Pagina's

zondag 12 april 2015

Keek op de zoveelste week

Zondag 5-4
Eerste Paasdag. Denk dat ik in mijn eentje ga hardlopen.
Jongste komt beneden in zijn hardloopkloffie.
Samen rondje van 5,5 km hard gelopen; ik finish voor jongste. 31 jaar leeftijdsverschil, ha!
Manlief gaat rondje wielrennen, oudste gaat na ons hardlopen.
Lekker stukje appeltaart bij de koffie. Mét slagroom, we doen eens gek vandaag.
Manlief beetje chaggie; houdt niet zo van feestdagen. Iets met nutteloos of niets te doen hebben. Of zo. Van huis uit is hij dat ook niet gewend, feestdagen werden niet gevierd. Hier thuis trek in de kar wat dat betreft.
Gaat morgen vast beter. Dan mag hij klussen.
Spelletjes gespeeld, brunch verzorgd door manlief en ’s middags in de zon, hoezee!
In overleg met de kids besluiten we pizza te laten bezorgen.
Zou een half uur duren, maar waren er binnen een kwartier.
Best lekker, maar veel
te veel.
De tiramisu-toetjes die ik had ingeslagen blijken ineens spoorloos …

Maandag 6-4
Van 03.05 tot 05.00 uur wakker. Benauwd.
Raam zit potdicht vanwege lawaai gisteravond laat. Manlief ademt zwaar en snurkt af en toe.
Beneden gezeten en aflevering 'Smeris' gekeken. Nog maar een glas wijn erbij.
Om 09.30 uur opgestaan, ontbeten, gewassen en aangekleed. Somber weer. 
Ben de rest van de dag niet fit.
Wil net aan de koffie beginnen, komt manlief binnengelopen van zijn klus. Heeft een neus voor koffie.
Verder een hangdag. Pasen is niet mijn ding.
Ben in 'Stouter begonnen. Weinig verhaal veel vrijscenes. Best leerzaam.
Eten voorbereid voor het buffetje voor vanavond.
Om 18.00 uur gegeten, allerlei heerlijkheden op tafel gezet. Binnen half uur voorbij. Pubers kennen geen sociale tafelmanieren.
Vanavond geen DWDD maar circus. Hans Klok komt veel voorbij. Is een beetje dikker geworden.

Dinsdag 7-4
Vandaag komt (stief)vader uit het ziekenhuis. Is geopereerd. De kanker is uitgezaaid naar het rechterbeen en de kans op een botbreuk is zeer groot. Vandaar een grote pin in het bot geslagen.
Probeer te bellen, krijg gesprekstoon.
’s Middags werken.
Voelt niet alsof ik 4 dagen vrij ben geweest.
’s Avonds witlof met kaas gegeten. Door manlief bereid. Kan hij best.

Woensdag 8-4
’s morgens 7,2 km hardgelopen.
Had daarvoor alle bedden verschoond, lukt me erna niet meer.
Oudste ook thuis, gezellie.
De nodige dingen gedaan, nodige dingen gezegd.
Met avondeten broccoli, wortels en aardappels gegeten. Runderworstje erbij. Was gortdroog.

Donderdag 9-4
Gewerkt tot 15.30 uur.
Zag bord ‘te koop’ in de tuin van buren. Dat hadden ze anderhalf jaar geleden ook, maar toen niet verkocht.
Buurman loopt opnieuw werkloos bij huis, ook buurvrouw is baanloos (met hier en daar een klus weliswaar).
Toch willen ze graag in aanmerking komen voor nieuw te bouwen kavels. Oké …
Wel serieuze bezichtigingen gehad volgens buren.

Vrijdag 10-4
Tot 14.00 uur werken vandaag.
Kregen een whatsapp van een burger: “ik heb tot 2x toe met jullie gebeld, zeker 5 minuten gewacht en ik kwam er niet door! Dat is toch niet klantvriendelijk!?”
Onmogelijk, wij voeren geen gesprekken van 5 minuten. Wij verstrekken meteen de nodige informatie of we verbinden door met de juiste medewerker.
Heb een ‘vriendelijk’ bericht teruggestuurd. Met excuses voor het ongemak.
Bleef daarna stil.
Spijkerbroek op de gok gekocht, geen zin om te passen.
Thuis blijkt de maat te groot, moet weer geruild worden pffffffffff.
’s Avonds beetje patat en sla gegeten. Ik een tartaartje erbij, manlief en kids een paar snacks.
'Witse' gekeken en een hele fles wijn op. Moet ‘ie maar niet zo lekker smaken.

