Pagina's

zaterdag 14 maart 2015

Koppelaar

Lang geleden, toen mijn pubers nog kleuters waren, ging ik eens met oudste naar de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen.
Oudste zat in de winkelwagen, zijn mollige beentjes bungelden door de brede spijlen aan de voorkant.
Terwijl ik het ene gangpad na het andere inliep zei oudste opeens:
“Kijk mam! Als je niet met pappa getrouwd was, dan is dat ook wel een leuke man voor jou!”
En wees daarbij op een vlot geklede man die ik een jaar of 10 jonger schatte dan ikzelf was.
De man in kwestie hoorde de enthousiaste woorden en blikte nieuwsgierig onze kant op.
Ik haalde verontschuldigend mijn schouders op en bloosde.
Ook de man begon te blozen en schudde welwillend met zijn hoofd naar oudste.
Die zich van geen kwaad bewust was.
“Gekkie”, antwoordde ik, “ik ben toch al met pappa getrouwd!”
En liep toen snel door naar een ander gangpad, voordat er zich nog meer ideeën in dat kleine koppie zouden voordoen.
Af en toe kom ik de man nog wel eens tegen.
Met een klein kindje in zijn winkelwagen.
 

15 opmerkingen:

  1. Haha, wat een grapjas dat jochie van je. Hoe komt zo'n kind erop?
    Maarre.......Heeft die man zoveel indruk op je gemaakt dat jij je hem nog steeds herinnert? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sohoho :-D Dan weet je ook niet waar je moet kijken! Leuk plaatje heb je erbij gezocht.
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik kan me voorstellen dat je op dat moment wel even ergens anders zo willen wezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha wat een leuke opmerking waar je achteraf flink om kunt lachen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. BRiljante opmerking, haha. Bijna jammer dat je al met zijn papa getrouwd was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, die kleine bengels kunnen nogal voor schaamrood zorgen. Wie weet komt of kwam die man hetzelfde tegen met zijn kindje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewéldig kind al zou jij hem op dat moment misschien liever even achter het behang geplakt hebben;-)
    Hij past nu gelukkig niet meer in het karretje zag ik in je profiel maar dat zegt niets, ook als hij naast je loopt kan hij vást nog best wel eens "lekker uit de hoek komen".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha heerlijk! Kan me voorstellen dat je even door de grond wilde zakken!
    Benje eigenlijk niet benieuwd of de man het ook nog weet? Of geven jullie elkaar af en toe een knipoog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, heerlijk hoe kleine kinderen er voor kunnen zorgen dat je je lekker opgelaten voelt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zeggen dikwijls dat uit een kindermond de waarheid komt .....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eigenlijk geweldig toch hè dat kinderen gewoon iets zeggen en er niet bij nadenken of die andere het nu hoort :-).
    Nog een fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahaha, hoe komen die kids er eigenlijk op om zoiets te zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk altijd wat er uit een kindermond komt. Anders moet je hem op je reservelijst zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen