Pagina's

zaterdag 22 november 2014

Alweer een week voorbij

Zondag
Hardgelopen in de regen, rondje van 5,2 km.
Het regende de hele, godganse dag. Mooie gelegenheid om te lezen, muziek te luisteren en te chillen.
Heb lijstje met muziek gemaakt, ga ik binnenkort downloaden op mijn MP3. Of ik vraag of jongste dat wil doen, gaat veel sneller.
Mie, groenten en kip in zoetzure saus gewokt.

Maandag
Met spierpijn naar kantoor.
Samengewerkt met collega 1, weinig woorden met d’r gewisseld.
Denk dat ze in de rustmodus stond, gezien de kranten voor haar neus en de biskwietjes die in de thee gedoopt werden.
’s Middags gewerkt met collega 2, zus van collega 1.
Vergadering gehad over de verbouwing van mijn nieuwe werkplek, 28 november gaat de boel van start. Denk dat we dan niemand meer kunnen verstaan aan de telefoon.
’s Avonds broccoli, worteltjes, rundervinken en aardappels gekookt. Stevige wandeling gemaakt met manlief en met mijn nieuwe steunzolen.

Dinsdag
Met collega 3 naar cursus in Utrecht. Dit keer konden we zitten in de trein.
Info gehad over fraude met paspoorten, id-kaarten en rijbewijzen.
Lunch was het interessantst.
Viel ’s middags in katzwijm, collega 3 moest me wakker maken.
’s Avonds wat later thuis, pasta uit de diepvries gegeten.

Woensdag
Opnieuw hardgelopen, ditmaal rondje ingekort tot 4 km.
Daarna thuis nog de nodige hand en spandiensten verricht.
Bedden verschoond, wasjes gedraaid, wc schoongemaakt, kamer ge(stof)zogen en boodschappen gedaan.
Krieltjes, ijsbergsla en rundervink gemaakt.
’s Avonds naar (stief)vader.
Had mijn fotoalbum met foto’s van vroegâh meegenomen. Opnieuw emoties.
(Stief)vader wil fotoalbum later in de week op zijn gemak doorkijken.
Hij bezit een ijzeren wilskracht en sterk hart. Weegt amper 45 kg, maar is van plan om kerst 2014 nog mee te maken, da’s zijn volgende doel.

Donderdag
Opnieuw met collega 1 gewerkt, ditmaal was ze spraakzamer.
“Kijk dat eigenwijs varken nou lopen op d’r hoge hakken, tis toch geen gezicht!”
En daarna: “ik ga even een peuk roken”.
’s Middags met collega 4 gewerkt. Gezellig, want het is een vrolijke, optimistische tante.
Tijd vloog voorbij.
Redelijk op tijd thuis, stamppot boerenkool met spekjes en rookworst gemaakt.

Vrijdag
Naar het werk. Was koud, moest krabben.
Zat aan de balie met collega 3.
Kregen in de loop van de ochtend te horen dat collega 1 haar arm gebroken had. Tot aan de oksels in het gips, trap van een paard gehad.
Rooster moest worden omgegooid.
Kreeg een whatsapp van collega 2 (zus van collega 1) met de vraag waarom zij geen wijziging doorkreeg van het rooster?!
Ik appte terug dat rooster voor volgende week al rond was en dat we collega 4 hadden benaderd voor de lege plekken.
Whatsappje werd niet gelezen, collega 2 stond binnen het kwartier voor mijn neus (collega 3 was al naar huis).
Collega 2 was natuurlijk overstuur vanwege haar zus (collega 1). En boos dat ZIJ niets over het rooster had gehoord. Waarna ze flipte, ik was de pineut. Storm in een glas water.
Heb dit al eerder met d’r meegemaakt. Wat kun je je soms vergissen in mensen.
’s Middags appels halen bij de boer.
Douche en slaapkamers had manlief al gedaan. Mijn logje van 21 juni 2014 is blijkbaar opgemerkt ;-)
Oudste lag voor pampus op de bank, opnieuw verkouden en zich miserabel voelende.
’s Avonds aan de patatten, sla en snack (zoals iedere vrijdag) en de wekelijkse boodschappen gedaan. Daarna nog bezoek van schoonouders.
Schoonvader zat op de praatstoel en vertelde verhalen over de tweede wereldoorlog. We hingen aan zijn lippen.

Zaterdag
Opgestaan na woelige nacht. Zat toch na te emmeren over collega 2.
Ik ga het geraas aan mijn adres een derde keer niet pikken, ze stapt maar mooi naar de manager. Basta.
Verder langzaam op gang.
Wilde kamer stofzuigen maar deze werd in beslag genomen door jongste.
Had spullen neergezet om op marktplaats te zetten, was druk doende foto’s te nemen.
’s Middags logje afgemaakt, 17.00 uur geweest en al bijna pikkedonker. Ik haat november.


11 opmerkingen:

  1. Lekkere collega's heb jij, ik geloof dat ik het niet zo erg vind dat ik daar geen rekening mee hoef te houden, als ik al die verschillende verhalen zo lees....... Dit geldt overigens niet voor mijn voormalige collega's! De sfeer onderling was erg goed.

    45 Kilo, hoe ver kan een mens nog letterlijk zakken in gewicht? Ik hoop dat je (stief)vader geen pijn hoeft te lijden.
    Sterkte!
    Zag vanavond Sterren op het doek met Seth Gaaikema als hoofdpersoon, hij was ook nog maar een schim van wie hij eens was. Vooral omdat je weet dat hij al overleden is, is het een rare gewaarwording hem dan nog op tv te zien.

    Uit je hardloop-vertelsels begrijp ik dat het weer beter gaat?



    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh, wat een gedoe met collega's. Maar ondanks alle ups en downs is er weer een week tot zijn einde gekomen. En zo zal het ook volgende week weer gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De weken vliegen voorbij. Wat is je (stief)pa dapper, ik hoop van harte dat hij zijn doelstelling haalt en er dan ook 'menselijk' kan van genieten.
    Laat je niet zot maken door collega's, beter om te zeggen hoe het zit. Bespaart je slapeloze nachten ;-)
    Leuk muziekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk kan je stiefvader nog zo lang bij jullie blijven .... En hopelijk ook zonder verl zf te zien sterkte en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drukke week gehad dus. De nieuwe week is inmiddels begonnen, ik hoop dat er deze week minder gedoe is met collega's. Werken moet wel leuk blijven.
    Hopelijk redt (stief)vader het zelfs nog tot in 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat je geen likeknop hebt.Soms hoef je gewoon niets te zeggen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. sjonge toch, met zo'n collega's zou je liever uitkijken naar ander werk
    Je had thuis gelukkig nu wel hulp van je mannen, lief!
    Wens stiefvader nog veel sterkte en moed toe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amper 45 kilo... Heftig. Veel sterkte met en voor hem. En sommige collega's... praat me er niet van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De weken vliegen voorbij. Je knippert met je ogen en weer is er een week voorbij. laat je niet op je kop zitten qua werk. en neem je ontspanning....

    BeantwoordenVerwijderen