Pagina's

zaterdag 18 april 2015

Blogmannen

*zucht*

Ik ben getagd.
Door Billy.
Naar een idee van Paul.
Iets met bloggende mannen.
Die in de minderheid zijn.
Of zo.
En of wij vrouwen, de mannelijke bloggers wat meer onder de aandacht willen brengen.
Ik geef in principe geen stokjes door. Ook geen tags.
Nu ben ik de beroerdste niet.
En hulpbehoevende mannen help ik graag een handje ;-)
Dus bij deze.

1. Welke vijf mannelijke bloggers volg jij?

Billy, Brubeck, Harrij, Paul dus en Sjoerd.

2. Wie van deze mannen is jouw favoriete blogger? En waarom?

Ik vind ze allemaal leuk en onderhoudend, Brubeck springt er ietsje uit.
Brubeck, omdat hij woordelijk goed uitdrukt wat er in zijn hoofd speelt (al dan niet zijn fantasie).

3. Heb je een voorkeur voor een blog van mannen of vrouwen? En zo ja, waarom?

Nee, geen echte voorkeur. Een blog moet inhoudelijk ergens overgaan. Niet altijd alleen maar moppen, plaatjes of spreuken. Af en toe een waargebeurd, persoonlijk verhaal of anekdote tussendoor is leuk. En herkenbare, dagelijkse gebeurtenissen hebben mijn aandacht. Klagende en negatieve bloggers volg ik niet.
Bloggers met zelfspot en relativerend vermogen kan ik wel waarderen.

4. Wat is jouw verklaring voor het feit dat bloggende mannen in de minderheid zijn?

Mannen zijn over het algemeen nuchterder dan vrouwen en praten minder over wat hen bezighoudt. Zullen ook minder de behoefte hebben iets kwijt te willen op het www.
(Veel) vrouwen daarentegen zijn goed in dingen van zich afschrijven en uiten dit in een blog.
Vaak met de bedoeling dat anderen dit herkennen en erop reageren. Als mannen bloggen, dan bloggen ze veelal over sport(prestaties) en technische zaken; mij kan dat niet echt lang boeien. De mannen die wel over gevoelige en meer inhoudelijker onderwerpen bloggen, hebben waarschijnlijk een vleugje vrouwelijke hormonen, meer dan de standaard heteroman (zal ik maar zeggen ;-)).

5. Wat moeten mannelijke bloggers doen om op te vallen?

Schrijven over dingen die zowel mannen als vrouwen zullen interesseren? En daarbij is de doelgroep en leeftijdscategorie belangrijk, denk ik. Ikzelf volg bijvoorbeeld geen meisjes van vijftien die iedere maand een ander vriendje hebben of twintigers die een mode- of beautyblog onderhouden; da’s voor mij niet interessant. Ik persoonlijk vind het geven en krijgen van reacties wel belangrijk, daarmee ontstaat de wisselwerking tussen bloggers. Als ik iemand volg en ik reageer daar regelmatig maar diegene reageert bij mij niet of nauwelijks, dan is het wat mij betreft snel over en uit.

6. Wat is jouw favoriete blogpost geschreven door een man?

Ook weer eentje door Brubeck waarin hij (een soort van) eer betoont aan zijn Lief. Heel mooi, open en eerlijk geschreven. Ik link deze persoonlijke blogpost niet.
Toch nieuwsgierig?
Ik zou zeggen ‘blader’ dan eens door het leven van Brubeck ... takes 5 ;-)

7. Welke man moet er volgens jou morgen een blog beginnen? En waarom?

Lodewijk Hoekstra, ontwerper van tuinen en onder andere bekend van Eigen Huis & Tuin.
Nou gaat het mij niet zozeer om zijn tuinontwerpen, maar meer om de persoon Lodewijk zelf. Ik heb hem als deelnemer bezig gezien in het programma Expeditie Robinson en was onder de indruk van zijn persoonlijkheid. Ten eerste zijn sprankelende uitstraling. Opvallend sociaal, charismatisch en een overlevingsdrang van heb ik jou daar! Verder vond ik hem in dat programma stoer, charmant en behulpzaam naar iedereen toe. Zijn beginnende buikje nemen we op de koop toe ;-)   
Waarom hij morgen een blog zou moeten beginnen? Ik ben wel benieuwd of hij nog meer in zijn leven uitspookt dan alleen tuinieren. Vast wel ;-)

8. Welke beginnende mannelijke blogger vind jij een aanstormend talent?

Ik ben daarin nog zoekende, maar als Lodewijk een blog begint, zal hij het vast zijn haha!

