Pagina's

zaterdag 6 juni 2015

DWDD

Zo 31 mei
Vannacht om 02.50 uur wakker geschud door manlief.
“Hee! Dat meisje is hier nog steeds! Ze moet echt naar huis hoor!”
Meteen klaarwakker en jongste whappje gedaan dat hij z’n meisje naar huis moet brengen.
’s Middags met zwager en schoonzus naar aspergekwekerij. Schoonzus is helemaal lyrisch van asperges. Rare vorm hebben die dingen eigenlijk.
Eind van de middag rondje hardgelopen in plaats van de ochtend.
Doe ik echt nooit weer, liep voor geen meter.
‘s Avonds Chinees gehaald.
Geprobeerd met jongste gesprek aan te gaan. Jongste vlucht.
Manlief probeert het later nog eens. Het kwartje, dat wij super ongerust zijn wanneer hij ‘s nachts in zijn eentje over straat fietst, is gevallen.
Niks op tv. Wijntje en naar bed.

Ma 1 juni
07.00 uur wekker. Kijk in de spiegel. Bad hairday.
Ook op kantoor een bad day.
Collega moet een peuk roken, ik neem de balie over.
Niet veel later 7 mensen tegelijk aan mijn balie. En 5 telefoontjes. Zeker net koffietijd geweest.
Er verschijnt een klein oud dametje met een roze hoofddeksel. Doet me denken aan de vermomde stiefmoeder uit Sneeuwwitje. Ze komt voor een afspraak met een klantmanager.
Ik bel de verkeerde klantmanager en was dood geweest als blikken konden doden.
’s Avonds asperges gemaakt. Zenuwachtig. Heb ik anders nooit met koken.
Valt niet in de smaak, ik krijg een 4,5 van de jongens, van manlief een 7-
Ik whappte schoonzus met deze informatie.
“Wat een rotjongens” whappte ze terug.
Nieuwe smartphone online besteld, oude gaat het begeven. Misschien woensdag in huis. Samen met een grappig hoesje.

Di 2 juni
Ochtend vrij. Thuis genoeg te doen, te beginnen met aanrecht opruimen.
Wat een puinzooi, klodders pindakaas met hier en daar een chocoladevlok.
Ontving via de familiewhatsapp bericht van jongste: had als enige zijn part (soort tussentijdse toets) niet gehaald. Hij snapte er niets van en van de rest ook niet. Slim om dit meteen te berichten. Kan manlief alvast wat afkoelen.
Beetje saaie werkmiddag. Niks te beleven.
’s Avonds soep, stokbrood met kruidenboter en een broodje gezond gegeten, door manlief gemaakt.
Na het eten wordt mijn nieuwe mobiel gebracht. Helaas past oude simkaart niet.
Nieuwe besteld bij Tele2, wordt kosteloos opgestuurd. Warme douche voor Tele2.
‘Herrie in hotel Spaander’ op tv. Gaat over buitenlandse gasten die een smeerboel van het toilet maken (en dan komen er verdacht veen Aziaten in beeld). Eigenaar verteld: “ze staan op het toilet in plaats van dat ze erop zitten”.




Ieuw!



"en dan laten ze zo hotel Spaander achter en 

dan mag ik niets zeggen", aldus de hoteleigenaar




Werkster Afra mag de boel schoonmaken.


Wo 3 juni
Gewekt door de telefoon. Schrik me wild.
Moeder aan de telefoon. Of ik om 09.00 uur bij hen kan zijn. Moeder moet weg voor een afspraak maar (stief)pa is niet helemaal lekker.
Ben er om 09.20 uur. Tref buurvrouw aan met een beroerde (stief)vader.
Buurvrouw vertrekt want ze moet werken. Verpleegster komt om morfinepleisters van (stief)vader te verwisselen.
Paar klusjes gedaan en prietpraat met moeder.
Bijna alle (voor haar) bekenden komen voorbij, de één nog zieker dan de ander.
Daarna nog meer ellende; vreemdgaan, scheiden, verloren contacten en vroeger was alles beter, blablabla.
Moeder wil nog meer vertellen maar ik heb nog meer te doen.
Thuis tosti’s gemaakt. Oudste heeft afwasmachine uitgepakt. Als een speer achterstallig huishouden gedaan. Stoot keihard mijn knie.
Boodschappen moeten nog gehaald, ben 3 kwartier verder.
Troostvoer gemaakt: spaghetti.
Plek op mijn knie wordt langzaam blauw
’s Avonds SBS6, voorstukje gezien van de Alpe d’HuZes, programma over het meestrijden voor de overwinning op kanker. Verhaal van een moeder die haar puberzoon moest verliezen aan kanker.
Huilend naar bed gegaan.