Zaterdag 11-4
Spijkerbroek ruilen, maatje kleiner *juich*
Daarna naar (stief)ouders.
(Stief)vader lag er prima bij, liet de wond zien. Die netjes gedicht was. Hij kan voorzichtig lopen met rollator.
Hond van (stief)ouders is op dieet. Kijkt me dwingend aan als ik mijn ontbijtkoek op eet.
Wordt thuis begroet door hond van schoonouders, logeert een dagje bij ons. Kijkt ook al zo dwingend, moet vast plassen. De wonden van de dogfight zijn mooi hersteld.
‘s Middags de huishoudelijke dingen gedaan en mijn kids verslagen met Trivia Crack, haha!
Na de spaghetti in de bank geploft en voor tv gehangen.

14 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen :-)
    Wat erg voor je stiefvader :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo... Een mooi overzicht van je activiteiten deze week.
    Wat een rot nieuws van je stiefvader. Hopelijk valt het voor hem mee met de pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een heel verslag ik ook ook blij dat die paasdagen weer voorbij zijn
    Ga ook joggen 3 keer per week altijd met een groepje vrouwen heel,gezellig

    Erg van je (stief)vader hopelijk helpt het een beetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed verslag! Lachen om dat leerzame boek :-) En nee, feestdagen zijn ook niet mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pasen en Pinksteren zijn een beetje ondergeschoven kindjes geloof ik, Eerste Paasdag gaat dan nog maar de rest is gevoelsmatig toch meer vrije dag dan feestdag.
    Misschien moeten we gewoon méér eieren verstoppen;-)
    Zal allemaal niet meevallen met je stiefvaders ziekte, dat blijft toch altijd zorgelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt toch maar mooi je jongste verslagen met hardlopen! Hij zal wel gebaald hebben.
    Verder een ietwat lusteloos logje of heb ik dat mis? Hopelijk helpt het zonnetje je deze week om letterlijk en figuurlijk de lucht op te klaren. Geniet van de zonnevitamientjes.
    Sterkte met je (stief)vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een heel verhaal geworden, van de patatten probeer ik even af te blijven. Dat loopt veel te snel uit de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd leuk om te lezen zo'n weekverslag!
    Ik moest gieren om je "leerzame" boek haha.
    Wat erg voor je stiefvader, ik hoop dat het draaglijk is en blijft voor hem.
    Ja die Paasdagen, een beetje lummelen deden wij ook hier, de tweede dag viel het weer erg tegen.
    Ik had vrijdag ook lekker gekookt, witlof met ham en kaas, altijd een topper hier. Jongste zoon had haast, hij zat te schrokken, binnen 5 minuten was mijn heerlijke maaltje op! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van mij mogen ze die dagen ook afschaffen! Heftig met je stiefvader,vergeet ik even te ademen.Maar het gaat weer goed hoor ;) Wij hebben zitten fondue'n ..weet niet meer of zoon het half uur gehaald heeft.Deze blogs lees ik graag....tot de volgende :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat trivia crack, daar hoor ik ineens iedereen over. ben 'm NU aan het downloaden!
    met pasen ook weinig gedaan, heb ook zo'n man in huis die er niks om geeft, maar ook een kind dat het nog geweldig vindt! #altijdlastig ;-)
    naar nieuws weer van je stiefvader.. sterkte daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ben eigenlijk wel benieuwd naar die leerzame vrijscenes... :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moeilijk tijd voor je schoonvader... Ik hoop oprecht dat ze hem goed kunnen begeleiden tegen de pijn. Als je pijn hebt,wordt het leven een hel. Sterkte voor hem en jullie!
    Leuk, zo;n sportieve familie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi om te lezen Desire. Toch wel fijn, zo'n dagje extra met Pasen en lekker eten erbij.
    Ik wens je nog een fijne week,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele potporri aan verhalen, maar wel leuk om te lezen. Gek dat overkomt mij nu ook wel eens, dat de wijnfles opeens leeg is, vooral als het een lekkere wijn is.

    BeantwoordenVerwijderen