Pagina's

zondag 1 november 2015

Keek op de afgelopen week

Zondag
Hardlopen overgeslagen.
Naar moeder, helpen met d’r verjaarsvisite.
Conversatie verloopt stroefjes.
Moeder wordt emotioneel en gooit er van alles uit.
Ik adviseer haar om vooruit te kijken, niet achteruit. Geweest is geweest.
De lucht wordt hierdoor geklaard (voor zolang het duurt).
Krijg van alles mee naar huis: appeltaart, bloemen en drop voor de jongens.

Thuis laat ontbijt verzorgd door manlief.
’s Middags gewandeld, omgeving langs rivier de IJssel. Heerlijk weer.
Kwam collega tegen, deed net of ie ‘me niet zag. Terwijl hij me op mijn werk altijd weet te vinden.
’s Avonds tomaten-groentensoep, Turks brood en ijsbergsla met fetakaas, ham, tomaatjes, komkommer en pijnboompitten met een knoflook-yoghurt dressing gemaakt.
‘Penoza’ gekeken en daarna (de opgenomen) finale van ‘Heel Holland Bakt’.
'Sarena' wint, wat ik al voorspeld had.


Maandag
Collega goed te pas, voor de verandering.
Verder druk op het werk, tijd vliegt, ben lekker op tijd thuis.
’s Avonds wortelen, doperwtjes, slavink en aardappeltjes gemaakt.
Niet zo spannend, maar wel gezond.
‘Holland’s Next Top Model’ gekeken. Loiza wint. Knappe jongen.


Dinsdag
’s Morgens als een witte tornado door het huis.
Ga achter elkaar door, het zweet loopt langs mijn rug.
Op het werk is het baggerdag.
Krijg onderuit de zak van collega dat haar kladje met adressen kwijt is geraakt.
Ze houdt vol dat ik hem moet hebben. Met rode konen loopt ze weg.
Krijg dame aan de balie die zegt dat ze een afspraak heeft met de heer S.
Ik bel de secretaresse: “S.? Die man heet Van Der S. hoor!”
Ze wist best wie ik bedoelde.
Krijg verwarde man met bos bloemen aan de balie. Heeft iets goed te maken zegt hij.
“Voor de gemeentesecretaris. Oh nee, via de gemeentesecretaris maar bedoeld voor iemand anders”. Neem ze bijna zelf mee naar huis.
Manlief kookt. Spinazie met gekookt ei, aardappels en vissticks. Best te eten.


Woensdag
Rondje hardlopen. Manlief is ook duidelijk aanwezig thuis.
Ook twee pubers zijn (eerder) thuis.
Oudste is voor een half jaar eigenlijk iedere dag thuis, omdat hij de lessen voor het derde jaar niet kan volgen. Dus schilt hij bijna iedere dag de aardappels.
Druk met bedden verschonen en andere bergen was, d’r komt geen eind aan …
Met z’n allen voor controle naar de tandarts. Eerst foto’s maken.
Manlief en oudste hebben niets en jongste een gaatje waarvoor hij terug moet komen.
Of ik ergens last van heb? “Nou, nu u het zegt, het zeurt een beetje rechtsboven”.
Nog maar een foto want de wortels staan er niet op. Het mag wat kosten.
Volgens tandarts ontsteking aan één van de wortels.
Naar de kaakchirurg, want tandarts kan er niet bij. Lekker dan.
We eten zuurkool, vriendinnetje van jongste blijft eten.
Hoor later van jongste dat ze mijn zuurkool lekkerder vind dan die van d’r eigen moeder, ha!


Donderdag
Om 05:00 wakker. Naast me ligt iemand bomen om te zagen.
Komt goed uit, moet toch vroeg beginnen.
Telefooncentrale op het werk voor de twintigste keer dit jaar kapot, wat een ouwe meuk pffff.
Mail van collega ontvangen dat zij de kladjes heeft gevonden, lag achter in haar la “op een plek waar ze nóóit spullen neerlegt!” Misschien moet ze maar eens digitaal gaan kladderen.
Om 12.15 uur vrij. Slaapkamers en douche gedaan en daarna moe.
’s Avonds nasi gemaakt en -zoals bijna iedere avond- een wandeling gemaakt met manlief.
‘Overspel’ gekeken en daarna ‘Expeditie Robinson’. Probeer een wijn van de Plus, twee voor
€ 6,99. De één is lekkerder dan de andere.