Do 4 juni
Om 04.00 uur klaarwakker. Ben twee afleveringen GTST gaan kijken.
Iets over 05.00 uur weer in bed en gedommeld tot 07.00 uur. Naar het werk, kom uiteindelijk veel later aan dan gepland. Want onderweg in file door een ongeluk.
Moet onverwachts werken tot 17.00 uur. Andere collega moet naar huis i.v.m. acute depressie van haar dochter. Thuisfront gewhappt dat ik later kom.
Vanmiddag in trouwzaal een kinderhuwelijk voltrokken. Project van de BuitenSchoolseOpvang: hoe gaat dat eigenlijk, trouwen?
Twee kleine peutertjes in trouwkostuum, tranen sprongen me in de ogen.
Thuis puinhoop, hotelgasten hangen voor de tv, zijn aan het gamen.
Geen zin in koken. Jongens halen pizza, ik Chinees en manlief heeft een BBQ van het werk.
Jongste trekt een fles Chrystal Clear open en de inhoud pleurt op de keukenvloer. Meteen dweilen voordat alle vloeren in huis gaan plakken.
In sneltreinvaart slaapkamers gedaan, daarna de pijp leeg.

Vrij 5 juni
Om 03.00 uur wakker, wordt steeds gekker eerder.
Verrekte k*tmug zoemt me om de oren. Heb pijn in mijn strot.
Pak een zuigtablet maar durf de mug niet te vermoorden.
Rondje hardgelopen van 5,2 km. Veel te warm, laatste stuk gewandeld.
Vaatwasser uitgepakt, overkapping stof en -insectenvrij gemaakt, was opgehangen en boodschappenlijst gemaakt. Ondertussen lekker warm.
Oudste komt thuis en ploft, zoals het een hotelgast betaamt, meteen in de stoel.
Ik trakteer op broodjes van de markt, mits één van de kids ze gaat halen.
Of ik ze zelf wil gaan halen? (…!)
“Oké, oké, ik ga wel”, aldus oudste.
Slingers moeten opgehangen worden voor de intocht van de avond4daagse, de finish is in onze straat.
Vraag de hotelgasten of zij dit willen doen. Hm, nou vooruit dan en onder luid commentaar “het is fucking heet!”.
Ik maak het af en hotelgasten maken dat ze uit de voeten komen.
Manlief alvast gewhappt dat de sfeer in ons hotel ver beneden peil is.
Jongste z’n vriendinnetje komt ’s middags en eet ’s avonds mee.
Terwijl de patatten bakken, boeken we ondertussen telefonisch een paar daagjes weg naar de kust, met het door ons gewonnen hotelarrangement.
Terwijl we dat doen krijgen we whappje binnen van schoonzus. Verjaardag van (stief)vader aanstaande zondag wordt afgeblazen. Moeder zegt dat hij achteruit gaat en dat hij de buurvrouw niet meer herkent.
Met het hotel een deal en een annuleringsverzekering gesloten.
Vriendinnetje van jongste laat keurige tafelmanieren zien, kunnen overige hotelgasten voorbeeld aan nemen.
Kids gaan vakkenvullen bij de plus, het luie zweet gaat eindelijk vloeien.
Moeder belt, of we zondag tóch komen, alleen even koffie met gebak.
Vlak na intocht van de avond4daagse een fikse stortbui en onweer.
Kon niet anders, was loeiheet.
‘Witse’ gekeken, wijntje gedronken en naar bed.