9. Nomineer enkele bloggers voor deze tag.

Mirjam, Regina en Rietepietz.

26 opmerkingen:

  1. ik stel vast dat we wel een en ander gemeen hebben... ;-)
    Vooral op punt 5 zijn we gelijkgestemde zielen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik dacht het al :-)
      Ik vind het helemaal niks als bloggers het alleen maar over zichzelf hebben en niet de moeite nemen andere blogs te lezen.
      Ik neem een ouder echtpaar als voorbeeld. Alleen zij hebben mooi weer, alleen zij rijden in een mooie auto en alleen zij beleven de leukste dingen met hun kleinkind. Als ze al eens reageren beginnen ze met ‘ik dit en wij dat’ of ze reageren erg bot. Hun goed recht natuurlijk, maar wat mij betreft is er dan geen wisselwerking mogelijk.

      Verwijderen
  2. Zal je eerlijk zeggen dat ik het me al had afgevraagd of er mannelijke bloggers waren. En dan bedoel ik geen mannen die het alleen maar over voetbal, auto's en wilde wijven hebben. Ik had gewoon bij jouw leesclubje moeten kijken, dan had ik er zo enkele gevonden.
    Hoop wel dat het een beetje recht-door-zee-mannen zijn. Van die types ' 't is mooi geweest, zand erover en weer verder' als er eens onenigheid is, bijvoorbeeld. En niet van die mannen die overal in blijven hangen, zoals een groot aantal vrouwen dat doet. Ik zal eens een kijkje nemen op de blogs van de heren, een beetje fris leesbloed kan geen kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jij benoemt is meestal wel mannen eigen: 't is mooi geweest, zand erover en weer verder. Dus wat dat betreft zul je goed zitten. Veel frisheid gewenst! ;-)

      Verwijderen
  3. Wie zegt dat bloggende mannen in de minderheid zijn? Misschien léés ik alleen maar bij meer vrouwen.
    Bedankt voor je stokje. Had je niet moeten doen!
    LIefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou daar schijnt officieel onderzoek naar gedaan te zijn.
      Had je niet moeten doen in de zin van 'jongens maak je borst maar nat!'
      Of in de zin van 'wat jammer dat je dat gedaan hebt, ik ben weg!'
      ;-) ;-)

      Verwijderen
  4. Ik hoop niet dat we straks als unicum belaagd worden. Alhoewel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mannen houden wel van een beetje aandacht, toch? ;-)

      Verwijderen
  5. Nee...alsjeblieft geen blog van Lodewijk! En ik heb 'm ook gezien in expeditie Robinson hoor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk ingevuld! En die Lodewijk vind ik inderdaad ook wel een interessant figuur voor een blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè? De vraag is natuurlijk of 'ie ooit een blog begint ...

      Verwijderen
  7. Nou, nooit van gehoord, die mannen (Lodewijk wel natuurlijk!) Ik ga eens even kijken... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Slechts twee van je mannenblogs ken ik en ik dacht zelfs dat ene er van gestopt was. Niet dus. Ga eens overal neuzen nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjewel voor de vermelding. Ik sta blijkbaar her en der in zo'n lijstje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga ze eens rustig bekijken die wat ik nog niet ken zels maakt het voor mij niet uit of het een man of een vrouw is als het maar interessant is en de moeite waard voor mij om te volgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies! De moeite waard om te volgen ... daar gaat het om!

      Verwijderen
  11. Ik zal eens lezen bij Brubeck. Ken m niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ken eigenlijk maar één mannelijke blogger. Ben van blogtrommel.com. Ik had daar eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat er zo weinig mannen zijn in Blogland.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke tag. Ik heb geen bloggende man in mijn leeslijst, eigenlijk. Ja, een paar internationale (zenhabits lees ik graag) . En sinds kort Paul, dus hij is gelijk de leukste, haha. Ik hoop dan ook dat je het niet erg vind dat ik de tag niet overneem, want ik zou niet weten wat ik er van moest maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb toch een aantal bloggende mannen in mijn lijst, maar ik blij geen stokje gekregen te hbben.

    BeantwoordenVerwijderen