Pagina's

dinsdag 1 september 2015

Effe niet

Een heel klein beetje schaam ik me wel.
Dat ik me niet wat vaker in blogland begeef.
Eerlijk gezegd weet ik niet precies waarom, maar de lol om te bloggen is er even niet.

Waardoor?

Door de dood van (stief)vader? Nare herinneringen
aan de man die daardoor naar boven komen?

Door moeder die verwacht dat wij haar om de haverklap bezoeken of tenminste verwacht dat wij haar iedere week bellen? En wanneer we dat dan even overslaan omdat we heus een druk leven hebben waarin zij zich niet kan verplaatsen, ze dan meteen met een klaagzang aan de telefoon hangt?
Komt het omdat zij mijn vraag hoe gaat het? echt áltijd negatief beantwoordt? Nou, niet zo lekker.
Komt het omdat zij een ‘leuke’ moeder-dochter relatie wil, terwijl die niet helemaal niet bestaat? Maar dat ik dat niet tegen haar kan zeggen omdat ik haar daarmee wellicht een hartverzakking bezorg?

Komt het door mijn schoonouders die ook niet meer zo piep zijn en die aandacht vragen? Nu helemaal omdat schoonvader gevallen is en hij zijn schouder uit de kom heeft? Dat zoonlief er ineens naartoe moet om lullige dingen te doen zoals op het midden van de dag het zonnescherm omhoog draaien terwijl de zon vrolijk schijnt?
Oh, en laat je de hond ook nog even uit? En je vader zou onze auto
die ze niet gebruiken wassen, maar hij heeft dat nog niet gedaan!
Terwijl zoonlief zich eigenlijk bezig zou moeten houden met zijn pittige studie?

Komt het door veranderingen, dominante collega’s en stress op mijn werk?

Komt het door m’n kinderen die veranderen omdat ze groter en volwassener worden en de daarmee gepaard gaande zorgen? Zorgen of ze wel goed terecht komen in deze, soms toch wel, kloterige wereld?

Komt het door de ‘overgang’ die eraan zit te komen?

Komt het door het onrustige weer van de afgelopen weken?

Of komt het misschien door gebroken nachten en het niet kunnen slapen door een pijnlijke keel?

Allemaal vragen die de rust van het zorgeloze weghalen.

Ik weet het heus, in dit leven moet je zelf de slingers ophangen wil je het een beetje leuk hebben.
Maar het lijkt wel of de slingers uitverkocht zijn …

19 opmerkingen:

  1. Heel wat redenen om effe niet te bloggen. Die slingers komen best wel terug, maar soms duurt het wel even voor ze gevonden worden. Sterkte!!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien heeft het je goed gedaan al deze "mineur untjes"eens op te schrijven.
    Bloggen hóeft natuurlijk helemaal niet altijd "goh wat het ik het naar m'n zin' " te zijn.
    Bovendien moeten sterfgevallen gewoon verwerkt worden en dat komt dan bij alle ándere zaken die ff net wat minder zijn in de levensfase waar je nu in zit. Ouder wordende ouders, volwassen wordende kinderen en een lijf dat óók al een fase af moet sluiten.
    Het helpt natuurlijk helemaal niets maar het is redelijk normaal , probeer je niet n bochten te wringen om het iedereen naar de zin te maken, dat kán niet, nu niet.... en nooit niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, je hebt gewoon echt veel aan je hoofd. Zo gek is het dan niet dat je even geen tijd/inspiratie hebt om te bloggen. Bloggen is geen verplichting! Maar hopelijk heb je nu wat van je af kunnen schrijven. Het is niet altijd mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je gewoon niet blogt als je geen zin hebt, anders gaat ook dát nog druk geven... Schaam je vooral niet! Voor wie in godsnaam?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap je volledig. Neem je tijd en je rust. En take care... *smak*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt als een lastige periode nu. En ja, dat kan je blogplezier flink vergallen. Dan maar even wat minder bloggen, hoor. Ik hoop dat het straks wat beter gaat op het thuisfront en je je rust wat meer zult vinden! Ondertussen loopt je blog echt niet weg! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schaam je zeker niet!! Tuurlijk komt het door dit alles dat je geen zin hebt in bloggen, ik vind dat heel normaal. Als je momenteel niet echt vreugde ondervind in je leven, wat zou je dan zin hebben in bloggen? Hopelijk luchtte het je wat op door dit postje te schrijven. *knuffel*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, je hebt inderdaad véél om je hoofd, genoeg om even in veel dingen géén zin meer te hebben. Ik denk dat iedereen dat wel snapt hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. alles bij elkaar is het ook niet niks zeg! en doordat je moeder en schoonouders zoveel aandacht vragen cq opeisen, kom je amper toe aan het verwerken van alles ook.. ik baal heel vaak dat we zo ver weg wonen van ouders en schoonouders, maar toen ik dit net las, dacht ik, hm, het heeft ook zo z'n voordelen ;-)
    ik hoop dat e.e.a. snel weer in wat rustiger en prettiger vaarwater komt en ach die slingers, begin anders binnenkort eens met een klein ballonnetje, wie weet wat het doet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waarschijnlijk is het niet even tot rust kunnen komen door al de zaken die spelen dat je niet lekker in je vel zit. Dat gaat wel over, hoop ik voor je. Ik gebruik mijn blog om die dingen dan even van me af te schrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Dees, ik begreep je zo goed. Dat iedereen altijd maar alles van je verwacht terwijl je zelf ook een druk leven hebt met werk en een gezin.
    Ik ben enigs kind, mijn man heeft een jong dementerende zus die al weduwee is zonder kinderen. Voor allebei de kanten zijn we aanspreekpunt, klaarmuur, probleemoplosser en moeten we altijd klaar staan.
    Tel daarbij op dat mn schoonus 5 kwartier enkele reis bij ons vandaan woont. Ik redelijk in de kreukeles ligt na een autoongeluk ( jaren terug maar nog steeds klachten() en soms is dan gewoon je potje vol.