Zat 6 juni
Onrustig geslapen, warme nacht.
(Stief)vader in mijn achterhoofd, wanneer …?
Om 8.00 uur opgestaan, boodschappen gedaan.
Kamer gestoft en gezogen, wc leeg gebaggerd en op naar de kapper.
Krijg blond haar en knipbeurt. Zit daar niet helemaal prettig i.v.m. (stief)vader.
Mobiel wel mee, maar zonder simkaart en geen WiFi in de buurt.
Kapster heeft geen opbeurende verhalen.
Na de kapper meteen naar huis, snel een stokbroodje bij de HEMA gehaald voor onderweg.
Thuis geen nieuws.
Oudste gaat in zijn eentje naar (stief)vader. Hij kan zondag niet, heeft hele dag nodig voor zijn zwaarste proefwerk van dit jaar. Maandag gaat hij ervoor.
Cadeautjes ingeslagen voor vaderdag.
Oudste komt overstuur terug. (Stief)vader gaat erg achteruit en is geestelijk af en toe de weg kwijt. Arme oudste, ik neem hem in mijn armen.
Ik overleg met familie of we vanavond nog naar (stief)vader moeten gaan.
Volgens schoonzus heeft hij een kleine opleving aan het eind van de middag, hij zit weer rechtop in bed. Ze zien ons morgen, op zijn verjaardag.

13 opmerkingen:

  1. Nou, dit was een lange week met veel hobbels en hindernissen. En weinig nachtrust.. Als je de website van "Klazien" wilt weten, geef je maar een seintje.
    Ik hoop dat er morgen iets te vieren valt...Een voorzichtige felicitatie en een sterkte knuffel!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helse week me dunkt. Hopelijk maakte (stief)vader zijn verjaardag nog bewust mee en kon hij er misschien?? nog van genieten. Zwaar hé voor jullie allemaal. Je weet dat het ooit komen gaat en toch blijft het als een betonblok op de schouders. Sterkte alvast X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is me het weekje wel, Ik moest glimlachen bij Witse, daar heb ik ook naar gekeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet echt dé week van je leven zou ik zeggen, ik realiseer me dat dat ouder worden óók voordelen heeft.
    Veel van waar jij nu midden in zit is voor ons verleden tijd, ooit keert de rust weer bij je!
    zo'n aankomend sterfgeval heeft inderdaad heel veel impact op je slaap/waak ritme !Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die wc!!!!! Wat afgrijselijk! Echt smerig. Was de oude simkaart te groot? Heb ik ook eens gehad, ik heb 'm toen zelf op maat gemaakt. Is niet zo moeilijk. Al met al een druk weekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen wonder dat je tranen zo hoog zaten (zitten?) als je zo weinig slaapt.
    Hopelijk keert de rust snel terug, voor zowel je (stief)pa als voor jullie en je moeder is dit zo geen doen.
    Gelukkig heb je goede hulp thuis van je hotelgasten, hmmmhmmm :-) Je zou ze soms!
    Sterkte en hopelijk zit dat weekeindje weg er binnenkort echt in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meid wat een week!
    Een wijntje drinken voor het slapen gaan werkt dus ook niet altijd helaas.
    Sterkte met (stief)vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. asperges zijn super lekker vind ik....mmmm
    amai, die toiletten...jèkkes!!!
    kijken naar ellende voor je naar bed gaat is niet bevorderlijk voor de nachtrust, Desire.
    Spijtig voor je (stief)vader... sterkte allemaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was dus weer een drukke week. Dat van die w.c.'s had ik aleens gehoord. Ik probeer mij er een voorstelling van te maken hoe ze dan wel gebruikt worden, maar echt lukken wil dat (nog) niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een weekje met een beetje van alles en ja ook ik vind die asperges een speciale vorm hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sterkte met je stiefpa, en dan gaat het normale leven ondertussen ook gewoon door. Veel aan je hoofd lees ik hierboven.

    BeantwoordenVerwijderen