Pagina's

zondag 18 januari 2015

BZV

Ik weet niet wat het is, het zal te maken hebben met realisme.
Of met de herkenbare klunzigheid van de mens
J
Ik zit in ieder geval iedere zondagavond stipt om 20.20 uur voor de TV met de zender op NPO 1.
En met mij 4,3 miljoen Nederlanders.
Trouwens, ook m’n overige gezinsleden kijken mee. Nieuwsgierig naar de boeren, welke vrouwen zij kiezen om mee op stap te gaan.
Stiekem denk ik zelfs dat m’n jongens de tips en trucs van de boeren afkijken om straks een eventuele, leuke chick mee aan de haak te slaan haha!

Er is boer Geert, een Groninger van 65 jaar. Tijdens de eerste uitzending, waarin hij de oproep deed om een leuke vrouw te vinden, vond ik hem wel een lieverd.
Maar gaandeweg de uitzendingen ontpopt hij zich tot een kritische, ouwe snoeper die een lekker vrouwtje zoekt. Ze mag er niet te saai gekleed uitzien en hij verwacht dat zij hem regelmatig voorziet van een lekker hapje en drankje. En ze moet het goed vinden dat hij midden op de dag even een uiltje knapt.

Dan is er boer Tom, 32 jaar. Komt ergens uit Noord Holland en is een echte hunk.
Waarvan ik sowieso niet snap dat hij zich kandidaat heeft gesteld; hij ziet er allesbehalve uit als wanhopige boer. Nee, hij ziet er uit om op te vreten en kreeg maar liefst 1.808 brieven!
Brieven van vrouwen die maar ál te graag zijn ideale boerin willen zijn.
Hij is zelfs zo populair dat hij op dit moment zit ondergedoken omdat hij te maken heeft met vele fans die zijn boer’nerf betreden. Boer zoekt Rust.

Ook is er boer Bertie, of eigenlijk boerin Bertie van 40 jaar.
Ze woont in de provincie Zeeland. Zij is een vrouwelijke boer met een manlijke touch.
Zij zoekt een vrouwelijke, gelijkwaardige en intelligent type, waarmee ze soms een beetje mee uit de band kan springen.

Dan is er nog schapenboer Jan, een 28-jarige eilander, wonende op Texel.
Een leuke jongen die weet wat hij wil. Houdt niet van zelfgebreide schaapjes.
Hij zoekt een pittige, zelfstandige meid met humor en wil heel graag kindertjes met zijn toekomstige boerin.

En tenslotte hebben we boer Theo van 49 jaar, ook uit Noord Holland. Een echte lieverd met rode, boerenblosjes op de wangen. Doet me qua uiterlijk denken aan ex-voetballer Erwin Koeman.
Hij zoekt een vrouw die houdt van gezelligheid en humor. Hij hoeft niet persé kinderen maar houdt wel van wandelen langs het strand.

Vorige week hebben de boeren uit 10 vrouwen, 5 vrouwen gekozen waarmee ze in de uitzending van vanavond op stap gaan.
Ze gaan rolschaatsen, een middagje koken, koorddansen in het circus, midgetgolfen en dieren verzorgen in de dierentuin.
Aan het eind van de dagdate komt Yvon Jaspers met de vraag welke drie vrouwen een weekje gaan logeren op de boerderij.

Ze doet het trouwens leuk, die Yvon Jaspers. Enthousiast loopt ze als een echte Brabantse muts tussen de boeren te dartelen, maar als het moet vraagt ze recht op de man af hoe het nou echt zit met de vlinders in de buik.
Het is echt een kei- en keileuk programma!

Oh ja, Belgische lezers: bestaat er ook een Belgische versie van Boer Zoekt Vrouw? 

14 opmerkingen:

  1. Oh, ik heb er niks mee. Zelfs nog nooit een aflevering gezien ook. Als enige van NL denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk ook hoor, onderwijl de krant lezend, wij vrouwen kunnen immers twee dingen tegelijk :-)
    Vorig jaar vond ik het allemaal wat minder interessant, had ik er even genoeg van, maar nu boeit het me wel weer.
    Veel plezier straks maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben inmiddels afgehaakt, heb al zoveel seizoenen meegeleefd met de boeren. Maar gelukkig hoor ik iedereen op maandagochtend op kantoor over Boer zoekt Vrouw praten. Volg ik het nog een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog nooit een hele aflevering van BZV gekeken hebt, en ik kan je verklappen dat ik dat niet ga doen ook ;-)
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, dat bestaat. Wat dacht je wel, datwij hier geen wanhopige boertjes hebben :D ? Ooit heb ik naar de allereerste uitzending gekeken, toen vond ik het leuk. Toen de tweede reeks op tv kwam, keek ik enkel naarde eerste en laatste aflevering, vanaf de derde reeks gaf ik er de brui aan...maarlas erdan wel over in de 'boekskes' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit ook startklaar op zondagavond!
    De reacties hierboven kloppen natuurlijk niet, dat zijn de stiekume kijkers ;-)
    Wij weten wel beter!
    (Ik rijd regelmatig langs boer Aad van vorig jaar, woont hier vlakbij en we krijgen biest van boer Martin voor onze jongste om aan te sterken, leuk he)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jaaaa, ik kijk ook. al jaren. en die boer tom hahaha #boerzoektrust met z'n unibrow en die boer geert idd! en en en en. kan niet wachten tot het weer zondag is! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja die hebben wij ook. Onze presentatrice is Dina Tersago.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. er bestaat inderdaad een Belgische versie , zoals anderen ook al geantwoord hebben, volgens mij bestaan het bij ons al10 jaar en ja ik kijk ook altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kijk Divorce en kijk BZV terug. De truttigheid van de boeren en de soms zo ongemakkelijke stiltes maken dit programma tot een kijkcijfer kanon.
    Bier Geert is idd een ouwe snoepert, denk met ADHD, en praat graag over zichzelf inde 3e persoon.... Dhusss

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ha, ik heb zojuist een ander versie op BZV op mijn weblog gezet.
    Zo heeft iedereen weer zijn mening in dit landje,
    Blijft leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zit ook voor de tv! Ik vond de aflevering met de uitjes een beetje saai moet ik bekennen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben ook fan! Maar als het ooit zo ver zou mogen komen,voorlopig ben ik nog gelukkig getrouwd,dat ik daar met zo'n smachtende blik naar zo'n boer zou zitten te kijken zodat hij mij zou kiezen...hoop ik dat iemand mij neerschiet .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is leuke televisie, eens lekker ontspannen en raden voor wie de boeren gaan kiezen...
    Wij hebben ook BZV, de eerste reeks heb ik helemaal gezien. Ik vind het ook soms echt grappig om te zien hoe het er allemaal aan toe gaat. En ja soms vind je iemand er wel sympathiek uitzien, maar als je ze wat beter leert kennen.... Voor sommige deelnemers is het echte ernst denk ik en dan is het natuurlijk wel heel erg als ze niet worden gekozen. Geniet nog van de volgende afleveringen Desire!
    Groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen