Pagina's

dinsdag 28 april 2015

Zwaaien Maal!

Mam…
Ja, Amalia..
Ik moet plassen.
Ja, niet nu hoor . Ze hebben trouwens geen WC  op deze boot. Zwaaien Maal!
En toch moet ik plassen.
Dat kan niet Maal. Zwaaien!
Maar ik moet nodig.
Zwaaien!
Maaam!
Oh, dat gezeik ook altijd van jou. Goed ik ga wel voor je staan, beetje over de reling hangen en let op je mottendeken, straks ligt ie in het water. En zwaaien hè?.
Mam?
Ja, ben je klaar?
Nee, mam, ik moest ook nog een grote, maar ….mag ik volgend jaar wat anders doen?
Hoezo, vind je het niet leuk dan?.
Jawel hoor, héél leuk, maar ….wel een beetje saai.
Ben je klaar?
Bijna…. maar mam, mag ik volgend jaar naar het Vondelpark?
Waarom wil jij naar het  Vondelpark? Zwaaien Maal.
Die troep verkopen, die u hebt gekregen.
Oh, dat is een goed idee…. blijf zwaaien Maal. Ga ik met je mee. Zwaaien Maal en blijven lachen.
Ja, mam. Ben klaar…. Mam…heb geen papier…
Oh Maal! Neem die mottendeken maar, kun je die volgend jaar ook verkopen. En van dat geld kopen we een jointje, wat dacht je daar van.
Oh, mam , je bent de allerliefste.
Ja, fijn, maar nu weer zwaaien hoor.
Ja, mam.


bron: ergens voorbijgekomen op facebook

23 opmerkingen:

  1. Nou zó ver zal het niet gekomen zijn vrees ik, maar inderdaad, je zou medelijden met die kinderen krijgen.
    De oude stijl Koningsdag had waarschijnlijk beter te pruimen geweest voor de kinderen.
    Ik heb niet alles gezien maar in de capejes leken de meisje best redelijk op een theemuts!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was niets mis met Koningsdag oude stijl. Ik vond Amalia er een beetje uitzien als Gretl von Trap uit The Sound of Music haha! Volgens jaar iets vrolijker kleuren hoop ik. Oranje bijvoorbeeld ;-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dat zullen ze dan ook wel gedacht hebben.

      Verwijderen
  3. Hahaha, dacht waar heeft ze het over...tot ik de foto zag. Blijkbaar ben je geen fan van koningsdag (???) :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Koningsdag en voorheen Koninginnedag vind ik juist gezellig hoor, Bea. Ze moeten het voor de kinderen van Alex en Máxima iets gezelliger maken, vind ik. De tekst is overigens niet van mij, ik zag het voorbij komen ergens op facebook en vond het goed bij de foto passen haha!

      Verwijderen
  4. Heb er niets van gezien, ben niet zo'n koningshuisliefhebber, moet ik eerlijk bekennen. Vind het een raar instituut dat iemand door afkomst een dergelijke functie opgelegd krijgt en die nog accepteert ook. Heb medelijden met die kinderen. Je hebt het mooi verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk is het natuurlijk ook van de zotte dat deze familie zo geadoreerd wordt. Moet je kijken wat een geld er in omgaat. Dure privévliegtuigen en auto's, dure huizen en wat te denken van hun inkomens? Maar ja, het volk accepteert dit blijkbaar als een soort sprookje. Nederland beleeft een feestelijke dag en dan worden de buitensporige uitgaven gewoon even vergeten.

      Verwijderen
  5. Het lijkt me inderdaad niet leuk voor die kinderen, sowieso om altijd in de belangstelling te staan, afschuwelijk. Ik denk ook dat ze liever met z'n allen naar het Vondelpark zouden gaan, anoniem.
    Vond jij ook dat het middelste meisje af en toe vreemd deed met haar hoofd, het leek wel een tic of zo.
    Misschien wel van de spanning.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja,ik zag het ook.Gelukkig hoeft zij geen koningin te worden ;) Amalia deed het best goed hoor....

      Verwijderen
    2. En ik zag het ook, die tic. Vast van de spanning. Ga er ook maar aanstaan: de hele dag lachen en vrolijk zwaaien naar de mensen. Wat zullen ze het trouwens koud hebben gehad ...

      Verwijderen
  6. Het zal voor die kinderen wel erg opgeblazen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik wel. Maar ze zullen vast ook leuke momenten beleeft hebben, want ik zag ze af en toe uit volle borst meezingen :-)

      Verwijderen
  7. Oh zeg je hebt het dus over de koningskinderen .. Zo moeten ook maar altijd meedoen
    Ze zijn precies groot geworden (kom uit belgie moest je dat nog niet weten)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die kleintjes groeien als kool. Ik weet dat je Belgische bent, Merel. Jouw taalgebruik spreekt boekdelen en dat bedoel ik positief!

      Verwijderen
  8. Die Maal, ze is zo dik. ze heeft echt nog te veel babyfat. Die mottendeken deed mij denken aan Oostenrijk. Afijn het waren dit keer wel drie individuen, maar waarom Maal er nu uit moest zien of ze in de rouw was is mij een raadsel. Het leek de reïncarnatie van Wilhelmina wel. En toch ben oranjehuisgezind. Zou je niet zeggen na dit commentaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je vond mijn blog niet leuk omdat het over een Roemeens gezin ging en je je aangesproken voelde, maar je brandt wel Amalia en de rest van het koninklijk huis af. Vind je dat fair??

      Verwijderen
    2. Je zou inderdaad niet zeggen dat je koningsgezind bent, Hanscke. En ach, Amalia is ook nog maar 11 ... op die leeftijd was ik ook nog een bolletje. Je zult zien hoe mooi ze straks is als volwassen vrouw.

      Verwijderen
  9. Ik heb er nog aan gedacht: je zal maar moeten piesen... Of je zal ongesteld zijn, nóg erger! Ik heb met ze te doen. Ik heb een vijf minuten durende samenvatting gezien op het journaal en vond dat meer dan genoeg ;-)
    Jouw commentaar is komisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, ongesteld zijn op zo'n dag, vreselijk! Ik heb ook maar vlagen gezien want zelf was ik met manlief in Katwijk aan Zee. Heerlijk uitgewaaid en gewandeld langs het strand :-)

      Verwijderen
  10. Ik heb me de hele dag afgevraagd wat Beatrix aan het doen zou zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vroeg me dat ook af. Achter de TV waarschijnlijk voor het eerst sinds járen ;-)

      Verwijderen
  11. hahaha ja zo zal het gegaan zijn ;-) had je dat filmpje gezien van luckytv over dat beatrix dus niet mee ging? hahahaha wat een pret!

    BeantwoordenVerwijderen