
In de ochtend gewandeld in mijn eentje, 5,5 km.
‘k Wilde die afstand het liefst hardlopend afleggen. Maar voet en been willen dat niet.
Manlief ging wielrennen, oudste pakte de gewone fiets en jongste deed aan uitslapen.
Geluncht in de overkapping, verzorgd door manlief.
’s Middags met oudste naar (stief)vader. Deze zat rechtop in bed op ons te wachten.
Ik pakte zijn magere hand en vroeg: hoest nu? Ach, het gaat wel. Maar eigenlijk niet. Zo erg om te wachten op je dood.
Hond van (stief)ouders was uitzinnig blij me te zien en drukte enthousiast zijn kop onder mijn billen.
Herinneringen van vroeger opgehaald, leuke en emotionele. (Stief)vader moest steeds huilen.
’s Avonds mie met zoetzure saus en kip gemaakt. Kroepoekje d’r bij.
'Nieuwe Buren' gekeken. Samengevat: verhuizing naar Almere, geboorte met verdrietige afloop, hitsige buurman en foute agent. Voorspelbaar.
2 wijntjes gedronken, moet genoeg zijn om te kunnen slapen.

======================================================================

Ma

’s Ochtends gewerkt. Functioneringsgesprek gehad. Ik mag blijven, niets nieuws onder de zon. Moet wel weer op cursus.
Collega kwam mijn dienst overnemen en zei steeds: hè? Wat? Tegen burgers die aan de balie kwamen. Doof? Kan natuurlijk best op je 59e.
Zoveelste ergernis bij de kassa van de Plus. Ik sta met mijn winkelkar in de rij van de winkelkarren omdat je met de winkelkar niet bij de mandjeskassa mag staan. Is mij ooit uitdrukkelijk meegedeeld. Gaan er gewoon mensen met hun winkelkar wél bij de mandjeskassa staan. En geen kassamiep die daar iets van zegt *zucht*.  
’s Middags energiedip. Opnieuw begonnen met lijnen.
De broccoli met runderworstje smaakte ‘s avonds best goed.
Daarna naar school van jongste, infoavond. Hij moet volgens mentor 2 uur per dag besteden aan de stof die hij overdag op school krijgt. Volgens jongste bedoeld de mentor 10 minuten.

======================================================================

Di

Vroeg eruit, snel douchen voordat oudste de douche claimt.
Manueel therapeut bezocht i.v.m. zeer been en voet. Volgens haar hadden mijn klachten voor 90% te maken met mijn rug. Waarop ze mij vervolgens in de houdgreep nam en mijn rug 3 x kraakte.
’s Middags naar kantoor met pijn tussen de schouderbladen.
Manlief warmde eten op. Spinazie, aardappels en een rundervink.
’s Avonds rondje gewandeld. Tropische temperaturen.

======================================================================

Wo

Opnieuw vroeg eruit. Oudste uitzwaaien omdat hij 3 dagen naar Berlijn gaat i.v.m. studie.
Heb ik echt alles bij me? Vroeg hij. Dikke rugtas op de rug en volgeladen koffer in de hand. ‘k Dacht het wel, zei ik.
Daarna in 2 uur tijd alle huishoudelijke klussen gedaan. Op naar de stad, shoppen.
’s Middags uitgeteld. Manlief vroeg wat ik in hemelsnaam allemaal gedaan had.
Aardappelpuree, worteltjes, doperwtjes en zalmfilet klaargemaakt, lekker verantwoord.
Kon ‘s avonds niet meedoen met de jaarlijkse hardloopwedstrijd. Heb van narigheid 3 kwartier gewandeld.

======================================================================

Do

’s Ochtends gewerkt. Was rustig aan de balie, veel te mooi weer. Kwam nog wel een man, vrijgezel waarschijnlijk. Leunde enthousiast over mijn balie. Zijn ogen dwaalden af naar mijn decolleté, maar daar gaven ze niet thuis. Heb nog maar eens extra met mijn trouwring gezwaaid.
Kreeg een whatsapp van oudste. Hij zat heerlijk aan het ontbijt in zijn hotel in Berlijn. Er was alleen geen kaas.
’s Middags de slaapkamers gedaan, zweet liep in straaltjes langs mijn rug.
Daarna eten voorbereid en languit in de zon gelegen.
Stamppot rauwe andijvie gegeten bij een temperatuur van 26 graden, smaakte best.
’s Avonds gewandeld en foto’s geschoten van een mooie zonsondergang bij de uiterwaarden.