    De dood van je stiefvader hakt er toch in, je moeder vindt dat ze aandacht nosig heeft maar vergeet dst jij ook je zorgen en sores hebt.
    Ik kan je maar 1 advies geven ( van mn therapeute die ik toen heb beocht) weer lief voor jezelf en niet altijd zo hard. Niets moet! Als je niet goed voor jezelf kunt zorgen lukt het zeker niet om er voor anderen te zijn.
    Sterkte en een dikke knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Door slaapgebrek zie je de zaken vaak erg negatief en is je relativeringsvermogen foetsie, dus is het helemaal niet zo gek dat jij je zo voelt.
    Zorg goed voor jezelf en laat niet over je heen lopen. Zeg het vriendelijk tegen je moeder en schoonouders als je iets dwars zit, want ermee door blijven lopen, brengt nog meer stress. Laat je in geen geval een schuldgevoel aanpraten!
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. redenen genoeg dus om het bloggen even aan de kant te laten, Desire.
    Neem gewoon je tijd, de zin komt misschien vanzelf wel terug.
    Ikzelf heb het soms zo druk dat ik gewoon geen tijd vind om te bloggen en overal te gaan lezen en reageren. Het échte leven heeft toch nog altijd voorrang, niet?

    Knuffel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel begrijpelijk hoor, je bent ook maar een mens!
    Slaapgebrek doet ook erg veel met je, dan kun je gewoon minder hebben.
    Ik blog ook wel eens een paar weken niet, wij hebben het afgelopen jaar ook voor de kiezen gehad, met de ziekte van jongste zoon en nu weer de beroving, dus ik begrijp je helemaal!
    Doe waar je zin in hebt, en bloggen komt wel weer!
    Liefs en sterkte met alles!
    X
    Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gun jezelf de tijd! Niemand die je verplicht te bloggen en al helemaal niet om andere blogs te lezen. Soms kan iets de laatste druppel zijn die de emmer laat overlopen, en je bent ook maar een mensch...
    Uit ervaring weet ik dat slaapgebrek energie vréét. En als je geen energie hebt, is het moeilijk om sociaal te doen en druk te zijn.
    Vraag gewoon eens een tijdje niet aan je moeder hoe het met haar gaat. Bij de mijne werkt dat prima ;-)
    Maar boven alles: schaam je nergens voor. Geef nooit op!
    Sterkte en alle liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je krijgt van mij een schouderklopje en een lieve knuffel .... Soms kan het gebeuren dat het ineens allemaal te veel wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  17. neem er je tijd voor..

    en bloggen kan en mag geen "must" zijn

    beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wel ik zit ook in zo een perioden, maar even een pauze moet zeker kunnen

    BeantwoordenVerwijderen