Pagina's

zondag 11 januari 2015

Keek op de week

Zo 4
Hardlopen was zwaar, veel te veel gegeten tijdens de feestdagen.
Toch rondje van 4 km volbracht zonder te stoppen.
Jongste liep achter me en stopte na 3 km. Haalde me vlak voor huis weer in.
Lekkerste bakkie koffie van deze week gedronken met een appelkoek erbij.
Hoppa, daar gaan je afgelopen kilo’s …
’s Middags naar familie, hun opgeknapte slaapkamertje bekijken. Schoonzus had monchoutaart met bastognebodem gemaakt, hoppa!
Voor het avondeten gebakken aardappels, sla en een angusburger gemaakt.
’s Avonds Boer Zoekt Vrouw gekeken. Boer Gert-Jan kreeg maar twee brieven, vond ik sneu. Wilde meteen ook een brief sturen maar een bekend geluid naast me herinnerde mij eraan dat ik al een
lompe boer in huis heb.

Ma 5
’s Ochtends thuis, kon allerlei huishoudelijke klusjes doen.
’s Middags naar het werk, moest ook avonddienst draaien tot 20.00 uur.
Kom ik daar, blijkt er ’s morgens een officiële opening van de nieuwe balie te hebben plaatsgevonden, compleet met burgemeester en al.
Helaas waren betrokkenen -waaronder ik- hiervan niet op de hoogte.
De aanwezige, op dat moment dienstdoende medewerker wist ook van niks en moest ‘vrolijk’ door een rood papier heenstappen en kreeg confetti op d’r hoofd.
Daarna werd een microfoon onder haar neus gedrukt: wat ze er nou van vond?
Nou niks, zei ze, ik ben er niet op voorbereid.
Hoppa! Daar sta je, als burgemeester …
’s Avonds rustig aan de balie, kon lekker wat administratie doen. Tussendoor een paar bolletjes gegeten.
Thuisgekomen hoorde ik dat mijn (stief)vader weer tegen een longontsteking zit, heeft antibioticakuur gekregen …

Di 6
Vroeg op het werk, moest openen. Om me heen werd kerstboom en kerstversiering weggehaald.
Weer even aan nieuwe balie gezeten, het went nooit niet.
Wie er zit, valt niet op omdat diegene precies tussen 2 pilaren zit.
Dus wordt er een stuk uit het nieuwe bureaublad gezaagd zodat we een stukje naar voren komen te zitten … maar meer dingen kloppen niet; wordt hopelijk snel wat aan gedaan.
Morgen gaan we officieel over naar andere afdeling *snik*
Om 17.30 uur thuis, manlief had spinazie opgewarmd, aardappels gekookt en een slavink gebakken, smaakte best lekker. Had niets meer gegeten vanaf lunchtijd.
Bedden verschoond en bonte was opgevouwen.
Kreeg whatsapp van schoonzus, (stief)vader voelde zich iets beter, antibioticakuur sloeg aan. Opluchting. Maar ook onvoorstelbaar. Begin april 2014 kregen we het bericht dat hij longkanker in vergevorderde stadium heeft, we hadden verwacht dat hij er -vrij kort daarna- niet meer zou zijn. Een taaie is het.
’s Avonds zappend voor TV.
Ben gestopt bij Jane the Virgin. Komische dramaserie over meisje bij wie per ongeluk sperma geïnsemineerd is terwijl ze kwam voor een uitstrijkje.

Wo 7
Werd wakker door oudste, die moest de trein halen.
‘k Hoorde de kerkklok slaan, had verwacht dat hij terug zou komen.
Langzaam op gang. Stram lichaam. Wilde eerst niet hardlopen, toch gegaan. Zonder muziek, batterij van MP3-speler was leeg. Loopt echt veel zwaarder zonder muziek.
Gedoucht en de was weggewerkt.
Daarna het bericht over de aanslag in Parijs. Twaalf mensen doodgeschoten in het kantoor van satirisch weekblad Charlie Hebdo in Parijs … ongelooflijk.
De toon voor de rest van de dag is gezet.

Do 8
Om 09.00 uur op het werk, in de verwachting op een nieuwe werkplek te zitten. Niet dus.
De overzetting die gisteren was gepland is om één of andere reden niet doorgegaan. Wel weer aan de nieuwe balie gezeten.
Viel in katzwijm van het parfum van een ‘nieuwe’ collega. Hoef zelf in ieder geval geen parfum te gebruiken.
’s Middags nam collega dienst over, we moesten even bijkletsen. Waarom is roddelen toch zo lekker?
Thuis slaapkamers gedaan. Lekker binnengebleven want buiten was het bar en boos. Manlief kwam per fiets thuis, zag er uit als een verzopen kat. Een grote dan.
Stamppot boerenkool gekookt, ging er in als koek. Vooral de XXL rookworst.
Daarna nieuws gevolgd over de aanslag van gisteren. Een Franse cartoonist die het bloedbad overleefde, was aan het woord. Tranen vloeiden, maar vechtlust voerde de boventoon. Reacties van het Vaticaan, Barack Obama, Franse moslimraad en Europese Unie. Overal in Europa stille tochten en steunbetuigingen met de leus "je suis Charlie".

Vrij 9
Om 09.00 uur op het werk. Vanuit de auto kon ik zien dat we officieel verhuisd zijn naar de nieuwe werkplek.
Mijn plek was niet ingericht. Geen computer, lege kasten en geen stoel.
Moest alles zelf regelen en over verhuizen. Collega stond als een kip zonder kop om me heen te springen. Haar plek aan de voorkant was wel ingericht. Op een gegeven moment werd het daar toch wel druk. Ze keek me smekend aan. Kon d’r niet helpen want ja, werkplek niet ingericht.
Rond een uur of 12.15 uur toch alles redelijk voor elkaar dankzij mezelf.
’s Middags appels gehaald bij de boer.
Onderweg naar huis hoorde ik van de gijzeling(en) in Frankrijk; de Joodse supermarkt in Parijs en de drukkerij in Dammartin-en-Goële.
Mijn god wat een ellende, wat staat er nog meer te gebeuren?

Za 10
Lekker uitslapen!
Ontbeten met 2 crackers, kaas en jam. Kopje thee en sjuutje erbij.
Nog wat wasjes weggewerkt en verdere huishoudelijke klusjes gedaan. Mijn persoonlijke hotelgasten hielden zich schuil. Eentje kwam tegen 11.15 uit bed en ging ontbijten met kaastosties.
’s Middags nieuwe wandelschoenen gekocht. Die van mij waren versleten. In die van manlief zaten scheuren in de zolen. Twee paar Meindl wandelschoenen, kassa! Maar dan hebbie ook wat. Wilden ze meteen uitproberen maar gezien het weer toch maar niet.
Spaghetti gemaakt (blijft mijn favoriet). Alleen met manlief gegeten, jongens moesten werken oftewel vakken vullen.
Nieuwe wandelschoenen uitgeprobeerd. Niesbui onderweg. Moet misschien ook maar eens Tena lady proberen …
Lachen om Home Video's en Ik Vertrek gekeken. Twee homo’s gingen hotel in voormalig Oost Duitsland runnen. Hadden een liefdesrelatie maar eentje was denk ik frigide. Ik schat zo in dat ze het niet lang gaan volhouden.
Kids kwamen thuis van het werk. Jongste ging er weer vandoor, moest met een stel vrienden overleggen over de zomervakantie. Gaan met paar jongens op vakantie en overlegpunt was of een bepaald vriendje wel of niet mee mocht. Kwam om 02.00 thuis vannacht. Benieuwd wat er dan nog meer is overlegd. Bier, denk ik.

11 opmerkingen:

  1. Geweldig je niesbuien en Tena lady. Goh, wat een gedoe op het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Gaat lekker bij jullie op het werk, zeg.
    Ik Vertrek hebben we gisteren opgenomen, gaan we vanavond kijken, maar je hebt ons alvast 'lekker' gemaakt.
    Wij hebben ook Meindl schoenen (inderdaad kassa!) maar ze zitten heerlijk en gaan lang mee.
    Geniet van de komende week en oppassen met niezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwaar....voor iedereen.Kanker doet wat het wil zie je wel. Leuk altijd deze keek op de weeks

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer lekker je voorbije week gelezen. Pfff, wat gebeurde in Frankrijk, onvoorstelbaar en redelijk dichtbij, beangstigend. Succes met de nieuwe loopschoenen...en op de nieuwe werkplek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Roos kwam vanmiddag pas om half een uit bed en ging prompt tosti's maken. Liet alles vuil op de aanrecht staan en holde naar buiten want ze had een feestje vanmiddag. Ik ben nog een passende straf aan het verzinnen.
    Een niesbui tijdens het inlopen van je Meindls. Nog een geluk dat je plas niet in je schoenen is gelopen. Altijd positief blijven!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was me weer een weekje hopelijk is je werkplekje nu helemaal in orde wat doe je juist voor werk azn de balie als ik goed begrijp ?

    Ook beangstigend wat er in Frankrijk gebeurde maar kijk naar zondag wat een solidariteit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. druk verhuisweekje op je werk zeg!
    Meindl is kwaliteit, voor je voetjes mag je niet besparen op zoiets. Vooral als het geen "bevlieginkje" is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat je werkplekje nu in orde is. Je had een druk en hectisch weekje. Ik liep vooral te redderen en te zorgen en als klap op de vuurpijl kreeg ik toen zelf ook nog het maag darm virus wat hier in huis zo heerste....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai, bezige bij, ik word al moe van het te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha altijd leuk om te lezen jouw keek op de week.
    Je boer (man) als een verzopen kat haha.
    Wat een wonder dat je stiefvader er nog is, en fijn voor hem zolang het leven nog leefbaar is.
    Dank voor je lieve berichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 'Kon d’r niet helpen want ja, werkplek niet ingericht,' hahahaha, in mijn beleving dacht je dit heel tevreden maar ik weet niet of dit ook echt zo was ;)
    En wat een vreemd contrast, hè, de dagelijkse gebeurtenissen en de aanslagen in Parijs. Het lijkt nog steeds heel onwerkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen