Pagina's

zaterdag 1 november 2014

ZaZoMaDiWoDoVrij



Zaterdag
Wakker om 09.30, heel de nacht gehoest en gesnotterd.
Van manlief een kopje thee op bed gehad.
Aspirine als ontbijt en onder de douche.
Nog wat huishoudelijke dingen gedaan, energie verdwenen.
Kreeg een whatsapp van schoonzus (vrouw van broer). Haar moeder was de avond ervoor overleden na een lang ziekbed. Broer krijgt het wel voor de kiezen.
’s Avonds met manlief spaghetti gemaakt met bijna een voet knoflook erin. Ik proefde helemaal niets. Hadden net zo goed spruiten kunnen zijn.
’s Avonds Hollands Hoop gekeken.

======================================================================

(Z)ondag
’s Nachts paar keer wakker vanwege kriebelhoest. Probeerde onder de dekens te hoesten maar manlief werd er evengoed wakker van.
Klok ging een uur terug, voelde als een lange nacht.
Werd opnieuw wakker van een wekker. Had oudste gezet omdat hij de motor GP van Maleisië wilde kijken. Uur te vroeg, was vergeten de wekker een uur terug te zetten.
Om 08.30 uur opgestaan met bonkend hoofd. Twee aspirines en licht ontbijt genuttigd. Geen zin aan koffie.
Verder chagrijnig tot en met. Want onverwachts ongesteld.
’s Middags een pan ouderwetse groentesoep gemaakt.
(Stief)vader gebeld dat ik niet kwam, ‘k wil de man niet nóg zieker maken dan hij al is.
Met gezin ’s avonds de finale van Heel Holland Bakt gekeken.
Toen iedereen naar bed was Geer en Goor gekeken. De helft niet meegekregen vanwege mijn gerochel. Met bonkend hoofd naar bed.

======================================================================

Maandag
Vannacht maar 2x gehoest dankzij Flixotide en Salbutamol.
Desondanks opnieuw bonkende hoofdpijn. Kantoor gebeld dat ik niet kwam, kan met zo’n stem geen telefoontjes beantwoorden. Ik hoor het, zei mijn collega.
Weer in bed gestapt en gedommeld tot 10.30 uur. Versgeperste sinaasappelsap, boterham met kaas en gekookt eitje voor ontbijt. Noodzakelijke boodschappen gedaan. ’s Middags 4x keer achter elkaar naar het toilet in verband met totale leegloop. Vast de ‘verse’ sinaasappelsap van die ochtend.
Hoestdrank gehaald.
‘s Avonds wel eten gekookt, niet gegeten.
Gesnotterd bij RTL programma Het Vergeten Kind. Maakte niet uit, neus zat toch al dicht.

======================================================================

Dinsdag
Slecht geslapen. Om 04.35 wakker en daarna liggen malen over alles wat los en vast zit. Man van Essent kwam voor onderhoud aan verwarmingsketel. Zou tussen 08.00 en 12.00 komen, was er om 09.45. Ketel goedgekeurd.
Opnieuw kantoor gemaild dat ik nog niet kwam.
Zowel oudste en jongste hebben proefwerkweek, waren vroeg de deur uit.
Noodzakelijke klusjes gedaan, daarna op de bank geploft.
’s Avonds voorzichtig doperwtjes, aardappels en een saucijsje gegeten. Is er netjes in gebleven.
Om 10.00 lag ik in bed. Moe. Bijna vergeten tanden te poetsen.

======================================================================

Woensdag
Tot 10.35 in bed gelegen, kon me er niet toe zetten eerder op te staan. Kwam langzaam op gang. Voel me een slechte huisvrouw.
Toch boodschappen gedaan, stof gezogen en wc schoongemaakt. Fruit voor de jongens klaargemaakt
ze verrekken het om zelf te pakken.
Kreeg een bos bloemen van manlief. Wilde me opvrolijken. Een bos met chrysanten en herfstbladeren.
’s Avonds met manlief macaroni met roerbakgroenten en saus gemaakt. Dokter Tinus gekeken.

======================================================================

Donderdag
De crematie van de schoonmoeder van broerlief.
Ook wij en moeder waren uitgenodigd; schone zus heeft geen broers en zussen.
Bij aankomst moesten andere schone zus en ik naar het toilet, we gingen voor de anderen naar binnen.
‘Je moet je moeder wel in de gaten houden hoor!’, zei manlief verontwaardigd. ‘Ze is net bij de ingang gevallen!’ zei hij. Terwijl hij gewoon achter haar liep. Gelukkig geen letsel.
Rouwdienst was dramatisch emotioneel, maar ook ontroerend mooi.
Had me voorgenomen niet te huilen.
In de derde minuut van de ceremonie begon ik te lippen; broerlief, schoonzus, vader van schoonzus en neven brachten de kist naar voren.
Anderhalf pakje zakdoeken weg gesnotterd.
Voor broerlief voelde het als een generale repetitie.
Onderweg naar huis kwam hoofdpijn weer opzetten.
Manlief en de jongens nuttigden een pizza, ik een kiploempia van de chinees.
Expeditie Robinson gekeken.

======================================================================

Vrijdag
Weer naar het werk. Collega vond dat ik er waterig uitzag.
Ook nog een beetje dovig in de oren. Hoef ik ook niet alles
aan te horen.
‘s Avonds was er bingo op het werk. Niet gegaan, die fles wijn koop ik zelf wel.
Nieuw tosti-apparaat gekocht. Oude was kapot wegens veelvuldig gebruik door de kinders.
Jongste wilde meteen testen, apparaat goedgekeurd.
Achterstallige klusjes gedaan, patatten gebakken en boodschappen gedaan.
’s Avonds Flikken Maastricht, 't Is Hier Fantasties en een stukje RTL Late Night gekeken.
¾ fles wijn leeggedronken. Heb nog 5 afleveringen GTST staan, mocht het slapen niet lukken.

14 opmerkingen:

  1. Leuk altijd deze blogs. Hier ook hoofdpijn en hoesten.Zeker al 999 inlegkruisjes nat gezeken.Noscapect helpt wel een beetje tot je weer een hoestbui krijgt.Beterschap...ooit is het weg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n verkoudheid kan een week behoorlijk in de war sturen. Met wat medicijnen, goed rusten en lekker eten hoop je dan ook dat het snel weer voorbij is.
    Hopelijk voel je je vandaag al wat frisser in je hoofd en gaat het slapen ook wat beter. Nog veel beterschap Desire.
    Groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij zo'n zware verkoudheid is de hoofdpijn altijd het meest vervelend. En uiteraard het hoesten, maar daar kun je dan ook weer hoofdpijn van krijgen. Kortom, verkouden zijn is knap waardeloos. Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh je had het wel erg te pakken zeg! hopelijk doen de zonvitamientjes vandaag hun werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoofdpijn is een nare bijkomstigheid. Of dat hoesten en gesnotter al niet erg genoeg zijn. Logisch dat je er waterig bij zat op je werk. Hopelijk ben je na dit zonnige weekend weer een beetje op verhaal gekomen?
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hollands Hoop staat klaar om bekeken te worden, heb ze opgenomen. Alleen die van afgelopen zatedag neit. Even kijken of at nog teug te halen is ergesn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een verkoudheid kan een mens serieus doen plooien. Hopelijk ben je er nu helemaal van verlost.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je hebt het wel serieus zitten gehad lees ik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach arme jij, wat kun je je dan knap beroerd voelen he?
    En paracetamol als ontbijt, mmmm smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach meissie toch, wat een weekje weer. Heftige tijden voor je broer en schone zus zeg. Pfff....
    Hoop dat je in het weekend een beetje bij hebt kunnen tanken.En mocht je je nog beetje gammel voelen zou ik Supradyn forte eens gaan slikken. Helft echt heel erg goed. Geen goedkope multivitamines maar hun geld dubbel en dwars waard.
    Leuk he: dr Tinus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat was een zwaar weekje. Ik denk dat gewoon werken je veel blijer maakt. Gelukkig lees ik dat de wijn ook weer gaat smaken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, zo te lezen kun je wel een plakje van mijn o, zo gezonde appelmoescake gebruiken :-) Het recept heb ik inmiddels geblogd.
    Fijne week gewenst, hoop dat je je inderdaad weer zo goed als de oude voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dit was écht geen weekje genieten blijkbaar...
    Hopelijk is het ergste nu toch weer voorbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ondertussen voel je je vast wel beter - zo af en toe een beetje ziek zijn is wel eens goed, zeggen ze. Voor de weerstand en zo. Je kunt er dus weer even tegenaan!

    BeantwoordenVerwijderen