======================================================================

Vrij

Opnieuw vroeg eruit, tot 14.00 uur gewerkt. Op kantoor deed de telefooncentrale aan mijn kant het niet. Waardoor mijn collega de telefoontjes nam en ik alle burgers aan mijn balie kreeg. Wat zijn sommige mensen toch vervelende exemplaren.
Een overleg gevoerd over de verbouwing van mijn nieuwe werkplek.
’s Middags thuis allerhande dingen gedaan.
Patat, sla en een tartaar genuttigd. Keuken een sopje gegeven. Daarna opnieuw naar de Plus voor de wekelijkse boodschappen. Druk, niet normaal. Met klanten, maar meer nog met vakkenvullers, het zag er groen van. Heb me netjes gedragen.
Oudste kwam terug van zijn studietrip, erg moe. Was overdag lekker cultureel bezig geweest en ’s avonds wezen stappen in Berlijn. Laatste ochtend had hij 10 minuten de tijd om nog wat te nuttigen van het luxe ontbijtbuffet. Zonde.

======================================================================

Za

Slecht geslapen. Jongste kwam midden in de nacht thuis van het dorpsfeest.
Maakte veel lawaai. Voor zijn doen natuurlijk niet.
Om 6.00 uur geluiden in het park. Rommelmarkt ging van start.
Daar even over heengelopen met manlief. Ieder jaar hetzelfde. Krijg altijd zo’n vreselijke trek van al die(vr)eettentjes die er staan.
Met vier Hollandse Nieuwe weer huiswaarts gekeerd.
’s Middags opnieuw met oudste naar (stief)vader en moeder. Weer veel herinneringen van vroeger opgehaald.
’s Avonds spaghetti met verse groenten en tomatensaus gemaakt, één van mijn favoriete gerechten, jammie. Jongste at niet mee, moest vakkenvullen bij jawel de Plus.
Zonen gingen ’s avonds stappen, opnieuw naar het dorpsfeest.
Werd wakker om 03.00 uur. Nog geen zonen thuis.
Om 03.30 kwam de eerste binnen. Tien minuten later kwam de tweede en die bracht meteen een paar gasten mee.
Leek of jongste ging overnachten in de wc. Omarmde de wc-pot als zijnde een vriend en kotste deze helemaal vol. Drama. Oudste zorgde ervoor dat hij veilig in bed kwam.
De volgende ochtend: ja, maar weet je hoe dat kwam? Ik had sinds ’s 16.30 uur ‘s middags geen eten meer gehad!
Lulkoek natuurlijk. Voordat hij ging stappen had ik hem 2x gevraagd of hij de spaghetti -die ik voor hem in de koelkast bewaard had- nog wilde hebben. Denk erover om een stapverbod in te lassen.

11 opmerkingen:

  1. Een doodgewone week zo lijkt maar als je zo alles eens opschrijft, er viel toch heel wat te beleven.
    In-triest van je (stief)vader. Weten en wachten....wreder kan niet :-( Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte toe, zoiets is enorm uitputtend en frustrerend voor elk van jullie.
    En kinderen....breek me de bek niet open :D Gelukkig is hier die tijd voorbij van het omarmen van de wc pot. Maar een drietal keer meegemaakt met zoon. Nu kan ik er om lachen, toen vervloekte ik hem...en had tegelijk nog medelijden ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan zeg je tegen mij dat ik weer het nodige heb meegemaakt, haha.
    Heerlijk, zo'n stel zonen! Die van mij is 30, al 'keurig getrouwd' en vader en hoor ik nog wel eens zeggen dat hij brak was in het weekend.
    Ik geloof trouwens niet dat een vent per se vrijgezel is als hij in een bloesje loert:-)

