Pagina's

dinsdag 15 september 2015

Updateje

Ondanks drukke tijden en ontbrekende energie om blogjes te schrijven toch een update.
Aan de andere kant geeft het ‘van je af schrijven’ ook weer energie, dussssss

Het leven op het werk en op school is weer in volle gang.

Oudste haalde vorige jaar zijn P en mag het tweede jaar van de opleiding Commerciële Economie overdoen. Nadeel is dat hij de lessen voor het derde jaar niet mag volgen hoewel hem dat door de mentor van het 1e jaar is beloofd. Zijn huidige mentor heeft zoiets ‘hoe kom je daar nu bij?!’
Dus heeft oudste zijn verontwaardiging al her en der bij commissies rondgemaild, want dit is echt zeer teleurstellend. Ook voor de leerlingen die nog na hem komen en die waarschijnlijk dezelfde boodschap krijgen.
Nu zit oudste dus wel op school, maar is hij het merendeel van de tijd thuis.
Misschien gaat hij op zoek naar een baantje erbij. Maar zo niet
(hij weet het nog niet)
dan ga ik op zoek naar (huishoudelijke) klusjes die hij eventueel kan doen in huis.

Jongste gaat nog steeds goed op de opleiding VeVa Luchtvaarttechniek van Defensie en hoort bij de besten van de klas. Desondanks is het een pittige opleiding en hopelijk kan hij dit vasthouden.
Want.
Jongste heeft inmiddels al bijna 4 maanden verkering met een schone roodharige. Een leuke meid, waar natuurlijk ook de nodige liefdesaandacht en -energie in wordt gestopt. Met jongste hebben we afgesproken dat zij doordeweeks niet afspreken met elkaar, want er moet natuurlijk ook gestudeerd worden door de tortelduifjes. Dat doordeweeks niet afspreken wil nog niet zo best lukken want ze zien alles door één grote, roze bril ;-)

Manlief gaat ook goed. Wel onzekere tijden over het voortbestaan van zijn functie, het suddert nog even. Volgend jaar gaat hij in ieder geval een dag minder werken omdat hij gebruik kan maken van het Generatiepact (ze verzinnen toch steeds weer wat nieuws). Prettig uiteraard voor hem, maar ik denk dat ik op die dag maar extra ga werken haha!

En zelf.
Ben ik druk met van alles en nog wat en ga ik op mijn werk maar gewoon door met het aanhoren van klachten van ontevreden mensen. Er zitten heus positief gestemde tussen, maar ik ben gemeenteambtenaar en dat nodigt per definitie uit tot klagen hè? ;-)







33 opmerkingen:

  1. Mijn jongste had ongeveer zo'n ervaring als jouw oudste. Heel vervelend. Gelukkig werkt zijn opleiding met semesters en dus was het maar een half jaar dat hij één vak en alleen dat vak moest overdoen,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels weet oudste zeker dat hij de lessen voor het derde jaar niet mag volgen :-(
      Nu dus een half jaar zien te overbruggen ... een bijbaantje wellicht. Want een hangjongere in huis, dat zie ik niet zitten haha! ;-)

      Verwijderen
  2. Oh, ik zou zó niet jouw baan kunnen hebben. Knap van je dat je het aankunt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn momenten dat ik het niet aan kan. Dat verberg ik door heel-kort-door-de-bocht te doen.
      Bij iemand die bijvoorbeeld geen Nederlands spreekt, maar die met behulp van handgebaren wel een voorschot op zijn uitkering eist ... "sorry, maar ik begrijp echt niet wat u bedoeld!" ;-)

      Verwijderen
  3. Kunnen ze niet samen gaan studeren? Iedereen blij... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met samen studeren bedoel je jongste en zijn vriendinnetje?
      Leuke studie zal dat worden ... ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een tegenvaller voor je oudste, bah. Jongste heeft het beter getroffen, een studie die hem ligt en een lief...dat kan bijna niet beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat jongste inderdaad voor de wind. En nu zorgen dat hij daarop kan meewaaien ;-)

      Verwijderen
  5. Hé, zit jouw zoon ook op het Deltion College? Mijn oudste ook! (Animatie en audiovisuele vormgeving). En wat jammer voor je jongste. Ik kan me voorstellen dat hij teleurgesteld is.
    Hier ook ondertussen dikke verkering voor oudste. Ook zo schattig. Gewoon leuk om naar te kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt! Hij doet daar Veiligheid & Vakmanschap - Vliegtuigonderhoud op niveau 4.
      Leuke school hè?
      Heel schattig die verkering, met hier en daar een kibbelpartijtje tussendoor; herkenbaar haha!