Vrijdag
Om 03.00 uur wakker, mijn voortand is aan het kloppen. Ook dat nog.
Meteen om 8.15 uur, voordat ik naar mijn werk ga, opnieuw naar de tandarts. Als ik toch naar de kaakchirurg moet ...
Tandarts: “tja, eerlijk gezegd ziet het er ook ontstoken uit, rood en gezwollen. Ik zal de verwijsbrief aanpassen, twee vliegen in één klap”. Ook maar meteen een antibioticakuur, hoppa! Kan pas 19 november terecht bij de kaakchirurg.
Op het werk bonkende hoofdpijn en de kaakchirurg spookt in mijn gedachten. Om 14.45 uur thuis.
Kan niet op de bank ploffen, al bezet door jongste en zijn vriendinnetje.
Naar apotheek antibioticakuur opgehaald.
Kuur van 6 dagen, iedere dag 4x één tablet met 6 uur ertussen. Kan allergische reacties geven … zal je zien.
’s Avonds patatten, sla en een tartaartje. Manlief niet vrolijk want de therapeut heeft hem flink te pakken gehad vanwege zere kont en rug.
Wekelijkse boodschappen gedaan.
Onder de normale mensen en de vakkenvullers lopen een paar tokkies aandacht te trekken.
Komen achter me staan in de rij bij de kassa. Een doordringende lucht komt eraf.
Vrouwelijke tokkie kijkt me uitdagend aan. Kijk niet terug … heb zo een dreun te pakken met de blik die ik op mijn gezicht heb.
‘Flikken Maastricht’ gekeken, stukje ‘The Voice of Holland’ (wat is Anouk toch een stuk chagrijn) en stukje ‘RTL Late Night’. Daarna naar bed gekeken door de jongelui.


Zaterdag
Eerste antibiotica-tablet genomen, ontbijten en op naar de kapper.
Zeg tegen kapster dat het net lijkt of mijn haar dunner wordt. Ze kijkt een beetje moeilijk en zegt dat ik in ieder geval niet kaal wordt. Een hele opluchting wel.
Na de kapper lekker shoppen. Een rokje, een jas en een vest. Wil nog meer shoppen maar het is idioot druk. Ik wordt er paniekerig van.
Thuis boterhammetjes gegeten en mijn tweede antibiotica-tablet.
Ook de huishoudelijke dingen wachten omdat er buiten mij niemand is die zich daar om bekommert. Opnieuw aan het stofzuigen, wc schoonmaken, wassen draaien, was opvouwen en trap afnemen. Wordt er flink chaggie van en schop het wasgoed van me af.
Tussendoor bezoek van zwager en schoonzus van de christelijke tak. De eerste keer dat ze bij ons komen. Schoonzus neemt meteen een klodder hondenpoep onder haar schoen mee, alsjeblieft.
Gebabbel gaat over schoonmoeder en vader. Ze moeten eigenlijk naar een (te)huis waar er op ze gelet wordt, ze zijn best oud. Maar de oudjes stellen het nog even uit. De kinderen maken zich zorgen.
Ik voel me raar, de antibiotica? Of toch ongesteld?
Geen zin om te koken, 4 pizza’s besteld.
’s Avonds ‘Funniest Home Videos’ gekeken, daarna ‘De Kwis’, ‘Ik vertrek’ en een stukje ‘Het Beste Idee van Nederland’. Ondertussen in slaap gevallen.

28 opmerkingen:

  1. Antibiotica leveren meestal flink "de race" op, ik wil je niet verontrusten maar je hebt dus géén buikvirus mocht je de race hebben 't is maar dat je het weet ;-)
    Over alles dat je op TV zag kan ik niet meepraten, zag alleen de kwis, vond het vorig jaar beter dan deze aflevering.
    Sterkte met je kiezen en tanden gedoe...bbbrrrrr...!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot nu toe geen 'race', nog 3 dagen te gaan ...
      *fingers crossed*

      Verwijderen
  2. Een gevulde week ;-) Hopelijk snel van je tandtroubles verlost, geen lolletje als de bijters onnozel gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop ook dat ik er snel van verlost ben ... mijn bijtertjes doen overigens al járen onnozel ;-)

      Verwijderen
  3. Oh, naar man, van die ontsteking.
    Haha, ik heb juist wel gelachen om Anouk, kan het wel waarderen, dat eerlijke :)
    (Kliefje)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerlijk is alleen maar goed, nu het nieuws nog iets vrolijker brengen :-)

      Verwijderen
  4. Gezellig al die luitjes thuis. Soms dan hè...... Natuurlijk werden jullie naar bed gekeken, haha.
    Hopelijk ben je snel van je gebitsproblemen af, want er is niets zo vervelend als tandpijn.
    Die collega's van je lijken me echte zonnetjes in huis, brrrrr.......
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal is het gezellig hoor! Maar die luitjes hebben soms zo hun buien ... en datzelfde geldt overigens ook voor sommige collega's ;-)

      Verwijderen
  5. Jeetje wat vervelend van je gebit. Hoop dat antibitica zal helpen.
    Fijn dat de lucht ( voor even) geklaard is tussen je moeder en jou.
    Je collega's zijn niet de meest sociale heb ik het idee.
    En het huishouden, tja zucht....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zowel gebit als moeder, a never ending story ;-)

      Verwijderen
  6. Dat leest niet prettig, die perikelen met je gebit. Ik hoop van harte dat de antibiotica werkt!
    Wat een volle week, pfff. Maar je hebt het weekend gehaald :-)
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het weekend is ook alweer voorbij, op naar een nieuwe volle week ;-)

      Verwijderen
  7. Een gewoon weekje dus... Haha, hier was ook al alles gedesoriënteerd. Ik doof door een oorontsteking, vrouw een griepje terwijl ik daar nog de naweeën van had... Het is gewoon de tijd van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of is het gewoon de leeftijd, Sjoerd? ;-)

      Verwijderen
  8. Sterkte met die tanden, dat is niet lekker. Wel stoer aan het hardlopen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Ik hoop trouwens niet dat die tanden mijn hardlooprondjes verstoren ...

      Verwijderen
  9. En nu maar hopen dat de antibiotica helpt want zo eenkloppende tand voelt nooit goed
    Binnen een uurtje ga ik joggen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kloppende wordt al iets minder gelukkig dankzij de kuur.
      Goed bezig Merel!

      Verwijderen
  10. naar bed gekeken door de jongelui....

    komt me bekend voor

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd leuk om jouw keek op de week te lezen!
    Wat een vooruitzicht zeg, naar de kaakchirurg. Ik benijd je niet!
    Gelukkig lees ik dat de kuur aanslaat, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een weekje!
    Die collega zou inderdaad beter die gegevens eens op pc zetten, raakt ze niet meer kwijt dan.
    Vervelend, die tanden, hoop dat het intussen wat beter gaat!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alvast sterkte voor bij de kaakchirurg.Ik word ook niet goed van Anouk....ze is nog erger dan Trijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee wat ik nu weer gedaan heb. Ik ben het hoor......ingridmoorenblogs

      Verwijderen
  14. Alvast sterkte voor bij de kaakchirurg.Ik word ook niet goed van Anouk....ze is nog erger dan Trijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n tandpijn heb ik een paar maanden geleden ook mogen ondergaan. Het maakte mij bijna 500 Euro lichter bij de kaakchirurg.

    Kak aan de schoenen.. nooit fijn..bweukes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Laat je nooit naar bed kijken, haha. Maar hier thuis hetzelfde hoor. Het wordt ook wel erg druk met aanhang erbij. Maar voordelen zijn er ook. De vriendin van jongste ruimt zijn kamer op en maakt zijn bed op. De vriendin van oudste leert hem koken en helpt hem met huiswerk (en dat kan ik aan haar overlaten want ze doet universiteit). Dus tot nu toe ben ik tevreden ;)
    Pijn in je mond is een van de naarste soorten pijn. Ik hoop dat je er snel van af komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja met een huishouden kan ik me inbeelden dat er een berg was bij komt kijken... Allemaal alleen voor de zelfde persoon om te doen neem ik aan? ;-s

    BeantwoordenVerwijderen
  18. whaaaa morgen moet je dus! heel veel sterkte! en verder moest ik erg lachen om je 'knappe jongen', maar toen ik klikte, dacht ik, of is het echt een jongen?!! hahaha geen idee, kijk dat niet meer. robinson wel! morgen weer! hopelijk kun je het chill kijken en zonder pijn!

    BeantwoordenVerwijderen