    Wat ben ik blij (beetje verkeerd woord misschien) dat zowel mijn vader als moeder na een weekje (erg) ziek zijn overleden en niet op hun dood hebben moeten wachten. Sterkte, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb erg te doen met je (stief)vader. Logisch dat hij veel huilt, je zult van je familie en dierbaren maar afscheid moeten nemen...
    Mijn dochter is 18 en zit sinds kort op het Erasmus. Nog geen stapperikelen meegemaakt. Ook nog niet verliefd geweest. Als er nou nog maar iets van haar terechtkomt ;-)
    Weet je wat ik altijd heb als ik bij de kassa in de super kom? Dan gaan ze altijd sluiten. Ook fijn. NOT!
    Liefs kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een in trieste situatie van je stiefvader. Wachten op.... ik kan het niet eens typen. Heel bizar en emotioneel tegelijk.
    Verder een lekkere week, vergelijkbaar met de mijne, wil wel hardlopen maar fysieke klachten dus ook wandelen. Doe ook een poging om te lijnen en tussendoor werken zowel op kantoor als thuis. En die stapverhalen. Je beschrijft het zo mooi. Hier idem dito met een rietje. Te weinig gegeten, dat shotje viel verkeerd zijn ook hier de excuses die ze gebruiken. Zucht....

    Nogmaals sterkte met je stiefvader.

    groeten Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n keek op de week! Erg leuk om te lezen hoe jouw week is verlopen.
    Ik heb erg te doen met je stiefvader en je moeder, wat een ellendige tijd voor ze!
    Mijn jongste is op reis door Azie, oudste zit in zijn huisje dus Man en ik zijn nog maar samen, aan de ene kant heerlijk rustig, aan de andere kant saaiiiiiii...
    Ik broed op een andere vorm van mijn blog, dus ben nog even weg haha.

    Groetjes Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. veel sterkte ivm met je stiefvader , liefs ..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is mooi om te lezen Desire, wat gaat een week toch snel en er gebeurt zoveel. Je staat er zo niet bij stil, maar als je het dan leest, is het best heel wat.
    Die momenten met je stiefvader... herinneringen ophalen, weten wat er komt.... dat is vast heel moeilijk.
    Jouw zonen hebben een leuke week gehad, maar zo laat thuiskomen en lawaai maken, oei oei dan zwaaide er wat :-)
    Ik ben ook weer mee bezig met lijnen , maar het lukt me niet zo goed. Mijn man haalde gisteren frietjes, tja 'dan maak ik ook geen eten voor mij alleen hoor', ik had direct een reden om ook frietjes te eten :-)
    Nog een fijne week,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Druk weekje zo en lastig die burgers altijd!...Jammer van je voet en been en laat de therapie zijn werk goed doen...De rug kan goed kloppen hoor!!, de doorstroming van lijf en leden en vooral van boven in het hoofd naar beneden naar de benen raken dan geblokkeerd.....ik zeg hoofd leeg maken naar de buik toe brengen en het zal veel beter gaan!!!.Leuk je verhaal, vooral van die vrij gezellige man aan je balie , hihahaha, zie het al helemaal voor mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Duidelijker kun jet het niet maken. Het is een heel druk leven. Niet alleen in het dingen doen, maar ook in het betrokken zijn bij de famlilie. Ach, dat uitgaansverbod zou ik niet doen. Wel even een praatje, want zoonlief zal zich echt de volgende dag niet heel prettig gevoeld hebben en ergens ervaren hebben, niet voor herhaling vatbaar, Als hij dat inziet heb je al veel gewonnen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik krijg meteen inspiratie voor een nieuw logje ;-)
    geen kaas in duitsland, teveel vakkenvullers bij de plus, maar wacht, hoe komt dat nou, alledaagse dingetjes en ja, wat was het lekker warm (dan moet je ook in de zon en niet aan het werk), maar ook wat verdrietig van je (stief)vader..

    oh en een decolleté dat niet thuisgeeft hahaha die vond ik wel heel grappig ^^

    BeantwoordenVerwijderen