      Verwijderen
  6. Ik ben op een leeftijd dat ik ook wat korter mag werken en ben normaliter op woensdag vrij. Tenzij mijn collega vakantie heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Noemen ze dat geen "oude lullendag"? 😂 (sorry, inkoppertje)
    Wat jammer voor je oudste, vreemde gang van zaken eigenlijk.
    Jongste gaat lekker, leuk dat hij een vriendinnetje heeft, je eerste schoondochter haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uiteindelijk komt het daar op neer ja, haha!
      Inderdaad een vreemde gang van zaken. En nu maar hopen dat het, voor de leerlingen die na hem komen, wel duidelijk wordt voorgespiegeld.

      Verwijderen
  8. Ik vraag me wel eens af wie nu de hele dag dat soort termen aan het verzinnen is, "generatiepact', en hoeveel dát kost.... Wat spannend ook, serieuze verkering voor een van je kinders., Moet er zelf nu even nog niet aan denken (heel egoistisch, nog even bij mama blijven!) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sowieso knap om een mooi woord te verzinnen waarmee eigenlijk bedoeld wordt dat je gewoon te oud bent om nog langer te blijven werken ;-)
      Tja, ik moet loslaten .... voor de zoveelste keer ;-)

      Verwijderen
  9. Maar al met al toch alles wel redelijk op de rails!
    Voor dat "generatiepact" kun je vast óók wel wat huishoudelijke klusjes verzinnen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat jammer voor je oudste..

    gemeenteambtenaar, kun je niet van loket wisselen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van loket wisselen zal nog wel lukken, maar dan nóg blijf ik gemeenteambtenaar want ik werk in het gemeentehuis ;-)

      Verwijderen
  11. Jammer voor je oudste. Mijn petekind heeft exact hetzelfde. ondanks eerdere toezeggingen.
    Fijn dat het goed gaat met je jongens, en je man, onzekere tijden. Hier ook. Bedrijf van manlief verhuisd naar het midden oosten... Nou dan weet je het wel....
    Enne klagende mensen heb jij voor je loket en ik heb ze aan de telefoon. Tja, het is niet anders....

    Groeten Ingr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, zolang iedereen maar gezond blijft, dan hoor je MIJ niet klagen ;-)

      Verwijderen
  12. Lijkt me heel zwaar: een baan met klagende mensen. Ik zou dus maar geen extra dag gaan werken ;-)
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wissel gewoon mijn dagen. Dan werk ik op de dag dat manlief thuis is ;-)

      Verwijderen
  13. spijtig voor je oudste .... en ja niet altijd fijn die klagende mensen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, zo'n gemeente(huis) zal wel uitnodigen tot klagen, gelukkig zijn er ook wel eens positieve dingen/mensen.

      Verwijderen
  14. Vervelend voor je oudste, lijkt wel een jaartje verloren dus... :-(
    Ai ai voor jongste, met een roodharige furie aan zijn zijde gaat het studeren misschien wel bergaf! Goed dat je er (voorlopig) een rem op zet, maar of dat hen gaat tegenhouden... ?
    Manlief heeft wel geluk, want ik denk dat hier in België al die maatregelen om minder te gaan werken voor ouderen zullen afgeschaft worden. Ikzelf zal hierdoor wellicht zeker nog minstens 10 jaar aan de slag moeten blijven. Hoor ik dan bij die categorie "klagenden" waar jij hele dagen moet naar luisteren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rem erop is niet nodig, meer een kwestie van attenderen op de wereld om hen heen.
      Als je het prettig vind om tot je 64e/65e te werken, Billy, dan hoor je niet bij die categorie ;-)

      Verwijderen
  15. Ik praat over de jaren '70, maar ik geloof dat mijn ouders het ook niet voor elkaar kregen dat mijn geliefde en ik elkaar doordeweeks niet zagen :-)
    Dat is reuze pech voor je oudste zoon, dat hij niet mag beginnen aan het derde jaar.
    Generatiepact, hoe komen ze erop! Aan de andere kant, wat maakt het uit hoe het heet, als je man z'n baan maar houdt. Een dagje minder is overkomelijk, niet? Kan hij mooi het huishouden doen als jij werkt.
    Doen ze bij de gemeente ook aan zo'n pact? 't Zou je een dag geklaag schelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, liefde doorstaat alles ;-)
      Manlief vind het wel leuk hoor, een dagje minder werken. Ik verzin wel wat klusjes voor hem.
      Op mijn werk zullen ze ook vast van zo'n pact gehoord hebben ... ik ben 5 jaar jonger dan manlief, dus ik moet nog ff wachten. Maar wie weet verzinnen ze tegen die tijd weer wat anders ....

      Verwijderen
  16. Leuk te lezen dat het goed met jou en je gezin gaat, op de oudste na dan, da's best kut :(

    Oh en ik nomineerde voor tags ;-) kijk maar op m'n blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. balen zeg, voor oudste, maar idd, een baantje is dan wel een optie! en een schoondochter erbij! gefeliciteerd hihi, ik weet nog hoe mijn ouders ook dergelijke regels hadden, niet door de week afspreken en eh, dus deden we dat stiekem! #goedoplettendusmama hahaha

    BeantwoordenVerwijderen